• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
کل اخبار 6246اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

3
حجت الاسلام علی ثقفی:

تربیت محقق و مدیر برای تحقق بیانیه دوم ضروری است

  • کد خبر : 5237
  • 16 اسفند 1399 - 12:37
تربیت محقق و مدیر برای تحقق بیانیه دوم ضروری است
رئیس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی گفت: یکی از محورهای مهم در تحقق بیانیه؛ تربیت مدیر است و ما باید مسئولین و مدیران را در جریان بیانیه گام دوم قرار دهیم چرا که مدیران نقش بسیار مهم تر از بقیه افراد دارد و او می‌تواند افراد دیگر را سازماندهی نماید.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام علی ثقفی در آخرین جلسه ستاد اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۹ که در سالن شهید شهریاری سازمان بسیج اساتید کشور و با حضور اعضای ستاد برگزار شد؛ عنوان کرد: مطلب اول در ترسیم مسیر کلی بیانیه لزوم توجه به افق راه و نقشه راه اصلی است و ما برای بیانیه گام دوم این مسئله را حتما در نظر بگیریم. 

وی اظهار داشت: این کار فقط با بحث تربیت مدرس جوابگو نیست و می بایست ابتدا این موضوع را ترویج کنیم که افرادی بتوانند در خصوص بیانیه گام دوم محکم و متقن صحبت کنند. به همین خاطر تربیت مدرس باید از دانشگاه ها شروع شود تا بحث شناخت افق و نقشه راه بیانیه هر چه زودتر محقق شود. 

عضو ستاد اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سازمان بسیج اساتید کشور افزود: این مهم اگر برای ما شاخص بشود، ما می‌توانیم افق‌های بعدی را هم مشخص کنیم. البته این قدمی هم را که تاکنون برداشته‌ایم باید جایابی و جانمایی کنیم و در این زمینه نقش کمیسیون‌هایی که در ستاد تشکیل شده؛ می‌تواند بسیار مهم و راهگشا باشد. 

وی تصریح کرد: کمیسیون‌ها باید در کنار هم بحث نقشه راه را مشخص کنند و توسعه آنها بر روی نقشه بر اساس اصول ۶ گانه مشخص شود. بنابراین حتما می بایست کمیسیون ها به کمک بحث بیانیه گام دوم بیایند و جایگاه و نقش بسیار مهم خود را برای ترسیم نقشه راه عملی بیانیه، که ما در بیانیه گام دوم به دنبال آن هستیم را ایفا کنند. 

سازماندهی اساتید برای تحقق بیانیه گام دوم

ثقفی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌ها و محورهای مهم این است که می‌بایست تعدادی از اساتید دانشگاه‌ها را مهیا و تجهیز کنیم برای تبیین اهداف اصلی بیانیه گام دوم انقلاب، که این مهم از مسیر دانشگاه تحقق می‌یابد و این مسئله به سازماندهی اساتید نیاز دارد. 

وی عنوان کرد: در این مسیر نیاز به معلمانی داریم که بیایند و موضوع بیانیه را شرح دهند و فضا را آماده کنند تا مخاطب به صورت کلی در جریان بیانیه قرار بگیرد و این نیاز به مبلغ و مربی دارد؛ همچنین از نیازهای دیگر می توان به بحث مدرس اشاره کرد چرا که بیانیه عمیق و برخاسته از یک ذهن خاص است و این حتماً نیاز به تدریس دقیق دارد. 

ثقفی با اشاره به اینکه ما به محقق هم نیاز داریم؛ افزود: این یک عرصه بسیار وسیع است و مسئله تربیت محقق و پژوهشگر برای این کار بسیار مهم و ضروری است. 

وی افزود: محورهای بعدی مورد نیاز در تحقق بیانیه؛ تربیت مدیر است و ما باید مسئولین و مدیران را در جریان بیانیه گام دوم قرار دهیم چرا که مدیران نقش بسیار مهم تر از بقیه افراد دارد و او می‌تواند افراد دیگر را سازماندهی نماید. 

بیانیه گام دوم بدون معنویت محقق نمی‌شود

ثقفی افزود: یکی دیگر از محورهای بسیار مهم موجود در بیانیه مسئله تربیت معنوی است که حضرت آقا در بیانیه مسئله تربیت معنوی را جزء محورهای اصلی قرار داداند و فرمودند که مهمترین مطلب در این کار تحول معنوی است؛ یعنی محورهایی که در بیانیه ذکر شده است اگر مبتنی بر معنویت نباشد مسئله پیش نخواهد رفت و پایه هر کاری در این مسیر بحث معنویت است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=5237
  • منبع : خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

13اردیبهشت
۲۷ دانشگاه ایرانی در جمع هزار دانشگاه‌ اثرگذار جهان
بر اساس ۱۷ شاخص بین المللی اعلام شد؛

۲۷ دانشگاه ایرانی در جمع هزار دانشگاه‌ اثرگذار جهان

12اردیبهشت
ضد انقلاب هم نمی‌تواند مطهری را نادیده بگیرد
12اردیبهشت
آخرین مهلت ثبت‌نام ۵ وام دانشجویی و اعلام جزئیات هفته خوابگاه‌ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.