• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

5
به بهانه انتخاب دکتر محمدرضا خوشرو به سمت مدیریت شبکه نسیم؛

پروژه تخریب علیه مدیر جوانی که توانایی تحول در سرگرمی آموزی دارد

  • کد خبر : 37390
  • 10 بهمن 1400 - 12:46
پروژه تخریب علیه مدیر جوانی که توانایی تحول در سرگرمی آموزی دارد
حضور «سید محمدرضا خوشرو» در شبکه نسیم نشان می‌دهد،جبلی خواهان پوست‌اندازی تام و تمام در ارکان مدیریتی سازمان صدا و سیماست.

به گزارش صدای حوزه، روزهای گذشته خبر تغییر مدیر شبکه نسیم در رسانه‌ها منتشر و «سید محمدرضاخوشرو» جایگزین «محمد احسانی» شد. این تغییر با یک واکنش سریع همراه بود و گروه‌های تلگرامی که اغلب عنوان انقلابی را یدک می‌کشند، پروژه تخریب این مدیر جوان را کلید زدند.

در حالی که جبهه انقلاب باید از تغییرات غیرکارمندی و ورود نیروهای جوان و جسور به صدا و سیما مسرور باشند اما به تاسی از گروه‌های تلگرامی که خواهان تغییرات کلان گام دومی در سیما نیستند، همچنان از رویه و عملکرد مدیران کارمندی ۳۰ سال اخیر سیما حمایت می‌کنند.

دلایل این واکنش رسانه‌ای از چند منظر قابل تحلیل است. برخی وابستگی‌های گروه‌های مدیریتی تمامیت‌خواه، هیچ تغییری خارج از دایره کارمندی با ثبات در حلقه مدیران ارشد سیما را برنمی‌تابند. اما این تغییر نشان می‌دهد جبلی خواهان پوست‌اندازی تام و تمام در ارکان مدیریتی سازمان صدا و سیماست.

این تغییر از چه جنبه‌هایی ضروری به نظر می‌رسد

هفته قبل روزنامه خراسان گزارش بسیار قابل اعتنایی را منتشر کرد و در این گزارش با مقایسه شرکت کنندگان مسابقه «خنداننده شو۳» با دوره‌های قبل از افت قابل توجه مشارکت مردم در این مسابقه نوشت: «مردم در مرحله اول «خنداننده شو ۲» بــرای ۱۶ شرکت‌کننده، ۱۸ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۴۲۸ رای ارسـال کرده بودند.

در حالی که در مرحله اول فصل سوم، برای ۱۲ شرکت‌کننده، ۲ میلیون و ۹۳۸ هزار و ۸۷ نفر به شرکت‌کنندگان مسابقه رای داده‌انــــد؛ یک ششم سـری قبل مسابقه. با توجه به اختلاف فــراوان تعداد آرا در فصل سوم «خندوانه»، احتمالا مخاطبان کمتری پیگیر رقابت استعدادها در «خنداننده شو ۳» بوده‌اند.

روزنامه خراسان در ادامه این گزارش نوشت:  از طرفی هم رقابت «خنداننده شو ۳» و کیفیت اجراها به اندازه کافی، مخاطبان را ترغیب به ارسـال رای نکرده اسـت.

البته در مرحله مقدماتی «خنداننده شو ۲» شانزده شرکت‌کننده با یکدیگر رقابت می‌کردند و در فـصـل ســـوم مـسـابـقـه، مـــردم کـار دوازده شرکت‌کننده را داوری کردند، اما طبیعتا اختلاف کم تعداد استعدادها در مرحله آرای مردمی «خنداننده شو ۳» نسبت به فصل قبلی، نمی‌تواند تنها دلیل کاهش میزان مشارکت مردم باشد.در شرایطی که تعداد کل آرای مردمی کمتر شده اسـت، طبیعی است که نفرات برتر در مرحله اول مسابقه نیز مانند فصل قبل، رای‌هـای میلیونی نداشته باشند.

به عنوان مثال، در «خنداننده شو ۳» نیما سهرابی که با بیشترین رای نفر اول شده، ۴۹۶ هزار و ۶۰۹ رای داشته است، اما علی صبوری به عنوان نفر اول آرای مردمی در «خنداننده شو ۲» یک میلیون و ۶۱۴ هزار رای، یعنی بیش از سه برابر سهرابی رای کسب کرده بود.

بیشتر بخوانید:

تاثیر افزایش بودجه صداوسیما بر بهبود کیفیت سریال‌های تلویزیونی

نفر دوم با یک میلیون و ۵۵۹ هزار رای و نفر سوم نیز با یک میلیون و ۴۸۶ هزار رای به مرحله دوم رفته بود. در «خنداننده شو ۳» نفر دوم ۳۰۵ هزار و ۳۳ رای و نفر سوم ۲۷۶ هزار و ۷۳۴ رای به دست آوردند.

انتشار این گزارش نشان می‌دهد فرمول‌های جذاب مدیر شبکه نسیم در حفظ برند خندوانه موثر نبوده و امتداد اعتماد به نسل قبلی مدیران حتی شبکه‌های پرمخاطب و برنامه‌های پربیننده را کم اثر خواهد کرد. از سویی مفهوم سرگرمی‌سازی در شبکه نسیم کارکرد خود را از دست داده است و حجم وسیعی از مسابقات بدون جذابیت که از این شبکه پخش می‌شود، نشان از بی‌برنامگی و رخوت مدیریتی در این شبکه است. 

خوشرو چه وجه تمایزی با مدیران قبلی سیما دارد؟

 حالا با این جابجایی چرا باید به تغییر روند مدیریتی شبکه‌ نسیم، تماشا و نمایش امیدوار باشیم؟ 

 اگر سابقه فعالیتی فرهنگی – مدیریتی خوشرو را در نظر نگیریم، مهمترین ویژگی یک مدیر داشتن بینش و نگرش و سواد رسانه‌ای است.منظور از «سواد رسانه‌ای» در این گزارش متفاوت با تعریف متداول گروه‌های است که به صورت پروژه‌ای  بدون ارائه خروجی در نهادهای مختلف مشغول فعالیت هستند.

 با در نظر گرفتن عنوان «سواد رسانه‌ای» مدرن باید به مسئله اشاره کرد، نسل قبلی مدیریتی در کنار مدعیان پروژه‌های سواد رسانه‌ای، قدرت نگارش یک صفحه سفید  A۴  برنامه‌های راهبردی و عملکردشان را ندارند. قدرت مکتوب کردن نظرات، راهبردها و عملکرد عملا باید ویژگی مدیران گام دومی باشد.

فعالیت های پژوهشی توام با تدریس

از فعالیت‌های پژوهشی توام با تدریس این مدیران جوان گام دومی است که می‌توان به نمونه‌های دیگری اشاره کرد:

۱- تدریس واحدهای درسی رسانه شناسی، سواد رسانه ای، تحلیل محتوای پیام های ارتباطی، نماد و نشانه شناسی  فرهنگی، کارآفرینی در حوزه فرهنگ، فناوری ارتباطات و اطلاعات، هویت و برندسازی و … در دانشگاه علمی

۲- تدریس کارگاه دوره حین خدمت مدیران برنامه ساز رادیو   تحلیل پیامهای ارتباطی: مورد مطالعاتی برنامه نوبت شما « مرکز آموزش صداوسیما، / مبحث تحلیل پیامهای رسانهای در کارگاه تخصصی کانون هنر و اندیشه دینی

۳-  ارائه واحد درسی دین ورسانه با رویکرد قدرت رسانه در جامعه المصطفی مشهد ارائه واحد درسی تحلیل و بررسی جریان های رسانه ای شبکه های ماهواره ای در دوره تربیت مربی سواد رسانه ای دفتر تبلیغات اسلامی پاییز ۵۰ پاییز ۹۵

۴- تدریس واحدهای درسی جنگ روانی  و   محیط شناسی تبلیغ   در دانشگاه قرآن و حدیث، مقطع کارشناسی ارشد

۵- تدریس واحد درسی فناوری‌های نوین تبلیغ در موسسه علم انسانی جامعه المصطفی؛ مقطع کارشناسی ارشد رشته ارتباطات و تبلیغ

۶- تدریس واحد درسی «مبانی ارتباط جمعی» در دانشگده صدا و سیمای قم، مقطع کارشناسی ارشد رشته تولید تلویزیونی

۷- تدریس واحدهای رسانه شناسی و آسیب شناسی و جریان شناشی رسانه‌های دتی در مقطع کارشناسی ارشد رشته دین و رسانه جامعه المصطفی العالمیه

 مشاور سابق امور پژوهشی معاونت صدا و سیما  که کارنامه فعالیتی بسیار قابل اعتنایی در قوه قضائیه در حوزه دبیری ستاد صبر و مسئول سابق کارگروه رسانه ها و فضای مجازی، کمیته فرهنگی – آموزشی ستاد مرکز اربعین کشور (بعثه مقام معظم رهبری) داشته و کارنامه موفقی به عنوان مدیر گروه پژوهشی هنر، ارتباطات و فضای مجازی اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه داشته، می‌توان امیدوار بود که سرگرم سازی در سه شبکه‌ای که تحت مدیریت خوشرو قرار گرفته‌اند، فصلی نوین را تجربه خواهد کرد.

با بررسی این سوابق و فعالیت‌های گسترده شبکه‌های سرگرمی‌ ساز مدیری را به خودش دیده که علی رغم هجمه‌های متعدد توسط گروه‌های رقیب درون سازمانی که بسیار آشکار اقدام به تخریب این مدیر جوان کرده‌اند، پایه علمی و تجربی مستحکمی دارد.

دلایل این حملات تلگرامی و اینستاگرامی کاملا مشخص است. انتصاب چنین مدیران توسط پیمان جبلی به دلیل داشتن تجربه‌های گرانبهای فرهنگی و تاکید بر مشی پژوهشی – آکادمیک با رویه مدیریتی‌ سال‌های اخیر امری طبیعی است و تخریب‌های همه جانبه امری عادی جلوه می‌کند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=37390
  • منبع : مشرق

مطالب مرتبط

02مهر
موج سواری سلبریتی ها با معاندان قابل بخشش نیست!
دبیر ستاد راهبری عفاف و حجاب حوزه های علمیه مطرح کرد؛

موج سواری سلبریتی ها با معاندان قابل بخشش نیست!

21اردیبهشت
مدیران جدید ۶ شبکه صداوسیما منصوب شدند
تغییرات در رسانه ملی با حکم معاون سیما؛

مدیران جدید ۶ شبکه صداوسیما منصوب شدند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.