• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
کل اخبار 6245اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

4
کارشناس رسانه در گفتگو با صدای حوزه مطرح کرد؛

تجهیز مردم به سوادرسانه‌ای؛ لازمه جنگ انتخاباتی پیش رو

  • کد خبر : 13279
  • 01 خرداد 1400 - 11:58
تجهیز مردم به سوادرسانه‌ای؛ لازمه جنگ انتخاباتی پیش رو
کبیری با‌ بیان اینکه بیش از ۴۵۰۰ شبکه تلویزیونی، رادیویی و کانال های مجازی در حال پمپاژ اخبار منفی علیه جمهوری اسلامی هستند، گفت: باید با مجهز سازی مردم به سواد رسانه، به جنگ فضای شایعه سازی انتخاباتی برویم.

دکتر محمود کبیری یگانه کارشناس رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار صدای حوزه با بیان اینکه در حال حاضر نمودار شرکت‌کنندگان در انتخابات ۱۴۰۰ دارای شیب ملایم صعودی است، گفت: اگر بخواهیم نمودار های امروز را با نمودار های انتخابات گذشته در مقطع یک ماه مانده به انتخابات بررسی کنیم ، در گذشته نیز همین وضعیت وجود داشته است و در فاصله یک ماه مانده به انتخابات بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از مردم قصد شرکت در انتخابات را داشتند.

کبیری با اشاره به اینکه این نمودار شرکت در انتخابات شیب صعودی خود را حفظ خواهد کرد و مردم در انتخابات شرکت خواهند کرد، عنوان کرد: به خاطر شرایط به وجود آمده ناشی از کرونا، لازم است که صندوق های رای بیشتری در نظر گرفته شود، همچنان که رئیس ستاد انتخابات کشور نیز از آن خبر داده است.

 تمامی جریان ها در چرخه انتخابات کشور حضور دارند

وی با بیان اینکه در آرایش سیاسی انتخابات تمامی جریان‌ها درون چرخه سیاسی نظام قرار دارند و این آرایش در تایید صلاحیت‌ها نیز وجود خواهد داشت، اظهار داشت: ایرانیان خارج از کشور به غیر از اپوزیسیون، سلطنت‌طلب‌ها و سازمان منافقین به طور جدی پیگیر انتخابات ریاست جمهوری هستند.

این کارشناس رسانه افزود: اگر گروه‌هایی را که خط مشی رادیکال نسبت به نظام اسلامی دارند را کنار بگذاریم، سایر ایرانیان خارج از کشور در انتخابات شرکت کرده و به کاندیدای مورد نظر خود رای می‌دهند؛ همچنان که در انتخابات گذشته حضور ایرانیان در پای صندوق‌های رای در پایتخت‌های کشورهای مختلف اروپایی پرشور بوده است.

این کارشناس رسانه عنوان کرد: شرایط کنونی کشور به گونه‌ای است که هر ایرانی که دل در گرو ایران دارد حتماً در انتخابات شرکت خواهد کرد.

پخش شایعه و اخبار جعلی؛ در انتخابات پیش رو

وی با اشاره به فراگیر شدن استفاده از پیام‌رسان کلاب هاوس در کشور، اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۴۰۰ هزار نفر از کلاب هاوس استفاده می کنند و فضای مجازی روی انتخابات پیش رو بسیار تاثیر گذار است.

دکتر محمود کبیری ادامه داد: سیاست کلی گروه هایی که به دنبال براندازی نظام هستند، مشخص است و تکنیک پخش شایعه و اخبار جعلی در راس امور آنهاست؛ در مواجهه با عملیات روانی دشمن اگر برنامه‌ریزی صحیح در سطح سواد رسانه و جنگ رسانه‌ای نداشته باشیم، به مشکل بر خواهیم خورد.

این کارشناس رسانه ابراز کرد: با وجود اینکه یک ماه انتخابات مانده در حال حاضر فضای دروغین شایعه‌سازی انتخاباتی در جامعه به وجود آمده و باید با همت و تلاش مضاعف این فضا را خنثی کنیم.

آموزش سواد رسانه؛ راه حل مقابله با هزاران شبکه و کانال ضد نظام

کبیری گفت: بیش از ۴۵۰۰ شبکه تلویزیونی، رادیویی و کانال‌های مجازی در حال پمپاژ اخبار منفی علیه ساختار جمهوری اسلامی هستند؛ مگر چند رسانه در داخل کشور وجود دارد که بخواهد با این اخبار منفی مبارزه کند؟

این کارشناس رسانه بیان کرد: نیاز است بحث سواد رسانه را به صورت جدی در سیاست‌های خودمان قرار داده و همه مردم را آموزش دهیم تا مردم بدانند فرق اخبار جعلی و واقعی چیست.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=13279

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.