• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

3
آقای رئیس جمهور!

کاش به جای گفتن از صبر علی، شیرینی عدل علوی را به مردم می‌چشاندید

  • کد خبر : 3955
  • 07 اسفند 1399 - 12:16
کاش به جای گفتن از صبر علی، شیرینی عدل علوی را به مردم می‌چشاندید
آقای رئیس جمهور! خوب است در کنار صبر علی از عدل علی هم بگویید و به آن عمل کنید که صبر علی در کنار عدل علی زیبا و تکمیل می‌شود.

حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمودند: «یُستَدَلُّ عَلَی اِدبارِ الدُّوَل بِاَربَع؛ تَضییعُ الاصول و التَّمسُّک بالفروع و تقدیمُ الاراذل و تاخیرُ الافاضل».

انحطاط دولت‌ها و حکومت‌ها را به چهار چیز می‌توان شناخت: ضایع کردن مسائل اصولی و پرداختن به مسائل فرعی و گزینش افرادفرومایه و به عقب راندن عناصر لایق و شایسته.

دولت‌ها با وعده و وعیدهای تبلیغاتی و شعارهای دهن پرکن شکل می‌گیرند، شعار می‌دهند و اوج می‌گیرند اما بعد از مدت زمانی سقوط‌ شان شروع می‌شود و به یکباره از اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی  و از وعده‌های‌شان فاصله می‌گیرند!    

سقوط دولت‌ها به چه چیزی است؟

در کلام امیرالمؤمنین علیه السلام دلیل زوال یک دولت روی کار آمدن فرومایگان است که با روی کار آمدن آنها نخبگان و نیکان برتر نابود می‌شوند. سقوط دولت‌ها به این است که مسائل اساسی فراموش می‌شود و مسائل حاشیه‌ای جای مسائل اصلی را می‌گیرد.

امروز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که اگر از اغلب افراد پرسیده شود دولت چگونه در بهتر شدن شرایط جامعه و مردم می‌تواند کمک کند، خواهند گفت «نیازی به کمک دولت نیست، چون دولت خودش مشکل‌ساز است».

زندگی عمدۀ مردم با اقدامات دولت و عوامل اجرایی به بن‌بست خورده است، نمونه‌ای بارزش دعوت مردم به بورس و دستبرد زدن به سرمایه مردم در این بخش بود. جامعه در وضعیت عجیبی می‌باشد! در شرایطی که مردم باید بیش از پیش بر دولت تکیه کنند، دولت با اقدامات خود هزینه‌های فراوانی را بر مردم تحمیل کرده است، سهم مردم از سفره های رنگین کمتر و کمتر شده است. دیدگاه مردم نسبت به دولت دیدگاه مطلوبی نیست. مردم به شدت در چرخه وحشیانه تورم و گرانی و …. گرفتار آمده‌اند و این سبب انزجار مردم از دولت گشته است.

نقل است بعد از فوت رضاخان مطرح کردند که می‌خواهند جنازه‌ او را در قم دفن بکنند؛ اما آیت الله بروجردی با قاطعیت در برابر این مسئله ایستادند و گفتند: نمی‌شود؛ اطرفیان رضاخان برای اینکه آبروی از دست رفته را بازیابی کنند گفتند جنازه را قم می‌آوریم و فقط دور حرم حضرت معصومه سلام ‌الله ‌علیها طواف می‌دهیم، منتها آقایان محبت کنند اینجا تشییع راه بیندازند تا تجلیلی از رضا شاه بشود. مرحوم آیت الله بروجردی نپذیرفتند و دستور دادند کسی از خانه‌اش بیرون نیاید؛ یک عده نظامی سوت و کور آمدند و جنازه را در حرم چرخاندند و بردند.

در دولت تدبیر و امید با فشارهایی که بر مردم وارد شد شرایطی پیش آمد که برخی‌ها متوسل به روح رضا خان شدند و عده‌ای سوءاستفاده کننده از شرایط موجود برای رضا خان، نوکر دست نشانده و انگلیسی با آن سوابق و آن خصوصیات شعار دادند!

دولت چه می‌کند؟ به کدامین راه می رود؟ به کجا می‌خواهد مردم را برساند؟ چرا این چنین فاصله‌ای را ایجاد کرده است؟ چرا درد و رنج مردم را درک نمی‌کند؟

صبر علی با عدل علی زیباست

با وجود این همه مشکلات در همین وضعیت موجود دولتی‌ها و به تبع آن رئیس دولت بیشتر از آن که تمام همت‌شان رفع مشکلات مردم باشد به مسائل فرعی، گول زننده، شعارهای فریبنده، مسائل جناحی و جریانی می‌پردازند مسائلی که جز سرابی بیش نیست نه دردی از دین مردم، که مورد هجوم است، را درمان می کند و نه به درد دنیای مردم که روز به روز بدتر از گذشته است می‌خورد!

سخنان رئیس دولت با قالب‌های مختلف «من می‌ترسم دستی پشت پرده باشد که بخواهد مردم را از انتخاب مأیوس کند. بگوید اراده دست ماست نه دست شما.» «اگر ما صبر و تحمل در سه سال جنگ اقتصادی نمی‌کردیم، برجامی باقی نمی‌ماند. برجام به خاطر صبر و مقاومت ملت ایران زنده است.» «امام علی به دلیل وحدت امت اسلامی و از هم نپاشیدن نظام اسلامی ۲۵ سال صبر کرد.» در شرایطی مطرح می‌شود که مسائل اصلی زمین مانده است و این بحث‌های جنجالی و وقت تلف کن و بیهوده جای مسائل اصلی را پر می‌کند و هیچ عایدی ندارد جز اینکه با این جنگ و قهرها بر سر مسائل خیالی امکانات و سرمایه‌‌ها هدر می‌روند و سفره مردم هر روز کوچک‌تر می‌شود. آن وقت نتیجه همان می‌شود که می‌بینیم و نگرانی بیشتر از آینده!

مردم ما سال‌ها سختی‌ها را کشیدند با شرایط سخت تحریم و جنگ‌ها به پای انقلاب مانده‌اند و حتی آخ هم نگفتند؛ مطمئناً باز هم به وقت نیاز به میدان خواهند آمد و مال و جان می‌دهند؛ مردم چیزی را فروگذار نکرده‌اند؛ حال دولت در مقابل این همه فداکاری مردم، چه کرده است و چه می‌خواهد کند؟

آقای رئیس جمهور! خوب است در کنار صبر علی از عدل علی هم بگویید و به آن عمل کنید که صبر علی در کنار عدل علی زیبا و تکمیل می‌شود. مردم عاشق علی و عدل علی هستند؛ مردم اگر سراغ دولت تدبیر و امید آمدند و به دولت بنفش رأی دادند از این‌رو بود که به زعم خود می‌خواستند عدل علی را در کسی که در لباس روحانیت است مجسم ببینند؛ این توقع به حقی است که مردم دارند.

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=3955

مطالب مرتبط

27دی
پیامد‌های کشف حجاب به مدد چماق!
رویداد فرهنگی سیاسی که در دوره حاکمیت رضاخان رقم خورد؛

پیامد‌های کشف حجاب به مدد چماق!

18دی
قانونی که حتی کارگزاران رضاخان هم قبولش نداشتند!
نگاهی دوباره به قانون لباس متحدالشکل و کشف حجاب رضاخانی؛

قانونی که حتی کارگزاران رضاخان هم قبولش نداشتند!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.