• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

7
آیت الله اعرافی در دیدار وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی:

حوزه علمیه همواره در کنار دولت است / شورای فرهنگ عمومی باید تقویت شود

  • کد خبر : 24720
  • 19 شهریور 1400 - 20:37
حوزه علمیه همواره در کنار دولت است / شورای فرهنگ عمومی باید تقویت شود
مدیر حوزه های علمیه در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار توجه و تقویت بیشتر شورای فرهنگ عمومی شد.

به گزارش صدای حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی عصر امروز در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم که در دفتر مدیر حوزه در قم برگزار شد، اظهارکرد: انتخاب شما را به عنوان یک جوان خوش فکر، با انگیزه، جهادی گرامی می دارم و آمادگی کامل حوزه و دستگاه های زیرمجموعه حوزه علمیه را با دولت جدید و به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را اعلام می کنم.

مدیر حوزه های علمیه، افزود: همان اندازه که حوزه علمیه مطالبه گر آرمان ها و ارزش های دینی و اخلاقی است به همان اندازه نیزپاسخگو می باشد. این خط اصولی است که دنبال می کنیم و خود را بر مبنا و اساس همین اصول تعریف کرده و با اتکای به همین سیاست و راهبرد در مقام مطالبه گری و پاسخگویی قرار می گیریم.

هنر و فرهنگ، شاکله اصلی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی

آیت الله اعرافی با بیان اینکه دو مقوله «هنر» و «فرهنگ» شاکله اصلی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ادامه داد: هر چقدر نسبت به این دو مقوله مهم با بکارگیری حوزه و دانشگاه سرمایه گذاری و هدف گذاری شود، این وزارتخانه به برنامه ها و نقش راهبردی خود نزدیک تر می گردد.

قم کانون بزرگ علمی و فرهنگی جهان اسلام و تشیع

امام جمعه قم ادامه داد: در این مسیر، شهر قم به عنوان مرجع علمی می تواند یار بسیار خوب و مؤثری برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد و در این خصوص نیاز به اعداد و ارقام نیست، چرا که همه چیز خود گویا و مشخص است، قم کانون بزرگ علمی و فرهنگی جهان اسلام و تشیع است و پمپاژ کننده معارف ارزشمند و علوم اسلامی و انسانی بوده و لذا در این جایگاه می بایست تعریف شده و مورد توجه قرار بگیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: شهر قم آمادگی دارد در این جایگاه، شأن و منزلت به جهت بارگاه منورّ حضرت فاطمه معصومه(س) و وجود مراجع معظم تقلید و حوزه های علمیه در این مسیر همراه و یاور دولت و همه وزارتخانه به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

ساماندهی و ارتقا بخشی شوراهای فرهنگ عمومی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: نکته دیگری که باید نسبت به آن توجه و اهتمام بیشتری داشته باشید، نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساماندهی و ارتقا بخشی شوراهای فرهنگ عمومی در مرکز و استان ها و شهرها است. در این برهه نیاز است که این شوراها از نظر نرم افزاری و سخت افزاری ارتقا یابد و نقش موثرتری در ارتقای فرهنگی و پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی و نیز اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ایفا کند.

آیت الله اعرافی تأکید کرد: تحقق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نیازمند اهتمام لازم در قوه مقننه و قوه مجریه است، این شورا در این زمینه دچار یک خلأ است و باید با تدابیری این کاستی جبران شود.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد:  تحول برنامه ها نیازمند توسعه و پیشرفت و تعمیق علمی و اهتمام به تحقیق و پژوهش در زمینه های علوم پایه و اسلامی و کاربردی است.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: امید است در دولت سیزدهم و با تلاش های جنابعالی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این خلأ ها جبران شده و  مصوبات شورای فرهنگ عمومی از ضمانت اجرای بیشتری برخوردار گردد.

ضرورت اصلاح زیر ساخت ها و ارتقای منابع انسانی وزارتخانه و نیز اهتمام بیشتر به مسائل هنری و زمینه های همکاری حوزه و وزارت نکات دیگری بود که مدیر حوزه‌های علمیه بدان اشاره کرد.

طلاب هنرمند

مدیر حوزه های علمیه در ادامه به فعالیت تعداد زیادی از طلاب فاضل حوزه های علمیه در عرصه هنر و ادبیات اشاره کرد و گفت: در این عرصه باید بنیادهای علمی و پژوهشی مرتبط با حوزه و دانشگاه را تقویت کنید و ما در نظام رشته های حوزه و توسعه دامنه علوم اسلامی و انسانی ناظر بر این قلمروها، ضمن تاکید بر اهتمام جدی طلاب نسبت به حوزه های هنری شعر و ادبیات توجه لازم را داریم.

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=24720
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.