• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

7
در کارگاه تخصصی آموزش مخاطب شناسی را برای امامان مساجد الگوساز قم مطرح شد؛

قائم مقام قرارگاه مسجد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره): در ۳۰ هزار مسجد نماز می خوانند و ۴۰۰۰ مسجد فعال در سطح کشور داریم!

  • کد خبر : 44196
  • 30 آبان 1402 - 9:51
قائم مقام قرارگاه مسجد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره): در ۳۰ هزار مسجد نماز می خوانند و ۴۰۰۰ مسجد فعال در سطح کشور داریم!
در کشورمان حدود ۸۰ هزار مسجد وجود دارد که از این تعداد تقریباً نیمی از آن خالی از امام جماعت یا به صورت مقطعی می‌باشند و از این تعداد حدود ۳۰ هزار مورد در حد ادای نمازهای یومیه می‌باشند و از تعداد باقیمانده نیز حدود ۴ هزار مسجد فعال در سطح کشور وجود دارد!

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، ستاد حوزوی راهبری مساجد با همکاری قرارگاه مسجد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی ره در اقدامی موثر و مساأله محور، کارگاه تخصصی آموزش مخاطب شناسی را برای امامان مساجد الگوساز قم برگزار کردند؛ این نشست همچنین با هدف آشنایی با ظرفیت های شهرداری و به میزبانی این سازمان برگزار شد.

در این نشست، امامان مساجد قم توسط کلانترزاده مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم و حجت الاسلام عیدی قائم مقام قرارگاه مسجد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره, با ظرفیت خدمات رسانی این نهادها آشنا شدند.

بخش ویژه این نشست , کارگاه آموزشی مخاطب شناسی در امامت مسجد با ارائه حجت الاسلام دکتر روح الله شریفی نژاد بود که با استقبال ائمه جماعات و مدیران مساجد روبرو شد.

همچنین حجت الاسلام مسلمی فر دبیرستاد راهبری مساجد حوزه های علمیه این نشست ها را ادامه دار خواند و افزود: هدف نهایی, خدمت رسانی به مساجد با استفاده از ظرفیت نهاد ها و پشتیبانی ویژه از امامان مساجد است.

حجت الاسلام عیدی در صحبت های خود در جهت تبیین جایگاه مسجد در نظام توحیدی گفت اولین نهاد که در طول تاریخ نظام اسلامی از صدر اسلام بنیان شده مسجد می باشد و همچنین پایگاه و محل قیام امام زمان (عج) از مسجد می باشد. وی در ادامه افزود در سطح کلان کشوری مسائل جدیدی برای مساجد مطرح شده و ارگان‌های متعددی مدعی در بحث مسجد می باشند.
قائم مقام قرارگاه مسجد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام همچنین با ارائه آمارهایی از وضعیت مساجد کشور گفت در کشورمان حدود ۸۰ هزار مسجد وجود دارد که از این تعداد تقریباً نیمی از آن خالی از امام جماعت یا به صورت مقطعی می‌باشند و از این تعداد حدود ۳۰ هزار مورد در حد ادای نمازهای یومیه می‌باشند و از تعداد باقیمانده نیز حدود ۴ هزار مسجد فعال در سطح کشور وجود دارد!
وی خاطرنشان کرد در ستاد اجرایی فرمان امام در سطح کلان و کشوری به دنبال همکاری با مساجدی هستیم که به دنبال نقش آفرینی و تعامل هستند؛ ما در مرحله اول آنها را شناسایی می کنیم و سپس در مرحله دوم در محور های مختلف از آنها را حمایت می کنیم. حجت الاسلام عیدی در ادامه در مورد نحوه خدمت‌رسانی به مساجد و الگو های حمایتی و ساختار مساجد الگوساز توضیحاتی ارائه داد.

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=44196

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.