• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
کل اخبار 6246اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

5
معرفی کتاب؛

کتاب«دیپلماسی بازی‌های دیجیتال» منتشر شد

  • کد خبر : 9360
  • 23 فروردین 1400 - 18:41
کتاب«دیپلماسی بازی‌های دیجیتال» منتشر شد
بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کتاب «دیپلماسی بازی‌های دیجیتال: مفهوم‌شناسی، جایگاه و ارزیابی» را منتشر کرد.

به گزارش صدای حوزه، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کتاب «دیپلماسی بازی‌های دیجیتال: مفهوم‌شناسی، جایگاه و ارزیابی» را به قلم دکتر اکبر نصراللهی رئیس دانشکده علوم اجتماعی ،‌ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی و فرزانه شریفی مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی منتشر کرده است.

این کتاب در ۷ فصل بازی‌های دیجیتال از واژه شناسی تا تاریخچه ،‌اقتصاد بازی ها و سپس مطالعه تحلیلی بازی‌های دارای بار ایدئولوژی سیاسی و فرهنگی  را  شامل می شود.

کتاب «دیپلماسیِ بازی‌های دیجیتال» به عنوان نخستین اثر ملی در حوزه مطالعه سیاسی بازی‌های دیجیتال، ضمن ارائه مبانی نظری و گردآوری کاملی از دیدگاه‌های پژوهشگران داخلی و بین‌المللی این زمینه، به تحلیل یکی از مهم‌ترین عناوین بازی‌های سیاسی جهان یعنی «بازی ندای وظیفه»  را بررسی کرده است.

این اثر با رویکرد تلفیق دیپلماسی و بازی برای پژوهشگران بعدی به رشته تحریر درآمده است و مولفان آن براین باورند که ظرفیت بازی برای انتقال ایدئولوژی‌های فرامتنیِ فرهنگی، دینی و اجتماعی بسیار عمیق و در عین حال گسترده است و باید تهدیدها و فرصت‌های توأمان این رسانه را با هم پذیرفت و از آن برای «بازنمایی مقتدرانه» در برابر «سوءبازنمایی» استفاده شود.

مولفان  همچنین از غفلت و توجه ناکافی مسئولان داخلی  از ظرفیت بازی ها در پیگیری اهداف دیپلماتیک انتقاد کرده و گفته اند بازی های دیجیتال در سال گذشته  میلادی بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار درآمد و ۲میلیارد و ۲۰۰میلیون نفر بازیکنان  داشته است.

در بخش‌هایی از مقدمه این کتاب آمده است  جایگاه رسانه بازی به مرحله‌ای رسیده است که در ایران در کنار ورود «بازی‌سازی» به عنوان یک رشته فنی به ‏دانشگاه و انستیتو ملی بازی‌سازی، «مطالعات بازی‌های دیجیتال» که معطوف به پژوهش و رویکرد انتقادی است، برای ارتقاء بینش دانشجویان در این حوزه به‏ دانشگاه راه پیدا کند.

 علاقه‌مندان برای تهیه و مطالعه کتاب دیپلماسیِ بازی‌های دیجیتال نیز می‌توانند نسخه الکترونیک آن را از طریق فیدیبو دریافت کنند.

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=9360
  • منبع : خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

26اردیبهشت
دوستم سندرم داون دارد
30فروردین
در مذاکرات وین۶، برجام هم نادیده گرفته شد
گزارشی از عملکرد دولت روحانی برای احیای برجام؛

در مذاکرات وین۶، برجام هم نادیده گرفته شد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.