• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل اخبار 6241اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

4
یادداشت؛

نه به دولت سوم!

  • کد خبر : 14831
  • 14 خرداد 1400 - 11:23
نه به دولت سوم!
غیر از دولت بنی صدر که به دلیل بی کفایتی عزل شد و از ایران گریخت و دولت کوتاه شهید رجایی، سایر دولت ها در جمهوری اسلامی دوره دوم نیز توانسته اند رأی اعتماد مردم را جلب کنند. با این حال همیشه رئیس جمهورها و جریان منتسب به آنان تلاش کرده اند تا دوره سوم دولت خود را نیز تشکیل دهند ولی تاکنون موفق نشدند و مورد اقبال عمومی قرار نگرفته اند.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه حجت الاسلام امین محمدلو طی یادداشتی به بررسی تلاش هایی که جهت تشکیل دولت سوم در دوره های مختلف ریاست جمهوری در ایران پرداخته است که در ادامه می خوانیم؛غیر از دولت بنی صدر که به دلیل بی کفایتی عزل شد و از ایران گریخت و دولت کوتاه شهید رجایی، سایر دولت ها در جمهوری اسلامی دوره دوم نیز توانسته اند رأی اعتماد مردم را جلب کنند.

با این حال همیشه رئیس جمهورها و جریان منتسب به آنان تلاش کرده اند تا دوره سوم دولت خود را نیز تشکیل دهند ولی تاکنون موفق نشدند و مورد اقبال عمومی قرار نگرفته اند.

دولت سوم موسوی

نخست وزیر دوره جنگ با وجود حاشیه نشینی طولانی مدت از سیاست، در سال ۸۸ با دعوت برخی سیاسیون شاخص به میدان رقابت آمد تا با شال سبز سیادت و تصویری که به عنوان منجی دوران بحران از او تبلیغ می شد، رای مردم را جلب کند ولی نه تنها رقابت را به احمدی نژاد واگذار کرد بلکه آبروی داشته خود را نیز با برپایی فتنه تقلب ریخت و به روسیاهان تاریخ انقلاب پیوست.

دولت سوم هاشمی

مرحوم رفسنجانی که از شخصیت های تراز اول انقلاب اسلامی به شمار می آمد با شعار و جریان سازندگی دو دوره ریاست مجریه را تصاحب کرد و در سال۸۴ برای سه گانه کردن به رقابت پرداخت که نتوانست رضایت اکثریت را کسب کند.

دولت سوم خاتمی

سید محمد خاتمی بعد از دو دوره پیروزی در انتخابات،  تا کنون جرأت ورود دوباره به عرصه رقابت  را نداشته ، ولی برای تکرار دولت خود در سال ۸۴ تمام توانش را برای پیروزی “معین” هزینه کرد که به نتیجه نرسید. از این به بعد بود که اصلاح طلبان روی گردانی مردم را از جریان دوم خرداد متوجه شده و سراغ حمایت از نامزدهای جناح های دیگر‌رفتند. همچنانکه در سال ۹۲  “محمد رضا عارف” که زمانی معاون اول خاتمی بود به نفع حسن روحانیِ اعتدالی کنار کشید و در سال ۹۶ “جهانگیری” اصلاح طلب  ضربه گیر حسن روحانی شد. در سال ۱۴۰۰ نیز برای مهرعلی زاده امید چندانی ندارند.

دولت سوم احمدی نژاد

محمود احمدی نژاد که دو دوره رقابت ها سنگین با افراد باسابقه و شناخته شده نظام داشت، مثل سایرین برای استمرار دولت خود در سال۹۲ نامزدی معرفی کرد که از فیلتر شورای نگهبان نگذشت و با این حال مردم بالای هفتاد درصد در انتخابات شرکت کردند، ایشان درسال۹۶ نیز ثبت نام کرد که احراز صلاحیت نشد و باز مردم بالای هفتاد درصد در انتخابات مشارکت داشتند.

دولت سوم روحانی

حسن روحانی که با حمایت مرحوم هاشمی در رقابت بسیار نزدیک سال۹۲ پیروز انتخابات شد و در سال۹۶ با ایجاد دو قطبی های جنگ و صلح و وعده گلابی های برجام به قدرت رسید، در پایان دولت خود که کارنامه قابل ارائه ای برای ملت ندارد سعی می کند با رئیس بانک مرکزی خود، اولین دولت سومی را به نام خود رقم بزند.

دولت سوم رضایی

محسن رضایی که دو دوره تا کنون خود را با آرای مردم محک زده است و نتیجه جالبی بدست نیاورده، برای سومین و شاید آخرین بار ملت را به شنیدن برنامه هایش دعوت می کند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=14831

مطالب مرتبط

04اردیبهشت
طلسم الیزه می شکند؟
به بهانه انتخابات فرانسه؛

طلسم الیزه می شکند؟

10شهریور
روزنامه نگاری ابزار خیرخواهی یا عقده گشایی؟

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.