• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

7
پشت پرده جنجال‌ها علیه طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده؛

ردپای درآمدهای هزار میلیاردی در پس پرده اجبار مردم به غربالگری های غیرعلمی

  • کد خبر : 9842
  • 30 فروردین 1400 - 10:47
ردپای درآمدهای هزار میلیاردی در پس پرده اجبار مردم به غربالگری های غیرعلمی
مدیر ستاد برنامه ملی جمعیت قرارگاه قرب بقیت الله الاعظم عج الله فرجه با بیان اینکه نه تنها غربالگری ممنوع نشده بلکه ساز و کار دقیق و علمی به خود گرفته، گفت: علت اصلی جنجال‌ها، درآمدهای نجومی ده‌ها هزار میلیاردی انحصاری برخی، از غربالگری و واردات دستگاه‌های آن است.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، حجت الاسلام علی گودرزی دبیر سابق قرارگاه جمعیت در گفت و گو با سرویس فرهنگ و جامعه این پایگاه خبری، در خصوص طرح «جوانی جمعیت و تعالی خانواده» در مجلس و جنجال های صورت گرفته در خصوص غربالگری توضیحاتی را ارائه داد.

مدیر ستاد برنامه ملی جمعیت قرارگاه قرب بقیت الله الاعظم عج الله فرجه با بیان اینکه نه تنها غربالگری ممنوع نشده بلکه ساز و کار دقیق و علمی به خود گرفته، گفت: علت اصلی جنجال‌ها، درآمدهای نجومی هزار میلیاردی انحصاری برخی، از غربالگری و واردات دستگاه‌های آن است.

حجت الاسلام علی گودرزی در گفت و گو با خبرنگار صدای حوزه در خصوص طرح «جوانی جمعیت و تعالی خانواده» مجلس و جنجال های صورت گرفته در خصوص ماده مربوط به غربالگری توضیحاتی را ارائه داد.

دبیر سابق قرارگاه جمعیت با بیان اینکه طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده از اواخر سال ۹۱ و اوایل سال ۹۲ در دستور کار  و پیگیری شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده، بیان کرد: از آن زمان تاکنون در هر نوبت که نمایندگان مجلس با رهبر انقلاب دیدار کردند، این موضوع مورد تاکید و پیگیری رهبر انقلاب بوده است.

رهبر انقلاب: دولت باید هزینه این طرح مجلس را بپردازد

حجت الاسلام علی گودرزی ابراز کرد: در یکی از جلسات رهبری خطاب به وزیر وقت بهداشت از به سرانجام رسیدن این طرح سوال می کند؛ که وزیر محترم هزینه‌ها و بار مالی را مطرح می‌کند و رهبر انقلاب در جواب می‌فرماید: دولت باید هزینه‌های این امر مهم را بپردازد.

وی اظهار داشت: با روی کار آمدن مجلس انقلابی، طرح جوانی جمعیت پس از حدود ۸ سال به سرانجام رسید و در اواخر سال ۹۹ مصوب و به شورای نگهبان ارسال شد؛ این طرح بیش از ۷۰ ماده دارد.

حجت الاسلام علی گودرزی افزود: جناب آقای دکتر بانکی‌پور که مسئولیت کمیسیون ویژه طرح جوانی جمعیت را برعهده داشتند با سعه صدر  نظرات تمامی متخصصین در این زمینه جمع آوری کرد و به جرأت می‌توان گفت که تمامی صاحب‌نظران اعم از پزشکان، جمعیت شناسان و ….. دیدگاه خود را برای این طرح ارائه دادند.

تقلیل طرح به ممنوعیت غربالگری، یک تلقی اشتباه

مدیر بنیاد بین‌المللی توسعه انسانی کشورهای اسلامی با بیان اینکه در ابتدا یک تلقی غلط از طرح جوانی جمعیت به وجود آمد و آن این بود که این طرح به دنبال ممنوعیت غربال‌گری است، عنوان کرد: در جلسه توجیهی که با حضور متخصصین امر همچون دکتر اکبری مشاور وزیر بهداشت، خانم وحید دستجردی وزیر بهداشت اسبق و برخی دیگر از پزشکان برگزار گردید بند قانونی مربوط به غربالگری تبیین و جالب اینکه در جلسه کمیسیون مربوطه همه افراد بر این بند قانونی صحه گذاشتند.

درکشورهای غربی تنها ۳۰ درصد از بارداری‌ها غربالگری می‌شود

وی گفت: در کشورهای غربی که خود، سازندگان دستگاههای غربالگری هستند نهایتا ۳۰درصد مادران باردار که به خاطر اختلالات ژنتیکی یا سن بالا ریسک بیشتری در فرزندآوری دارند مورد غربالگری قرار می‌گیرند اما در کشور ما مادرانی که اصلاً سابقه اختلال ژنتیکی نداشته‌اند در سن ۱۸ سالگی مورد غربالگری اجبارگونه قرار گرفتند؛ کاری که هزینه سنگین برای خانواده ها ایجاد کرده است.

هر مادری که بخواهد می‌تواند آزمایش غربالگری دهد

دبیر شورای راهبردی جمعیت قرارگاه قرب افزود: در قانون جدید اجبار مسئله غربالگری در مادران باردار محدود شده است و اما در هر صورت اگر خود مادر بخواهد می‌تواند غربالگری شود اما در سیستم قبلی بهداشت و درمان مادر به صورت اجبار گونه به غربالگری فرستاده می شد.

وی بیان داشت: در طول سال‌های گذشته بالای ۹۰ درصد مادران باردار مورد غربالگری قرار گرفته‌اند سوال اینجاست که اگر غربالگری خوب است چرا که کشورهای سازنده این دستگاه نهایتاً برای ۳۰ الی ۴۰ درصد مادران باردار کشور خود از غربالگری استفاده کردند؟ سوال دیگر این است که چرا مادران بین ۱۸ تا ۳۵ سال در کشورهای اروپایی غربالگری نمی‌شوند ولی مادران ایرانی با این سن مورد غربالگری قرار می گیرند؟

حجت الاسلام گودرزی با اشاره به اینکه مجلس سعی کرده است در طرح جوانی جمعیت ماده قانون غربالگری را علمی و مطابق با استانداردهای علمی تنظیم کند، ابراز کرد: علت جنجال ها و مخالفت ها با ماده قانون غربالگری درآمدهای نجومی هزار میلیاردی انحصاری برخی افراد از واردات دستگاههای غربالگری و اعضای هیئت مدیره های مراکز مربوطه به غربالگری است.

«مافیای غربالگری» پشت پرده جنجال علیه طرح تعالی خانواده

برنده جایزه ملی جمعیت از شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه یکی از سر حلقه های کمپین علیه طرح مجلس درآمد ده‌ها میلیاردی از موضوع غربالگری داشته است، اظهار داشت: باید بررسی شود که واردکنندگان دستگاه‌های غربالگری و اعضاء هیئت مدیره آن ها چه کسانی هستند؟ باید پرسید همسر فلان شخصیت در واردات دستگاه‌های غربالگری چه نقشی ایفا می‌کند؟ آزمایشگاه x به عنوان مادر آزمایشگاه های غربالگری چه منفعتی از غربالگری می برده است که مدیرعامل خارج نشین آن، امروز یکی از سرتیم‌های جنجال بر علیه این طرح شده است و دائم در حال تحریک جامعه پزشکی بر علیه این طرح است؟ طبیعی است که وقتی غربالگری علمی و طبق استانداردهای بین المللی صورت پذیرد و درآمد میلیاردی آنها کاهش پیدا کند، صدایشان بلند شود.

حجت الاسلام علی گودرزی  افزود:  امروز تنگه احد بحث افزایش جمعیت طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده است؛ این طرح برای اجرایی شدن نیاز به بودجه دارد؛ زمانی برای کاهش جمعیت در کشور پول خرج شد تمام دیوارها پر از شعارهای ضد جمعیت شد و حتی به تبلیغات روی کبریت ها نیز رحم نکردند و شعار کاهش جمعیت را هم بر روی کبریت حک نمودند، امروز نیز طرح جوانی جمعیت نیاز به بودجه دارد و شورای محترم نگهبان باید با تایید این طرح، دولت را مکلف به تامین هزینه ها و بار مالی آن نماید.

طرح مجلس، حامی خانواده و دارای مشوق‌های فراوان برای تشکیل خانواده و فرزندآوری است

مدیر ستاد برنامه ملی جمعیت قرارگاه قرب بقیت الله الاعظم عج با اشاره اینکه در حالی طرح جوانی جمعیت تنها به مسئله غربالگری نزول داده شده که این طرح حامی خانواده‌هاست، گفت: با وجود اینکه رسانه ها بی رحمانه این طرح را مورد هجوم قرار دادند اما اگر مردم از جزئیات مشوق های مالی و معنوی آن به صورت دقیق آگاه شوند دیگر رسانه ها نمی توانند با طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مخالفت کنند و برای همین برخی ها تلاش دارند که طرح را به همین مساله غربالگری محدود کنند در صورتیکه این طرح بالای ۷۰ماده در حمایت از خانواده ها و حمایت از فرزندآوری آنها دارد.

وی در پایان عنوان کرد: طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مشوق هایی همچون افزایش وام ازدواج جوانان و همچنین استفاده مجدد ازامکانات دولتی مسکن بعد از تولد فرزند سوم، ایجاد خوابگاه های متاهلی و دهها مورد دیگر در آن گنجانده شده است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=9842

مطالب مرتبط

07فروردین
کاهش جمعیت و حوزه علمیه
03خرداد
تبلیغات سنگین و شبکه نفوذ از جمله موانع افزایش جمعیت
نائب دبیر ستاد راهبری خانواده و جمعیت حوزه مطرح کرد؛

تبلیغات سنگین و شبکه نفوذ از جمله موانع افزایش جمعیت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. طرف یک نفر را میکشد قصاصش میکنند اما کسانی یک سیاست غلط جنایت کارانه را بنا مینهند که عده زیادی انسان طی آن کشته میشوند آیا اینها باید آزاد باشند؟؟
    اصلا باید از اینها پرسید مگر کالای پرسودتر از دستگاه های سقط جنین وجود نداشت که شما تصمیم به واردات این دستگاه ها را گرفتید؟؟ جواب گوی این همه جنایت چه کسانی باید باشند؟؟ چرا مشخصات آنها باید محرمانه باشد؟؟ و آنها مصونیت داشته باشند ؟ چه کسانی آنها را در این مصونیت قرار داده اند که مردم آنها را نشناسند؟؟

  2. نماینده مدعی العموم برای این خونهای به ناحق ریخته شده کجاست؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.