• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل اخبار 6245اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

3
مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسبلامی مطرح کرد:

ایجاد مشارکت حداکثری با اعتذار و دلجویی از مردم / مردم مایوس نیستند، دلخورند

  • کد خبر : 14879
  • 17 خرداد 1400 - 15:16
ایجاد مشارکت حداکثری با اعتذار و دلجویی از مردم / مردم مایوس نیستند، دلخورند
حجت الاسلام ثقفی با بیان اینکه مهم ترین مسئله پیش رو، مشارکت حداکثری است، گفت: تنها راه بالاتر بردن مشارکت مردم در انتخابات استفاده از گفتمان معجزه‌آسای انقلاب اسلامی است؛ نیازمند یک حرکت فراگیر برای همدردی و عذرخواهی از اقشاری هستیم که با صندوق‌های رای قهر کرده اند.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، دهمین گفتگوی زنده‌ی دوطرفه طرح مجازی زنجیره تواصی با موضوع تحول ۱۴۰۰ و هندسه هدایت رهبر انقلاب، با حضور حجت الاسلام علی ثقفی مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی به صورت زنده در اپلیکیشن روبیکا برگزار شد.

تحول؛ نقشه راه انقلاب

حجت الاسلام ثقفی در این جلسه مجازی گفت: چیزی که امروز در مجموعه بیانات رهبر انقلاب با استفاده از نقشه راه انقلاب اسلامی و متخذ اندیشه امام خمینی به طور واضح دیده می شود را می توان در یک کلمه خلاصه کرد و آن کلمه تحول است.

مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب با بیان اینکه امروز تحول مسئله اصلی گفتمان رهبر انقلاب و نقطه تمرکز هدایتگری های ایشان است، عنوان کرد: رهبر انقلاب در صحبت های خود تحول را معنا و مخاطبان آن را مشخص کرده؛ امام خمینی را به عنوان امام تحول خواه معرفی و ضرورت تحول را به همگان یادآور شده است.

هر کجا از مردم غافل شدیم شکست خوردیم

وی اظهار داشت: از ۱۵ خرداد تا کنون همواره بار انقلاب بر روی دوش مردم بوده و هر جا که مردم حاضر بودند، انقلاب اسلامی پیشرفته است؛ متاسفانه در دهه های اخیر غفلت از نقش مردم سبب عقب افتادگی ها شده است.

حجت الاسلام ثقفی ابراز کرد: برخلاف دهه اول که مردم در جنگ تحمیلی می دانستند، چه نقشی را باید ایفا کنند، پس از جنگ و  آغاز مرحله دولت سازی اسلامی، نقش مردم در این میان گم شد و در حال حاضر نیز داد همه از دولتی که اسلامی نیست، درآمده است.

مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب بیانیه تحولی است و سرعت انقلاب در گام دوم باید با گام اول متفاوت باشد، ادامه داد: رهبر انقلاب در سال ۹۸ لزوم حرکت عمومی را مطرح می کند که نیاز جدی امروز کشور است؛ این مجموعه صحبت‌های رهبر انقلاب بسیار روشنگر عملیاتی و در پاسخ به ابهامات در حوزه حرکت انقلاب در گام دوم است.

حرکت عمومی منضبط؛ لازمه حرکت به سوی تمدن نوین

وی با بیان اینکه ایجاد یک حرکت عمومی ، منضبط و عقلانی که تا اعماق قلب های مردم نفوذ پیدا کند، ضرورت دارد، گفت: جهت این حرکت عمومی سمت تمدن نوین اسلامی است و تا دولت اسلامی ایجاد نشود، نمی توان در جهت تمدن حرکت کرد.

حجت الاسلام ثقفی با اشاره به اینکه این حرکت عمومی جز با یک تحول عمومی در مردم اتفاق نخواهد افتاد، عنوان کرد: رهبر انقلاب در بیانات ۱۴ خرداد سال گذشته، امام خمینی را امام تحول خواه و تحول‌آفرین معرفی کردند؛ امام خمینی استاد تحول بود و دانش پشتیبانی آن را از منابع اصیل اسلام استخراج کرده بود؛ طلاب نیز در اوایل نهضت شروع کننده این تحول بودند و آن را تا اعماق دل مردم پیش بردند، تا مرحله اول انقلاب به نتیجه رسید.

مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب افزود: حرکت امام خمینی سبب تحول در آرمان‌های مردم شد و آنها به سمت تشکیل حکومت اسلامی که آرزوی علما و صلحا در دوران غیبت است، متمایل کرد؛ مطالبات حقیر مردم تحول پیدا کرد و به سمت ساقط کردن نظام طاغوت رفت این تحول سبب تغییر نگاه به ابر قدرتها شد و مردم امریکا را زیر پا گذاشتند؛ انتظار می‌رود طلاب، مبلغین و فعالین فرهنگی فضای مجازی مجموعه مباحث تحولی رهبر انقلاب منظومه وار تدوین و استفاده کنند

با صرف فردصالح، دولت اسلامی تشکیل نخواهد شد

وی اظهار داشت: تحول نیازمند یک مدل همه فهم است؛ این مدل باید برای حضور مردم در عرصه انتخابات، نظارت بر عملکرد مسئولین و همکاری و تعامل با مسئولان برنامه داشته باشد تا مانند اوایل انقلاب، مردم اثر گذار باشند؛ تا زمانی که این تحول رخ ندهد صرف اینکه با رئیس جمهور شدن یک فرد ساله انتظار تشکیل دولت اسلامی را داشته باشیم، خیال خامی بیش نخواهد بود.

حجت الاسلام ثقفی ادامه داد: در برنامه کاندیداهای انقلابی نسبت به تشکیل دولت مردمی، اظهارات خوبی صورت می گیرد و علاوه بر آن باید بر ساخت ساختارها و نهاد سازی تمرکز داشته باشیم؛ تا رسیدن به تشکیل دولت اسلامی و تحقق تمدن نوین فاصله بسیار زیادی داریم باید این حرکت به سمت کاهش فاصله را از طریق حضور مردم جبران کنیم.

اقشار مومن؛ آغازگران تحول

مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب با بیان اینکه برای ایجاد تحول در میان مردم باید قشر مومن و حزب اللهی آغازگر باشند و زمینه را برای سایر اقشار فراهم کنند، عنوان کرد: در این زمینه، اقشار مختلف را باید به گونه سامان داد که کار تشکیلاتی انجام دهند؛ صحبت از جبهه مردمی تا زمانی که تنها خودمان دور خود جمع شویم، فایده ندارد؛ تنها زمانی به اهداف والا خواهیم رسید که حرکت خود را به خیل عظیم و گسترده مردم وصل کنیم.

وی اظهار داشت: در سال ۸۴ حضور همراهی مختلف مردم با نظام را به طور واضح دیده می‌شد و در این میان یکی از کاندیداها که از بقیه باهوش تر بود، از این فرصت استفاده کرد و توانست آرا را به سمت خود جلب کند؛ البته این آقا در همان ماه های اول و در تشکیل کابینه و تعامل با مجلس و همچنین نگارش میثاق‌نامه مهرورزی علامات ناخوشایندی را از خود بروز داد؛ البته هنوز هم بخشی از نیروهای حزب اللهی در توهم سال ۸۴ هستند و فکر می‌کنند حرف های او حقیقی است، در حالی که متاسفانه تحول منفی در ایشان ایجاد شده است.

 

در ادامه حجت الاسلام ثقفی به پرسش های شرکت کنندگان در این برنامه پاسخ داد:

جمهوریت؛ رمز پایداری انقلاب

سوال: چرا آقای احمدی نژاد از مسیر حرکت نظام منحرف شد؟ مشارکت حداکثری در اندیشه امام و رهبری از چه اهمیتی برخوردار است؟

تضمین سلامت حرکت هر مسئول انقلابی در سایه حضور مردم امکان‌پذیر است؛ اگر مردم به شکل مشخص نقش خود را ایفا کنند، روسای جمهور نمی‌تواند از مسیر منحرف شوند؛ باید ببینیم در دهه هشتاد چه کارهایی را نکردیم که سبب انحراف رئیس‌جمهور شد؟

در انتخابات دو مسئله مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح اهمیت دارد و مطابق بیانات رهبر انقلاب مسئله اصلی مشارکت حداکثری است؛ اینکه گفته شود شورای نگهبان همه سلیقه‌ها را در تعیین صلاحیت‌ها لحاظ نکرده و به همین جهت مشارکت پایین خواهد بود، حرف بی‌پایه و اساس است.

همواره در جمهوری اسلامی مسئله اول مشارکت بوده است حتی اگر گزینه ای سر کار بیاید که انقلابی نباشد؛ رهبر انقلاب رمز پایداری انقلاب را جمهوریت می داند و لازمه ادامه حرکت جمهوری اسلامی در برابر استکبار حضور مردم است.

مناظره اول و عملکرد خوب کاندیداهای جبهه انقلاب

سوال: ارزیابی شما از مناظره اول چه بود. آیا تاثیری روی مشارکت مردم در انتخابات می تواند بگذارد؟

مناظره اول دو نیمه داشت و همان طور که در فوتبال نیمه دوم نیمه مربیان است، به نظر می رسد در بین نیمه از سوی مربیان تذکرات مهمی به طیف اصلاح طلب و اعتدال داده شد؛ مناظره اول با حرکت تخریبی جریان اصلاحات آغاز شد اما در ادامه با کنترل نامزدهای جبهه انقلاب همراه شد و مباحث به سمت بحث‌های کارشناسی رفت و از این جهت مناظره این دوره نسبت به مناظرات دوره‌های قبل برتری داشت.

جبهه اصلاحات هنوز از رای آوری در انتخابات پیش رو ناامید نیست و بر روی ۵۰ درصد از مردم که احتمالاً با انتخابات قهر کرده‌اند حساب باز کرده؛ آقای همتی امروز از مردم خواست که هر کدام از آنها ۱۰ نفر را به پای صندوق های رای بیاورند؛ همان کاری که رهبر انقلاب مطالبه آن را از ما دارند.

مسئله مهم امروز انتخابات مشارکت حداکثری است اگر مشارکت حداکثری رقم بخورد، انتخاب اصلح نیز تامین می شود؛ چراکه امروز مردم می‌دانند که چه نمی‌خواهند و قطعاً متقاعد شدگان به دولت گذشته رای نخواهند داد؛ در مجموع مناظره امروز مثبت بود؛ وقتی به آقای رئیسی حمله شد، ایشان از باب نصیحت و خیرخواهی وارد شد و گفت اگر تخریب من سبب حل مشکلات کشور می شود، پس تخریب کنید و این جمله بسیار موثر بود.

مظلومیت آقای رئیسی سبب حرکت دلها به سمت ایشان شده و به نظر می‌رسد مشاوران آقای همتی و مهرعلیزاده در بین دو نیمه مناظره به آنها تذکر دادند که در برخورد با آقای رئیسی کمی دست به عصا حرکت کند، چرا که تخریب آنها نتیجه عکس پیدا کرده است؛ یکی از نقاط قوت جبهه انقلاب در این مناظره انجام بحث‌های کارشناسی بود و عملکرد دولت آقای روحانی سبب شده تا آقایان همتی و مهرعلیزاده به خودی خود در مناظرات در گوشه رینگ قرار بگیرند.

یکی از اقدامات خوب جناب محسن رضایی در پایان مناظره عذرخواهی از مردم از طرف مسئولین بود؛ امروز مردم ناراحت و برخی از آنها عصبانی هستند و باید همه کاندیداها از آنها دلجویی کنند؛ حمایت آقای همتی از رئیس جمهور سبب کاهش آرای او شد و بنده اگر به جای مشاور آقای همتی بودم از او می خواستم که به دلیل عملکرد روحانی از مردم عذرخواهی کند.

 

سوال: در حال حاضر مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی چقدر با حالت آرمانی خود فاصله دارد؟ آیا در جمهوری اسلامی سازوکارهایی طراحی شده که اراده مردم در سرنوشت آن ها دخالت داشته باشد؟ مناظره امروز چقدر در راستای انتخاب آگاهانه بود؟ در بحث نظارت و تعامل مردم که مطرح کردید، مردم چه نقشی دارند؟ آیا این نقش امروز در نظر گرفته می‌شود و یا صرفاً به شرکت در انتخابات خلاصه شده؟ آیا قهر مردم از صندوق های رای را جدی گرفته ایم و یا نسبت به آن بیخیال هستیم؟

امام خمینی روی مردم سالاری دینی بشدت تاکید داشت؛ البته مشکلات فراوان نظام جمهوری اسلامی در زمان حیات امام، فرصت بسط نظریه جمهوریت را از امام گرفت؛ اما بحث مردم سالاری دینی در سیره امام به طور واضح قابل مشاهده است؛ امام خمینی روی اراده مردم و انتخاب های محرومین به شدت تاکید داشت، تا زمانی که مردم از بنی صدر برنگشته بودند امام خمینی اقدامی علیه او انجام نداد، در این قضیه افرادی مثل هاشمی رفسنجانی نامه به امام را متهم به محافظه کاری کردند، شهید بهشتی نیز در این خصوص نامه ای به امام خمینی نوشت که البته نامه محترمانه بود.

به گزینه خودتان رای دهید، اگر چه مخالف نظر علما باشد

در جایی امام خطاب به مردم می فرمایند اگر به گزینه ای رسیدید، به نظر خودتان عمل کنید اگر چه مخالف با نظر علما باشد؛ علت این سخن امام خمینی این است که میخواهد مردم از طریق انتخاب رشد کرده و آگاهی به دست آمده از طریق انتخابات در آنها نهادینه شود؛ رهبر انقلاب نیز به طور محکم از جمهوریت دفاع می کند و معتقد است کسی که به جمهوریت اعتقاد نداشته باشد نگاه اسلام را نفهمیده است؛ پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب آرام آرام، مردم این کشور استبداد زده، احساس می‌کنند که اختیار خود را به دست گرفتند.

امروز نیز مردم باید در انتخابات حضور موثر داشته باشند بر پای باور خود بایستند تا رشد کنند البته پایه معرفتی بحث مردم‌سالاری در میان مومن و انقلابی محتاج تعمیر است و در برخی از موارد چون عملکرد ها و نتایج خوب نبوده، این طیف در اصل جمهوریت دچار تشکیل شده‌اند.

بر اساس طرح تحول ۱۴۰۰ تحول مد نظر امام رهبری باید در ایستگاه دولت سازی از طریق نظارت مردم و همکاری با مسئولین ادامه پیدا کند و تحقق این امر نیازمند تحول مردم است؛ مسئله مهم دیگر اصلاح ساختار ها و شکل دهی به دولت اسلامی پس از روی کار آمدن مسئولان صالح است؛ باید نرم افزار های دولت اسلامی در عرصه های مختلف مثل اقتصاد و غیره تولید شود.

البته بحث های کوتاه مدت برای بهبود اوضاع خراب اقتصاد،توسط کاندیداها مطرح می شود اما برای سلامت کامل این بیمار نیاز است تا نرم افزار لازم تولید شود؛ به عنوان مثال برای دولت سازی باید بدانیم که اقتصاد اسلامی چیست؟ نظام تولید و مصرف در حال حاضر در کشور بر اساس مدل اسلامی و یا بر اساس نظام نئولیبرالیسم پایه گذاری شده است؟ همچنان که در فرهنگ و سایر عرصه‌ها، نیز نیازمند پاسخ به سوالات این چنینی هستیم.

امروز در عرصه نظام سیاسی و اقتصادی دچار مشکل هستیم و دولت اسلامی باید زمین بازی خود را طراحی کرده و در آن بازی کند؛ پس از تولید نرم‌افزار باید سخت افزارهای متناسب به آن نیز از طریق ساختار سازی و نهاد سازی ها ایجاد گردد تا تکلیف سازمان هایی مثل سازمان برنامه و بودجه که تبدیل به قلک کشور شده، مشخص شود تا زمانی که این ساختارهای به وجود نیاید دولت اسلامی محقق نخواهد شد.

همه این ساختارسازی ها باید با حضور مردم انجام شود؛ سپاه پاسداران و جهاد سازندگی نمونه‌های خوبی از اهمیت نقش مردم در ایجاد ساختار هاست؛ باید به سمت بازی دادن مردم در ایجاد ساختارها برویم و بنده اعتقاد دارم برخلاف کسانی که مایوس هستند، مردم مایوس نیستند بلکه دلخور هستند و اگر این دلخوری ها برطرف شود، وارد یک فضای جدید خواهند شد.

بیایید با مردم آشتی کنیم

اما در خصوص اینکه آیا به قهر مردم توجه واقعی داریم یا نه؟ باید عرض کنم الان گیر مشارکت مردم هستیم و به همین دلیل حگاز آنها حرف می زنیم؛ در حالی که باید که با مردم آشتی کنیم و در درون خود به آنها ایمان بیاوریم؛ تا مردم قیام نکنند، قسط محقق نخواهد شد؛ مردم این کشور که مردم بی نظیری، صبار و شکور و نجیبی هستند که باید قدر آن ها را دانست؛ مردم ما مردم عاقل و مومن هستند و حدود ۹۵درصد از ۵۹ میلیون نفری که می توانند در انتخابات شرکت کنند، با حرف های انقلاب همراه اند.

شورای نگهبان در جریان تایید صلاحیت ها بسیار خوب عمل کرد و همچنین از خود نجابت به خرج داد که با عدم احراز صلاحیت اصلاح طلبان آبروی آنها را حفظ کرد؛ چرا که اگر این طیف در انتخابات گزینه جدی داشتند دچار شکست مفتضحانه ای می شدند که تا سالهای سال آنها را از صحنه سیاسی کشور محو می کرد.

عدم انتخاب شخص صالح سبب شده تا نظارت مردم نیز عملاً تحقق پیدا نکند؛ چرا که تا زمانی که یک فرد فحاش در راس امور است و نمی‌توان نسبت به عملکرد او نظارت و یا این فرد را استیضاح کرد؛ اما اگر یک فرد صالح روی کار بیاید، قطعاً به نظارت مردم روی خوش نشان خواهد داد.

 

سوال: آیا با تجربه برجام رشد لازم در مردم اتفاق افتاده؟ بی تدبیری های اقتصادی، با هدف پایین آمدن مشارکت حداکثری صورت می گیرد؟

تجربه برجام کلاس درسی برای رشد مردم بود در حال حاضر اکثریت مردم با مذاکره با آمریکا موافق هستند اما از طرف دیگر به آمریکا اعتماد ندارد؛ نتیجه‌ای که از این دو گزاره می‌توان گرفت این است که مردم به این دلیل به سمت مذاکرات متمایل شده‌اند که راه دیگری در مقابل خود نمی بیند.

در شرایط اینچنینی باید به مردم از طریق ارائه راه حل امید حقیقی داد؛ بیشتر بحث های کاندیداهای جبهه انقلاب بحث های تخصصی است و هنوز نتوانسته اند بحث های تخصصی خود را برای مردم قابل پذیرش کند؛ یکی از ویژگی‌های مرحوم هاشمی این بود که مسائل سخت را به سادگی با مردم در میان گذاشته و آن‌ها را همراه خود می کرد.

همراه کردن مردم نیازمند بیان های ملموس است؛ مناظرات از حالت دعوای میان خروس های جنگی باید به سمت ارائه راهکارهای امیدوارکننده و قابل فهم برود؛ کسانی که در حال حاضر مدیریت کشور را برعهده دارند بی عرضه تر از این هستند که در صورت داشتن قصد کاهش مشارکت بتوانند با اعمال خود باعث این امر شوند. در حال حاضر اوضاع دولت به گونه ای است که دو وزیر با هم اختلاف پیدا می‌کنند، نهادهای انقلابی باید واسطه شده و مشکل آنها را حل کند.

این که بخشی از ناکارامدی ها عمداً و با هدف کاهش مشارکت باشد، محتمل است؛ پیش از این آقای روحانی امیدوار بود که با به نتیجه رسیدن مذاکرات در وین در داخل کشور پول پاشی کند و از این طریق کاندیدای مورد نظر خود را به پیروزی برساند اما آمریکا در مذاکرات طمع بیشتری کرد و روحانی به هدف خود نرسید؛ از طرف دیگر کار فوق‌العاده شورای نگهبان در عدم احراز صلاحیت ها که بر اساس قانون و شرع بود، این طیف را ناامید ساخت تا از بیرون و داخل حمایتی نداشته باشد و دچار استیصال شوند. بنابراین در حال حاضر طیف اصلاحات و اعتدال مایوس هستند و ممکن است روی دیگری از خود نشان دهند و مشکلاتی را برای انتخابات به وجود بیاورند.

 

سوال: چرا در مناظره اول صحبتی از تحریم ها، برجام و مسائل مربوط به کرونا نشد؟

موضوع مناظره امروز اقتصادی بود البته آقای قاضی‌زاده هاشمی اشاره به بی کفایتی های دولت در مدیریت کرونا کرد. سوالات مطرح شده در مناظره امروز مربوط به مسائل داخلی بود با این حال مباحثی، در خصوص سیاست خارجی نیز مطرح شد اما بیش از این امکان ورود به این مباحث وجود نداشت، احتمالاً بحث برجام در مناظره مربوط به سیاست خارجه به طور مفصل مورد بحث قرار خواهد گرفت.

 

افزایش مشارکت در انتخابات از طریق اعتذار و دلجویی از مردم

 در پایان اگر نکته ای دارید، بفرمایید

امروز مهمترین، لازم ترین، فوری ترین و مهمترین مسئله مشارکت حداکثری است؛ برای ایجاد مشارکت حداکثری باید با یک حرکت عمومی به سمت اعتذار و دلجویی از مردم برویم؛ نیازمند یک حرکت فراگیر برای همدردی با اقشاری هستیم که با صندوق‌های رای قهر کرده اند؛ با وجود بلایی که دولت به سر مردم آورده است، مشارکت در انتخابات پیش رو حدود ۵۰ درصد تخمین زده می شود که با در نظر گرفتن کرونا مشارکت خوبی است اما می توان در روزهای آینده میزان این مشارکت را بالاتر برد.

تنها راه بالاتر بردن مشارکت مردم در انتخابات استفاده از گفتمان معجزه‌آسای انقلاب اسلامی است؛ امروز مردم کشور با بلایای طبیعی و مدیریتی که روی سر آنها آوار شده، مصیبت‌زده شده‌اند؛ اگرچه بخشی از این مصیبت ناشی از رای خود مردم است اما نباید آنها را مورد سرزنش قرار داد بلکه مردم نیاز به همدردی دارند.

مواسات به معنای همدلی و همدردی با مردم در زمینه های مختلف مالی، جسمانی، آبرویی، فکری و غیره است؛ امروز به یک مواسات سیاسی و اجتماعی بزرگ نیاز داریم که اگر اتفاق بیفتد، سبب آشتی مردم با صندوق های رای می شود؛ این کار باید توسط قشر متدین و انقلابی صورت بگیرد؛ این قشر کمیت بالایی در میان جمعیت کشور دارد و شامل ۱۵ میلیون نفر می شود؛ با استفاده از سرمایه بزرگ اقشار انقلابی که نسبت به آنها غفلت شده، می توان جمعیت عصبانی کشور که نزدیک به ۴۰ میلیون است را برای شرکت در انتخابات متقاعد کرد.

رهبر انقلاب در اخیرا در سخنرانی اخیر خود از مردم خواستند تا هر یک، دیگری را به شرکت در انتخابات دعوت می کند چ؛ همچنانکه در مناسبت های مختلف نمایندگانی از سوی رهبر انقلاب از اقشار مختلف مردم مانند جانبازان دلجویی می‌کنند، امروز نیست تمام قشر انقلابی و حزب اللهی نماینده رهبر انقلاب در جهت عذرخواهی و همدلی با مردم آسیب دیده هستند.

همانطور که رهبر انقلاب بارها از مردم عذرخواهی کرده اند، می توان با این روش در فرصت باقی مانده مردم را نسبت به تکالیف خود آگاه کرد تا از این طریق به شرکت در انتخابات تمایل پیدا کند؛ اگر مردم از طریق بیان ساده و کوچه‌بازاری نسبت به وظایف خود آگاه شوند، خود کار را به خوبی جلو می‌برند؛ همانطور که در دفاع مقدس خودشان را به جبهه‌ها رساندند و با وجود اختلالات موجود راه را پیدا کردند.

اگر در فرصت باقی مانده به حقایق انقلاب و قدرت مردم ایمان بیاوریم می توانیم مشارکت را به بیش از ۶۰ درصد برسانیم؛ شروع این مواسات و همدلی از سوی اقلیت مظلومی است که مبتنی بر ایمان و غیرت دینی حرکت می کنند و حرکت آنها به عنایات الهی متصل می‌شود و اتفاقات بزرگی را رقم می‌زند.

 

حجت الاسلام ثقفی با بیان اینکه مهمترین مسئله پیش رو مشارکت حداکثری است، گفت: تنها راه بالاتر بردن مشارکت مردم در انتخابات استفاده از گفتمان معجزه‌آسای انقلاب اسلامی است؛ نیازمند یک حرکت فراگیر برای همدردی و عذرخواهی از اقشاری هستیم که با صندوق‌های رای قهر کرده اند.

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=14879

مطالب مرتبط

12اسفند
پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم
به مناسبت حضور پرشور مردم در انتخابات منتشر شد؛

پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم

12اسفند
آرای فداکار؛ دستاورد انتخابات
حجت الاسلام محسن مهدیان طی یادداشتی بررسی کرد؛

آرای فداکار؛ دستاورد انتخابات

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.