• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

5
نتیجه پیگیری های دانشجویان دانشگاه پیام نور؛

آزمون‌های پایان ترم دانشگاه پیام نور، غیرحضوری برگزار می‌شود

  • کد خبر : 33316
  • 23 آذر 1400 - 20:16
آزمون‌های پایان ترم دانشگاه پیام نور، غیرحضوری برگزار می‌شود
ابراهیم تقی‌زاده رئیس دانشگاه پیام نور از غیرحضوری برگزار شدن تمام آزمون‌های پایان ترم جاری خبر داد.

به گزارش صدای حوزه، بیش از ۲۵ هزار کاربر خواستار عدم برگزاری حضوری آزمون‌های پایان ترم دانشگاه‌های کشور شدند. این کاربران تاکید داشتند که این آزمون‌ها سبب افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونایی می‌شود، مسئولان دانشگاه اما تاکید داشتند که چون ستادملی کرونا مجوز برگزاری کلاس‌های حضوری را داده پس آزمون‌ها هم حضوری است.

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم ۱۹ آبان‌ماه از حضوری شدن امتحانات پایان ترم جاری دانشگاه‌ها خبر داد و تاکید کرد: در نامه‌ای که به دانشگاه‌ها ارسال شده، اعلام کرده‌ایم که حتی‌الامکان تاکید بر این است که امتحانات این ترم به صورت حضوری برگزار شود. در این نامه یادآوری شده دانشگاه‌ها در جاهایی که شرایط کرونایی قرمز است یا اینکه از نظر تعداد کلاس‌ها و امتحانات و مسئله خوابگاه امکانات ندارند، می‌توانند محدودتر آموزش حضوری را شروع کنند ولی ترجیحاً امتحانات حضوری برگزار می‌شود.

خاکی صدیق گفت: در حال حاضر برگزاری جلسات گروه‌ها و دفاع از پایان نامه‌ها و رساله‌ها به صورت حضوری در دانشگاه‌ها آغاز شده و کلاس‌هایی هم به صورت محدود در برخی از دانشگاه‌ها که امکان آن را دارند، آغاز شده است.

اما دانشجوها از شرایط سخت کرونایی حاکم بر کشور می‌گفتند و اینکه برنامه‌ریزی‌های ما مبتنی بر برگزاری غیرحضوری آزمون‌های پایان ترم بوده است.

آنها از مسئولان می‌خواستند که با توجه به آغاز پیک ششم کرونا در کشور و مشکلات خاص ناشی از آن، در تصمیم‌گیری‌های خود تجدیدنظر کرده و امتحانات این ترم را نیز به صورت مجازی برگزار کنند. 

این دانشجویان حتی به دانشجویان غیربومی هم اشاره کردند و گفتند: لطفا به فکر دانشجویان غیر بومی هم باشید، در این شرایط بد اقتصادی و کرونایی چطور خوابگاه خودگردان پیدا کنند و از پس هزینه‌ها بربیایند.

وقتی امکانات مناسب برای امنیت جان دانشجو فراهم نیست پافشاری روی یک تصمیم عجولانه بی اساس است

دانشجویان در سامانه «فارس من» استرس بیماری کرونا و روزهای غیبت ناشی از آن را هم مطرح و اعلام کردند: « برگزاری حضوری امتحانات فقط به شیوع بیشتر کرونا دامن می‌زند، اگر یک نفر ناقل باشد همه خواهیم گرفت آنوقت منی که از اول ترم سخت درس خواندم اگر وسط امتحان‌ها مریض شوم تکلیفم چه می‌شود؟ حتی سبب می‌شوم آن بیماری را به خانه بیاورم.

وقتی زیر ساخت ها و امکانات مناسب برای امنیت جان دانشجو فراهم نیست پافشاری روی یک تصمیم عجولانه بی اساس است. تاوان مدریت مالی نامناسب شما با ما نیست، این تصمیم برای این است که دانشجوها نتوانند درس‌ها را پاس کنند که پول بیشتری در جیب دانشگاه برود.»

آزمون‌های پایان ترم دانشجویان کارشناسی ارشد فقط حضوری

اما علیرضا دل افکار معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور تاکید داشت که با توجه به شرایط خاص ناشی از بیماری کرونا و به منظور ارتقای کیفیت ارزشیابی دروس و صیانت از سلامت دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان اداری، ارزشیابی‌های دروس در پایان نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ فقط باید برای دانشجویان مقطع کارشناسی به صورت الکترونیکی برگزار شود و دانشجویان کارشناسی ارشد باید به صورت حضوری آزمون دهند.

این اعتراض تا جایی جلو رفت که تعدادی از دانشجویان دانشگاه پیام نور مقابل وزارت علوم تجمع کردند. یکی از این دانشجویان به خبرنگاران گفت: ما نیامده‌ایم که دروس ارشدمان با نمره ۱۲ پاس شود، مشکل اینجاست که مسئولان نمی‌دانند با تغییر پیدا کردن تصمیم آنها در ۳۰ روز منتهی به امتحانات، دانشجویان دچار مشکلات اساسی شده‌اند، پیام نور باید نسبت به بدعهدی خود به دانشجویان پاسخگو باشد چرا که پول ترم دادن و ترم گذراندن ما تفریحی نیست، ما درسخوان هستیم و نمی‌خواهیم دوباره زمان و هزینه دهیم. من به شما قول می‌دهم که این تصمیم {حضوری شدن امتحانات} فکر نشده ، کارشناسی نشده و اعتراض ما هم دقیقا همین موضوع است.

وی ادامه داد: جالب است بدانید که برخی از کتاب‌ها در سال تحصیلی بخاطر کرونا و استقبال کم دانشجویان در خرید کتاب، اصلا چاپ نشده است! چون اساتید معمولا جزوه تدریس کرده‌اند و امروز برای خرید کتاب بعد از تصمیم حضوری شدن امتحانات دانشگاه‌ها، دچار مشکل شده‌ایم، حتی اگر کتاب‌ها را تهیه هم کنیم در ۳۰ روز مانده به امتحانات خواندن کتاب ۳۰۰ صفحه ای محال است.

وزیر علوم: تصمیم‌گیری درباره چگونه برگزار شدن آزمون‌های پایان ترم به دانشگاه‌ها واگذار شد

این جریان ادامه داشت تا اینکه محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد که با توجه به جهش جدیدی که از کرونا مشاهده شده این اختیار را به دانشگاه‌ها داده‌ایم تا بر اساس اولویت‌بندی در این زمینه تصمیم‌گیری کنند. به این صورت که ابتدا برای دانشجویان مقطع دکتری بعد کارشناسی ارشد سپس دوره‌های کارشناسی با توجه به امکانات خوابگاهی و فضای آموزشی و پژوهشی که دارند، برنامه‌ریزی کنند.

این تصمیم هم اعتراضاتی را در بر داشت، چرا که تعدادی از دانشگاه‌ها به صورت سلیقه‌ای عمل می‌کنند و تصمیم واحدی در این زمینه وجود ندارد.

زلفی‌گل: نمی‌توانیم یک نسخه برای همه دانشگاه‌ها بپیچیم 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به پرسش که برخی دانشجویان نسبت به واگذاری نحوه برگزاری امتحانات به دانشگاه‌ها گلایه دارند و معتقدند که در این صورت سلیقه‌ای عمل می‌شود، بیان کرد: این چه حرفی است؛ امکانات دانشگاه‌ها با هم یکسان نیست. برای برگزاری امتحانات به صورت حضوری یا از سرگیری آموزش‌ حضوری، نیاز است که دانشگاه‌ها خوابگاه به اندازه کافی داشته باشند و در خوابگاه‌ها پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امکانات دانشگاه‌ها با هم یکسان نیست، نمی‌توانیم یک نسخه برای همه دانشگاه‌ها بپیچیم و هر دانشگاهی با توجه به ظرفیت و شرایط خودش، مختار است که تصمیم بگیرد.

آزمون‌های پایان ترم دانشگاه پیام نور، غیرحضوری می‌شود

اعتراضات دانشجویان دانشگاه پیام نور و حاشیه‌های مرتبط با آن وجود داشت تا اینکه  ابراهیم تقی‌زاده رئیس این دانشگاه از غیرحضوری برگزار شدن تمام آزمون‌های پایان ترم جاری خبر داد و گفت: آزمون پایان ترم دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور نیز با تفویض اختیار جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی افزود: تصمیم نهایی نحوه برگزاری آزمون‌های پایان نیمسال ۱۴۰۰-۱۴۰۱ دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور طبق تفویض اختیار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با توجه به لزوم حفظ سلامت دانشجویان و خانواده های آنها بر این امر است که در این نیمسال نیز، آزمون ها به صورت غیرحضوری و بر بسترهای مجازی انجام شود و دستورالعمل های نحوه برگزاری آزمون ها به زودی به استان‌های سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.

تقی زاده همچنین با عنوان اینکه تغییر محل آزمون از طریق معاونت آموزشی دانشگاه حذف و وضعیت دانشجویان به حالت اول برمی‌گردد، گفت: با توجه به غیرحضوری شدن آزمون‌های پایان نیمسال، تغییر محل آزمون و و هزینه محاسبه شده لغو و وضعیت دانشجویان به روال قبل بازمی‌گردد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=33316
  • منبع : فارس

مطالب مرتبط

21اردیبهشت
عواملی که باعث کنترل کرونا شد
وزیر بهداشت مطرح کرد؛

عواملی که باعث کنترل کرونا شد

13اردیبهشت
۲۷ دانشگاه ایرانی در جمع هزار دانشگاه‌ اثرگذار جهان
بر اساس ۱۷ شاخص بین المللی اعلام شد؛

۲۷ دانشگاه ایرانی در جمع هزار دانشگاه‌ اثرگذار جهان

12اردیبهشت
ضد انقلاب هم نمی‌تواند مطهری را نادیده بگیرد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. با سلام خدمت مسئولین حوزه علمیه بانوان از شما عاجزانه تقاضا داریم امتحانات مجازی برگزار بشه به خدا قسم شرایط حضوری شدن نیست

  2. اصلا به حوزویان خواهر ارزشی قائل نیستن

  3. خواهش میکنم ب درخواست ماهم توجه کنید ما هم انسانیم ما هم کرونا میگیریم سختمونه شرایط…😔
    چرا گوش نمیدین مگ ما جز امار حساب نمیشیم؟😔

  4. با سلام .لطفا در نحو برگزاری امتحانات حوزه تجدید نظر کنید چون هیچ یک از طلاب شرایط امتحان حضوری را ندارند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.