• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل اخبار 6244اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

8
نامزد شورای شهر تهران مطرح کرد؛

کارکرد روحانیون در شورای شهر؛ ممانعت از تصویب قوانین خلاف شرع و استیفای حقوق مردم

  • کد خبر : 15727
  • 27 خرداد 1400 - 13:29
کارکرد روحانیون در شورای شهر؛ ممانعت از تصویب قوانین خلاف شرع و استیفای حقوق مردم
حجت الاسلام طالبی نیا گفت: بر اساس تجربه، حضور روحانیون در شورای شهر، از تصویب قوانین خلاف جلوگیری کرده، باعث استیفای حقوق مردم شده و مفاسد اخلاقی و اقتصادی به حداقل می‌رساند.

حجت الاسلام طالبی نیا نامزد انتخابات شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صدای حوزه، با بیان اینکه حضور روحانیون در شورای شهرها و روستاها از جهات مختلفی قابل توجه است، گفت: روحانیون حاضر در شورای شهر ها و روستاها می توانند روی سایر اعضای شورا تأثیر مثبت داشته باشند.

حجت الاسلام طالبی نیا کارکرد اصلی روحانیون در شورای شهرها و روستاها را در گرو اخلاق و تقوا مداری آنها دانست و عنوان کرد: اگر یک روحانی متقی در شورا حضور داشته باشد، اخلاق او در بین سایر اعضا نفوذ کرده و در عملکرد شورا نمایان می شود.

وی با بیان اینکه اثرگذاری مطلوب اخلاقی بر سایر اعضای تنها یکی از کارکردهای حضور روحانیون شورای شهرها و روستاها است، اظهار داشت: انتظار این است که در ممالک اسلامی برنامه‌ها و قوانین بر اساس موازین شرعی تنظیم شود؛ کسی می‌تواند این کار را انجام دهد که درس خوانده مکتب امام صادق(ع) باشد و از مبانی دینی آگاهی داشته باشد.

حجت الاسلام طالبی نیا ابراز داشت: حضور روحانیون آگاه سیاسی در شورای شهرها و روستاها می تواند، جلوی بسیاری از تخلفات مالی را بگیرد؛ به عنوان مثال عوارضی که در شورای شهرها به تصویب رسیده و از مردم اخذ می‌شود، غیر شرعی است و باید جلوی آن گرفته شود.

وی ادامه داد: وقتی قانون غیر شرعی در شهر بزرگی مانند تهران به تصویب می‌رسد، عوارض ناشی از این قانون حدود ۱۵ میلیون نفر جمعیت را شامل می شود؛ روحانی حاضر در شورای شهر با یک زبان گویا می تواند از ضرر میلیون ها نفر جلوگیری کند.

حجت‌الاسلام طالبی نیا با بیان اینکه عملکرد خوب روحانیون در شورای شهر سبب ایجاد خوش بینی مردم نسبت به نظام اسلامی می شود، گفت: بخش اعظمی از شئون زندگی مردم مربوط به دین آنها می شود؛ بسیاری از شهروندان انتظار دارند مسائل اخلاقی در شهرها ساری و جاری باشد؛ به عنوان مثال قشر متدین به دنبال ایجاد زمینه تفریح سالم برای خود و خانواده هستند؛ در همین رابطه باید پارک های مخصوص خانواده و بانوان، گسترش پیدا کند و علاوه بر آن امنیت آن نیز فراهم کرده است.

وی به بررسی‌های میدانی صورت گرفته در خصوص شوراهای شهری که از وجود یک روحانی بهره مند بودن اشاره کرد و عنوان داشت: در شوراهایی که روحانی حضور داشته، اختلاف اعضای شورای شهر و روستا به حداقل رسیده و وجود یک عالم وارسته در این شورا ها سبب وحدت رویه شده است.

حجت الاسلام طالبی نیا افزود: بر مبنای تجربه های صورت گرفته در شوراهایی که روحانیون در آن حضور دارند از تصویب قوانین خلاف جلوگیری شده و حقوق مردم استیفا می‌شود و بسیاری از مفاسد اخلاقی و اقتصادی به حداقل می‌رسد.

وی در پایان بیان کرد: تجربه های بسیار موفقی از حضور روحانیون در شورای شهر کلانی مانند تهران، قم، اصفهان و تبریز وجود دارد؛ مردم در سبد رای خود، نام تعدادی از روحانیون شرکت کننده در انتخابات را قرار دهند تا از این طریق از برکات حضور روحانیون در شورای شهرها بهره‌مند شویم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=15727

مطالب مرتبط

12اسفند
پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم
به مناسبت حضور پرشور مردم در انتخابات منتشر شد؛

پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم

12اسفند
آرای فداکار؛ دستاورد انتخابات
حجت الاسلام محسن مهدیان طی یادداشتی بررسی کرد؛

آرای فداکار؛ دستاورد انتخابات

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.