• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

12
یادداشت؛

آیا سازمان اوقاف به پایان دوران خاموشی رسانه ای نزدیک شده است؟!

  • کد خبر : 43920
  • 31 خرداد 1402 - 12:11
آیا سازمان اوقاف به پایان دوران خاموشی رسانه ای نزدیک شده است؟!
حجت الاسلام حمید برزگار؛ مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی صدای حوزه طی یادداشتی به بررسی جنجال خبری اخیر پیرامون موقوفه امینی و عروس حجت الاسلام خاموشی پرداخته است

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، حجت الاسلام حمید برزگار؛ مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی صدای حوزه طی یادداشتی به بررسی جنجال خبری اخیر پیرامون موقوفه امینی و عروس حجت الاسلام خاموشی پرداخته است که در ادامه می خوانیم:

آیا سازمان اوقاف به پایان دوران خاموشی رسانه ای نزدیک شده است؟!

اخیرا ماجرای موقوفه امینی قزوین و ارتباطش با عروس حجت الاسلام خاموشی با توئیت های وحید اشتری خبرساز شده و حتی به شکلی ویژه توجه رسانه های ضدانقلاب و شبکه های ماهواره ای را به خود جلب کرده است. آنها فرصتی یافته اند تا از ادعای فساد اقتصادی هسته سخت نظام و همچنین فساد سیستمی باز هم سخن سرایی کنند و عقده ها خالی کنند.

اقدامی خوب اما دوراز انتظار!

اصل پاسخ دهی مکتوب روابط عمومی و فایل صوتی توضیحات مدیرکل اوقاف قزوین در واکنش به ادعاهای اشتری اقدام خوبی بود و در واقع از سازمان اوقاف در دوره آقای خاموشی انتظاراتی چنین نمی رود که اینگونه سریع در رسانه ها نسبت به یک موضوعی روشنگری صورت بگیرد و حتی دعوت به مناظره صورت بگیرد چرا که در دوره آقای خاموشی بدون اغراق شاهد خاموشی بسیاری از فعالیت های فرهنگی و رسانه ای بوده ایم و چندان به یاد نداریم شخص رئیس سازمان یا معاونان اصلی وی خود را در معرض پرسش های انتقادی اهالی رسانه قرار داده باشند.

البته اینکه مدیرکل اوقاف قزوین می گوید این چنین مواردی طبق عرف رایج انجام شده و امر عجیبی نیست نتیجه کم کاری همین سازمان است که اولا چرا طی این همه سال نتوانسته قوانین را به نفع احیای موقوفات اصلاح کند و دوم اینکه چرا چنین امر رایجی در رسانه ها به بحث گذاشته نشده تا با مطرح شدن یک نمونه، جنجالی به پا شود!

توضیحاتی شبیه اینکه این واگذاری در دوران ریاست آقای خاموشی بر اوقاف صورت نگرفته هم هرگز نمی تواند مشکلی را حل کند و اتفاقا اتهام گردش اقتصاد در دست افراد خاص نزدیک به حلقه های قدرت را تقویت می کند!

اقداماتی که شاید منجر به بیداری شود

شخص وحید اشتری حواشی فراوانی دارد و گویا عدالت خواهی او نیز نوعی پروژه است تا پروسه و به شکلی نقطه زن افراد خاصی (فعلا قالیباف و دوستانش) را هدف گرفته است اما این وسط یک اتفاق مبارک هم قابل ردیابی است و آن درگیری دوباره بین دو قدرت رسانه ای و سیاسی می باشد که می تواند منجر به یقظه ها و بیداری هایی شود!
در عصر رسانه، مسئولین ما می بایست قدرت رسانه را باور کنند و آداب مواجهه با رسانه ها را یاد بگیرند و رسانه را صرفا ابزار اطلاع رسانی ندانند!

بنده با شناختی که از نزدیک با فضای کاری این سازمان داشته ام به خوبی مطلع هستم که سازمان اوقاف در دوره آقای خاموشی در حوزه اجرای امینانه نیات واقفین و همچنین فعالیت های فرهنگی و رسانه ای در سراشیبی تندی به سمت خاموشی این قبیل شاخص های اساسی حرکت کرده است و البته روشن است که بیان این مطالب به معنای انکار اقدامات خوب سازمان در سطح کشور در زمینه های مختلف نیست.

پایگاه خبری صدای حوزه در جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد پرونده احیای موقوفات حوزوی، یکسال قبل چند مصاحبه با افراد شاخص سازمان انجام داد تا بلکه بتواند اندکی از ابهام ماجرا بکاهد اما چاله های ذهنی زیادی وجود دارند که برای پر کردنشان نیاز به کار رسانه ای مستمر و شفاف وجود دارد، امری که در دوره آقای خاموشی سخت به نظر می رسد.

گفتگوهای صدای حوزه در همین زمینه را بخوانید و ببینید:

دبیر سند ملی وقف: آیا با درآمد موقوفات حوزوی می توان حوزه های علمیه را اداره کرد؟! / قوانین #سرقفلی ها به ضرر اوقاف است!

 معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه: چرا موقوفات حوزوی قادر به حل مشکلات مالی حوزه های علمیه نیستند؟! 

دبیر سند ملی وقف: حوزه علمیه، آمادگی مدیریت موقوفاتش را ندارد!

شنیده ایم مدتی است، دقت های سابق در حوزه اجرای امینانه نیات واقفین انجام نمی شود و…

اوقاف، انگیزه چندانی برای احیای موقوفات حوزوی ندارد؛ حوزه خودش باید اقدام کند!

حجت الاسلام رهدار: اوضاع موقوفات حوزوی وخیم است!

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=43920
  • نویسنده : حجت الاسلام حمید برزگار

مطالب مرتبط

09اردیبهشت
دانشگاهی شبیه حوزه علمیه/ اشتغال بیش از ۷۵ درصد از دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی!
رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار صدای حوزه مطرح کرد؛

دانشگاهی شبیه حوزه علمیه/ اشتغال بیش از ۷۵ درصد از دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی!

10فروردین
طرح آرامش بهاری و اسکان ۲۰ هزار نفر از زائران در زائرسراهای بقاع متبرکه
مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه مطرح کرد؛

طرح آرامش بهاری و اسکان ۲۰ هزار نفر از زائران در زائرسراهای بقاع متبرکه

18مهر
هتلی که در ۶۰ سال گذشته، میانگین سالیانه ۲۵۰ هزار به اوقاف اجاره میدهد!!!
مدیر کل اوقاف اصفهان در خصوص موضوع وقف و موقوفات حوزوی مطرح کرد:

هتلی که در ۶۰ سال گذشته، میانگین سالیانه ۲۵۰ هزار به اوقاف اجاره میدهد!!!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.