• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

6
در حاشیه سخنان مسیح مهاجری؛

رئیس جمهور بعدی نه روحانی باشد نه نظامی، ظریف و جهانگیر باشد!

  • کد خبر : 4571
  • 13 اردیبهشت 1400 - 15:44
رئیس جمهور بعدی نه روحانی باشد نه نظامی، ظریف و جهانگیر باشد!
 افراطیون مدعی اصلاحات - و محافل رسانه‌ای دنباله‌رو آنها - بیش از هر چیز، از اینکه دولت، با مدیریتی حزب‌اللهی و پرانرژی نو شود و بساط مدیریت تنبل و اشرافیت‌زده و غربگرا را برچیند، نگران هستند و به همین دلیل هم سعی می‌کنند هرکدام از نامزدها را به بهانه‌ای آماج ترور شخصیت قرار دهند یا نسخه مصلحت نبودن نامزدی‌شان را بپیچند.

«روزنامه جمهوری اسلامی» پاتوق طیف‌های زاوایه‌دار با انقلاب

«مسیح مهاجری» سردبیر و مسئول روزنامه جمهوری اسلامی از سال ۱۳۶۸ یک روحانی و از مجروحان انفجار ۷ تیر ۶۰ است. وی روزنامه «جمهوری اسلامی» را که متعلق به بیت‌المال و حزب جمهوری اسلامی است، سال‌هاست در خدمت طیف‌های زاویه‌دار با نظام و انقلاب قرار داده است. و در دوران وقوع فتنه به سختی در صدد دفاع از این جریان در قالب حمایت آشکار از اظهارات هاشمی رفسنجانی و تأیید غیرمستقیم اغلب سخنان میرحسین موسوی بود، اخیرا در سرمقاله‌ای با استقبال از اینکه آیت‌الله رئیسی، ملاقات انتخاباتی با جمعی از اعضای خبرگان را نپذیرفته، آن را امتناع شایسته می‌خواند و می‌نویسد:

 امتناع آقای رئیسی از حضور در جلسه جمعی از اعضاء مجلس خبرگان رهبری که طبق آنچه در خبرها آمده درصدد بودند از ایشان برای داوطلب شدن در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دعوت نمایند، حرکت شایسته‌ای است.

مخالفت با دولت روحانی و نظامی

«مسیح مهاجری» سردبیر این روزنامه که سال‌ها به عنوان مشاور رئیس جمهور با دولت «هاشمی رفسنجانی» و «محمد خاتمی» همکاری داشته است، در ادامه می‌نویسد:

شرایط کشور اکنون به‌گونه‌ایست که استمرار حضور افراد معمم در رأس قوه مجریه به صلاح نیست. در حال حاضر، مسئولیت‌های حساسی همچون تأمین نان و آب و امنیت و اطلاعات کشور که مستقیماً با زندگی روزمره مردم سروکار دارند برعهده افراد معمم است. حتی اگر کسانی معتقد باشند که روحانیت باید چنین مسئولیت‌هائی را برعهده داشته باشد، خوبست بپذیرند برای مدتی این مسئولیت‌ها به افراد غیرروحانی واگذار شوند تا آنها نیز ظرفیت‌ها و توانائی‌های خود را نشان بدهند.

این حامی ریاست‌جمهوری هاشمی رفسنجانی و روحانی، ادامه می‌دهد:

کنار رفتن روحانیون از صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ به معنای واگذار کردن آن به نظامیان نیست. نظامیان نیز تخصص دیگری دارند که تناسبی با مدیریت سیاسی – اجرایی کشور ندارد. همین حالا که مجلس یازدهم بیش از ۴۰ عضو نظامی دارد و مدیریت آن نیز برعهده یک نظامی است، می‌بینیم که نه‌تنها توفیقی در پیشبرد اهداف نظام متناسب با نیاز کشور ندارد، بلکه در مواردی با برخوردهای تهدیدآمیز، شاکله قانونگذاری را از مسیر طبیعی خارج کرده است.

ترس مریدان هاشمی از دولت حزب‌الهی و پرانرژی

 افراطیون مدعی اصلاحات – و محافل رسانه‌ای دنباله‌رو آنها – بیش از هر چیز، از اینکه دولت، با مدیریتی حزب‌اللهی و پرانرژی نو شود و بساط مدیریت تنبل و اشرافیت‌زده و غربگرا را برچیند، نگران هستند و به همین دلیل هم سعی می‌کنند هرکدام از نامزدها را به بهانه‌ای آماج ترور شخصیت قرار دهند یا نسخه مصلحت نبودن نامزدی‌شان را بپیچند.

«مسیح مهاجری» که در هر چهار دولت اصلاح طلبان از سال ۶۸ تا ۸۴ به عنوان مشاور رئیس جمهور فعالیت می‌کرد در دفعات دیگری نیز نام خود را در کنار چهره‌های غیر موجه‌تر آن جناح قرار داد. همچون زمانی که «مهاجری» در سال ۷۶ در کنار «عبدالله نوری» و «عطاء الله مهاجرانی»، در راستای باقی ماندن هاشمی بر مسند قدرت، جانفشانی‌ها کردند و خواهان تغییر قانون اساسی شدند تا «هاشمی مادام العمر» رئیس‌جمهور شود.

آقای مسیح مهاجری باید پاسخ دهد که چرا این حرف‌ها را به هنگام ۸ سال ریاست‌جمهوری هاشمی، ۸ سال ریاست‌جمهوری خاتمی و ۸ سال ریاست‌جمهوری روحانی نزده بلکه اتفاقا در اغلب این دوره‌ها، تبلیغاتچی و توجیه‌گر سوءمدیریت‌های دولت سازندگی و تدبیر و امید بوده است؟ به یک معنای دیگر، امثال وی هم‌اکنون به خاطر سوءمدیریت فاحشی که به کشور و مردم تحمیل کرده‌اند، عذرخواهی کنند و نه اینکه تعیین تکلیف بکنند که چه کسانی نامزد نشوند (تا لابد دولت ناکارآمد مورد حمایت آنها تمدید شود)!

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=4571

مطالب مرتبط

18اردیبهشت
آنچه هاشمی ننوشت!
در آستانه انتشار کتاب خاطرات جدید هاشمی‌رفسنجانی، بخش‌هایی از مبسوط‌ترین نقد منتشرشده از این خاطرات را منتشر می‌کنیم؛

آنچه هاشمی ننوشت!

21اردیبهشت
حاشیه‌سازی های مسیح مهاجری در جمهوری اسلامی
ماحصل مدیریت 41 ساله بر یک روزنامه؛

حاشیه‌سازی های مسیح مهاجری در جمهوری اسلامی

22فروردین
ثبت بالاترین میزان صادرات غیرنفتی در دوره پس از انقلاب
از اقدامات مثبت اقتصادی دولت سیزدهم؛

ثبت بالاترین میزان صادرات غیرنفتی در دوره پس از انقلاب

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.