• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

6

خوانش کوتاهی از روزنامه های کشور روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت / صفحه نخست روزنامه ها

  • کد خبر : 11197
  • 13 اردیبهشت 1400 - 14:38
خوانش کوتاهی از روزنامه های کشور روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت / صفحه نخست روزنامه ها

خوانش کوتاهی از صفحه اول برخی از روزنامه های کشور روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت را در ذیل مشاهده می فرمایید: وطن امروز با تیتر “تادیب ظریف” به استقبال صحبت های رهبر معظم انقلاب رفته است. از قول رجبی دوانی تاریخ پژوه نیز در یک تحلیل و مقایسه نوشته: در صفین دستاورد میدان‌را به باد دادند که اشاره نغزی […]

خوانش کوتاهی از صفحه اول برخی از روزنامه های کشور روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت را در ذیل مشاهده می فرمایید:

وطن امروز با تیتر “تادیب ظریف” به استقبال صحبت های رهبر معظم انقلاب رفته است. از قول رجبی دوانی تاریخ پژوه نیز در یک تحلیل و مقایسه نوشته: در صفین دستاورد میدان‌را به باد دادند که اشاره نغزی بر مسائل امروز و آینده با نگاه به تاریخ دارد.

برخی درباره سیاست خارجی و نیروی قدس، حرف آمریکایی ها را تکرار می کنند. این تیتر انتخابی کیهان از صحبت های حضرت آقا، نقد و طعنه جدی به ظریف بوده و جلوی هرگونه تطهیر و تبرئه با چاشنی  تحریف را می گیرد. از قول سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا هم نوشته: هنوز با ایران به توافقی نرسیده ایم و در تیترجالب دیگری از قول حناچی شهردار تهران تیترزده: اگر حمایت رئیسی نبود، شهرداری تهران باید اعلام ورشکستگی می کرد.

روزنامه جوان تیتر مناسب دیگری انتخاب کرده است که اشاره به نقد  رهبر انقلاب از محتوای صحبت های ظریف ندارد نه فقط انتشار فایل صوتی. سه هفته وقت برای حاشیه نویسی بازگشت به برجام و فرسایشی شدن  مذاکرات نیز موضوع دیگری است که این روزنامه در صفحه نخست خود کار کرده است.

خطای بزرگ مجری سیاست خارجی

تذکر به مجری سیاست خارجی

رسالت “تذکر به مجری سیاست خارجی” را تیترنخست خود انتخاب کرده است. در حاشیه نیز به نژادپرستی در اروپا و فرانسه پرداخته و از کاندیداهای متنوع اصلاح طلبان به نامزدهای خاکستری تعبیر کرده است که البته برخی به دلیل ضعف و ناکارآمدی گفتمان اصلاح طلبی، مستقل آمده اند و برخی به عنوان پوششی و عده ای نیز جهت شانتاژ و  جنگ روانی بعد از ردصلاحیت قطعی وارد عرصه شده اند که نشان می دهد توزیع ماموریتی خوبی صورت گرفته است و نیاز به تدقیق و بررسی دارد.

ایران، خیلی ظریف و زیرکانه و با برش مفهومی و گفتمانی، زهر صحبت های انتقادی رهبرانقلاب علیه ظریف و دستگاه دیپلماسی کشور را با عبارت “وزیرخارجه مجری سیاست هاست نه تعیین کننده آنها” گرفته است که با خوانش دولتی، نوعی تطهیر و تبرئه ظریف و دوستانش تلقی می شود.

رفع تحریم دست دشمن است اما خنثی سازی آن دست ماست. فرهیختگان با عنایت به این مبنا از هشت نشانه امیدبخش خنثی سازی تحریم ها سخن رانده است. همچنین عکس نخست او به تصویر  سردارسلیمانی در کنار رهبر معظم انقلاب اختصاص یافته که با عبارت”منظومه میدان و دیپلماسی” و ناظر بر صحبت های دیروز حضرت آقا که اظهار داشتند که این دومقوله را بایستی در معیت همدیگر دید و تحلیل نمود، تیتر خورده است.

آفتاب یزد تیترهای منفی بزرگ و کوچک متنوعی در صفحه نخست کار کرده و در میان حجم کثیری از اخبارمنفی، عکس و سخن حضرت آقا را کار کرده و از قول ایشان نوشته: نباید مردم‌ را از  انتخابات دلسرد کرد. این سبک مهندسی تیتر در صفحه نخست که مدل پارادوکسیکالی است، هم گرای دلسردی با ادله مشخص در حواشی روزنامه می دهد و همچنین برد و برش کلام امام جامعه را فرو می کاهد که از آفتاب یزد اصلاح طلب، انتظاری بیش از این هم نمی توان داشت.

آرمانی ملی در ادامه تیترهای تندی که تبدیل به عادت روزانه اش شده است، تهدید به براندازی کرده و از قول عارف در یک توهم امنیتی انتخاباتی نوشته: گرفتن صندوق رای یعنی تشویق به براندازی. این روزنامه بدون اینکه عکسی از شخص رهبر معظم انقلاب کار کرده باشد که تکنیکی برای کاستن ضریب صحبت های ایشان است، تیتر زده، “کاندیداها حرف های بدون پشتوانه نزنند” و از باب اینکه هرکسی از ظن خود شد یار من، شاید عبارتی اجاره ای جهت بستن دهان منتقدین دولت و کاندیداهای رقیب باشد. بحث پایین آمدن نرخ دلار و ادعای افزایش محبوبیت جهانگیری و بازخورد مثبت لیست نامزدهای اصلاح طبان، موضوعات کلیدی دیگری هستند که این روزنامه در صفحه نخست کار کرده است.

حضور حداکثری اصلاح طلبان برای انتخابات

اعتماد از تاکتیک  حضور حداکثری و تنوع کاندیداتوری و توزیع ماموریتی اصلاح طلبان پرده برداشته و لیست انتخاباتی این جریان را رو کرده است. انتخاب تقطیعی و برش وار از صحبت های رهبر انقلاب که حتی در بخشی از خبر، بدلیل پشت هم آمدن تیترهای بی ربط به همدیگر، به  تحریف نیز آلوده شده است تکنیک تطهیر و تبرئه، کوچک نمایی و پاره حقیقت گویی، برخورد گزینشی و مصادره به مطلوب را بطور واضح در این روزنامه به تصویر کشیده است. تیتر دیگری نیز این روزنامه از قول رئیس قوه قضا کار کرده که دقیقا همان تیتری است که بی بی سی فارسی دیروز کار کرده بود و این شباهت در انتخاب و سلیقه تیترزنی به ضمیمه کد کاهش قیمت دلار در بازار، حال و هوای انتخاباتی و جو روانی حاکم بر مطبوعات طرفدار دولت و جریان اصلاحات را به خوبی نمایان می کند.

روزنامه شرق نیز که به مناسب شهادت امیرالمومنین(ع) از رنگ قرمز به رنگ سبز!! درآمده در باب صحبت های رهبر معظم انقلاب و مطابق انتظار از مصادره به مطلوب اصلاح طلبان، تیتر زده: سیاست خارجه هیچ جای دنیا در وزارت خارجه تعیین نمی شود. گفتنی است که رهبر معظم انقلاب با زیرکی تمام اتفاقا این جمله را فرموده و تحلیل و تقصیر وضعیت موجود را از سطح وزارت خارجه به ساحت ریاست جمهوری و شواری عالی امنیت ملی که غالبا به رنگ اعتدال و اصلاحات بوده و در راس آنها  رئیس جمهور قرار دارد و مابقی نیز از منصوبین او یا وزرای کابینه اش هستند، سوق دادند. شرق اما تکثر کاندیداهای اصلاح طلب را یادآور شکست این جریان در انتخابات ۸۴ می داند که کروبی و معین و هاشمی، توامان شرکت کردند و کار به دور دوم کشید و در نهایت نیز، رای مردم به احمدی نژاد، نتیجه را به نفع جناح رقیب رقم زد.

 

روزنامه وطن امروز

روزنامه اعتماد

روزنامه ایران

روزنامه آرمان ملی

 

روزنامه جوان

روزنامه رسالت

روزنامه فرهیختگان

روزنامه کیهان

روزنامه آفتاب یزد

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=11197

مطالب مرتبط

19اردیبهشت
تفاوت مخرج مشترک نداشتن با صورت مشترک داشتن
حواشی دیدار رهبر معظم انقلاب با دانشجویان؛

تفاوت مخرج مشترک نداشتن با صورت مشترک داشتن

03فروردین
کتاب هایی که در آخرین سال قرن مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفتند
یک راهکار خوب برای شناسایی کتاب های خوب؛

کتاب هایی که در آخرین سال قرن مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفتند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.