• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

7
یادداشتی به مناسبت 12 بهمن ماه؛

فرود امام؛ یک صعود ایدئولوژیک

  • کد خبر : 1300
  • 12 بهمن 1399 - 12:37
فرود امام؛ یک صعود ایدئولوژیک
ورود امام شروع یک حرکت جدید در ساحت تمدنی بود. اگر دچار چنین تقلیل گرایی در موضوع شویم عقبه جدی و ایدئولوژیک ماجرا را به تدریج نحیف و سرانجام فراموش خواهیم کرد.

به گزارش صدای حوزه، دوازدهم بهمن تنها سالروز مبارک ورود امام به وطن نبود که اگر دچار چنین تقلیل گرایی در موضوع شویم عقبه جدی و ایدئولوژیک ماجرا را به تدریج نحیف و سرانجام فراموش خواهیم کرد.

به واقع و در یک نگاه جامع، ورود امام شروع یک حرکت جدید در ساحت تمدنی بود. سلسله دیکتاتوری پهلوی را از صحنه سیاست خارج نمود و اندیشه ورزی را میدان جدیدی در انداخت.

در عرصه کنشگری اجتماعی نیز مردم را از تخدیر دوران شاهنشاهی و بی تفاوتی در سطح مشارکت اجتماعی و سیاسی خارج نمود و افکار عمومی را با صندوق های رأی آشتی داد.

امروز که انقلاب بعد از چهل و دو سال به یک بلوغ و تجربه عمیق در سپهر دانش اندوزی، مردم سازی و جامعه پردازی رسیده است با افتخار می شنویم که واکسن ایرانی کرونای بی رحم انگلیسی را هم شکست داده و به‌طور کامل خنثی نموده است.

هرچند که ما عادت داریم که افتخارات‌مان را در خارج از کشور بیشتر بشنویم تا در داخل وطن و سوئیس مشتری خرید واکسن ما شود ولی همین نقطه قوت در بخشی از روزنامه های زنجیره ای کشور، بایکوت شده و یا انعکاس ضعیف و بدون ضریب لازم داده شود.

مهم این است که بعد از چهار دهه، انقلاب اسلامی ایران با درایت امامش و همت و دیانت امتش، فعل خواستن را در صحنه واقعی صرف کرده و تمام قله‌های دانش را از از فناوری نانو تا سلول‌های بنیادین و انرژی هسته ای و امروز، واکسن سازی فوق پیشرفته فتح نماید.

دولت های فاشیستی که فقط با شعار دموکراسی عکس می گیرند و ژست جنتلمن مآبانه تحویل دنیای رسانه زده و خواب آلود می دهند بدانند، می دانند که قطار انقلاب با جمهوریت و اسلامی آن‌چنان گره خورده که دیگر راهی برای توقفش متصور نیست و فقط با چاشنی دیپلماسی و تعویض از دموکرات به جمهوری خواه، انحراف انقلاب از مسیر اصلی را دنبال می کنند.

به تعبیر سیاستمداران کارکشته آمریکایی، دیگر دکترین تغییر رژیم در ایران پاسخگو نیست و بایستی نسخه تغییر رفتار و کند نمودن سرعت انقلاب را در منطقه و جهان بین الملل و حتی حیات خلوت بلوک غرب(آمریکای جنوبی و لاتین) دنبال کنند.

حاشا که انقلاب خمینی(ره) با جنگ روانی و دست چدنی ترامپیست‌ها یا جنگ نیابتی دستکش مخملی بایدنیست‌ها از آرمان ها و اصول خود شانه خالی کند و قطعا با شهادت سلیمانی ها، راه رسیدن به تمدن اسلامی هموارتر شده و آرزوی تحریف و تغییر نظام را به گور خواهند برد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=1300

مطالب مرتبط

18خرداد
ناکافی بودن روش اجتهادی مرسوم از نگاه امام خمینی (ره)
حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی:

ناکافی بودن روش اجتهادی مرسوم از نگاه امام خمینی (ره)

15خرداد
وقتی آیت‌ الله وحید خراسانی برای دستگیری امام خمینی گریه گرد
روایتی از مرحوم حجت الاسلام والمسلمین علی رجبی دوانی؛

وقتی آیت‌ الله وحید خراسانی برای دستگیری امام خمینی گریه گرد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.