• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

6
یادداشت؛

انگار بایدن ولایی تر از بعضی مسئولان ماست!

  • کد خبر : 13989
  • 04 خرداد 1400 - 11:22
انگار بایدن ولایی تر از بعضی مسئولان ماست!
توجه ویژه کشورهایی همچون آمریکا به سیاست های افزایش جمعیت، با جمعیتی قریب به 330 ملیون نفر حاکی از اهمیت ویژه این فاکتور حیاتی در قدرت سیاسی و اجتماعی است. از سوی دیگر بی تدبیری ها در مدیریت موضوع جمعیت در ایران اسلامی باعث شده ایران از حیث نرخ باروری در رتبه 146 جهان قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، محمدمعصوم احمدی به بهانه ابلاغ سیاست های جمعیتی از سوی رئیس جمهور آمریکا طی یادداشتی به بررسی این موضوع پرداخته که در ادامه می خوانیم:

بحث جمعیت در ساختارهای مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تأثیرگذار است، از این رو یکی از موضوعات استراتژیک ملی محسوب شده و باید برنامه‏ریزی‏های مدون و مدبرانه‏ای توسط کارشناسان در این زمینه انجام شود.

تاکید مقام معظم رهبری در خصوص توجه به اهمیت رشد جمعیت و فاصله گرفتن از سیاست های اشتباه گذشته در خصوص فرزند کمتر، ضرورت توجه به این موضوع را بیش از پیش نمایان می کند.

اما آنچه که تعجب هر انسان سلیمی را بر می انگیزد این است که با وجود هشدارها و تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری و همچنین تایید مجامع علمی پیرامون بحث جمعیت، چرا مسئولین چه در سطح کلان و چه در سطح خرد نسبت به رسیدگی به این موضوع اقدام قابل اتکایی انجام نمی دهند؟

آیا ضرورت و اهمیت این موضوع را درک نمی کنند یا مساله ی دیگری درمیان است؟

به عنوان مثال رئیس سابق مجلس در جلسه علنی مورخه ۱۱/۱۲/۱۳۹۵ در تمسخر پیشنهاد تصویب قانون مرخصی برای مردان شاغلی که همسرشان در حال استفاده از مرخصی زایمان است گفت: زنان زایمان می کنند آنوقت ما به همسرانشان مرخصی بدهیم؟! لازم به ذکر است مدت زمان مرخصی مذکور که قبلا ۱۵ روز بود به ۳ روز کاهش یافت!

این بحث زمانی جالب می شود که جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا چهارشنبه این هفته سیاست های کلی حمایت از خانواده که یکی از وعده های اصلی وی در دوران انتخابات بود را اعلام خواهد کرد. اختصاص بودجه یک تریلیون و هشتصد میلیارد دلاری به مشوق های مربوط به خانواده های آمریکایی که شامل هزینه های مهد کودک، بیمه های درمانی، مرخصی زایمان و … می شود از جمله مفاد این طرح است.

توجه ویژه کشورهایی همچون آمریکا به سیاست های افزایش جمعیت، با جمعیتی قریب به ۳۳۰ ملیون نفر حاکی از اهمیت ویژه این فاکتور حیاتی در قدرت سیاسی و اجتماعی است. از سوی دیگر بی تدبیری ها در مدیریت موضوع جمعیت در ایران اسلامی باعث شده ایران از حیث نرخ باروری در رتبه ۱۴۶ جهان قرار بگیرد.

این در حالی است که مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ سیاست های جمعتی را در۱۴بند بر اساس بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی ابلاغ فرمودند. نکته قابل توجه این است که برنامه های حمایتی جو بایدن به طرز عجیبی در تشابه کامل با سیاست های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبریست!

انگار بایدن ولایی تر از بعضی مسئولان ماست!

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=13989
  • نویسنده : محمدمعصوم احمدی

مطالب مرتبط

08دی
آیا فرهنگ کافه نشینی می تواند جایگزین شبکه های اجتماعی باشد؟
تأملی در چرایی افزایش کافه ها و اشاره به جای خالی "پاتوق های مذهبی خوش فرم" در شهر؛

آیا فرهنگ کافه نشینی می تواند جایگزین شبکه های اجتماعی باشد؟

31خرداد
عقد شیرین در مقابل دوربین!
صبح دیروز اتفاق افتاد؛

عقد شیرین در مقابل دوربین!

07فروردین
کاهش جمعیت و حوزه علمیه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.