• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل اخبار 6244اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

5

خوانش کوتاهی از روزنامه های کشور روز پنجشنبه ۹ اردیبهشت

  • کد خبر : 10762
  • 09 اردیبهشت 1400 - 13:07
خوانش کوتاهی از روزنامه های کشور روز پنجشنبه ۹ اردیبهشت
از تبرئه ژورنالیستی دولت و اصلاح طلبان در ماجرای فایل صوتی تا خسارت محض بودن برجام که کیهان از عوامل این خسارت به مساله نفوذ و سهل اندیشی دیپلمات های کشور در رابطه با طرف مقابل اشاره کرده است.

خوانش کوتاهی از صفحه اول برخی از روزنامه های کشور روز پنجشنبه ۹ اردیبهشت را در ذیل مشاهده می فرمایید:

شرق در صفحه نخست خود با تیترهای مختلف، حسابی به مجلس تاخته و پرداخته است. انگار که فرصتی برای تسویه حساب پیدا کرده باشد رقبای احتمالی خود از مجلس برای ریاست جمهوری را نواخته است. جالب اینجاست که در قسمت بالای روزنامه در یک موازنه سازی و با کلیدواژه صدروز نخست، به تطهیر دولت به تبع تقدیس بایدن پرداخته است. احسان طبری از روشنفکران اوایل انقلاب و نیز از رهبران حزب توده که به جرم جاسوسی و کودتا در سال ۶۲ دستگیر شد، در حصار نیروهای نظامی و با تیتر معمای دست نوشته هایش که اشعار به فایل صوتی اخیر هم دارد دیده می شود. این شبیه سازی و معماانگاری تاریخی و تصویری محاصره گون از نیروهای نظامی، تبرئه ژورنالیستی دولت و اصلاح طلبان را در ماجرای اخیر تداعی می کند.

آفتاب یزد در رابطه با افشای فایل صوتی به فرافکنی جدیدی دست زده و مصاحبه کننده را متهم کرده است تا از اتهام مصاحبه شونده و دوقطبی ساختگی اش در رابطه با میدان و دیپلماسی بکاهد. در تیتر نخستش نیز به جداول بودجه ۱۴۰۰ پرداخته و با اغراقی که به تبع ابهام موجود انجام داده، آن را در تاریخ اقتصاد و بودجه ریزی، بی سابقه دانسته است.

آرمان ملی در تیترنخست خود نسبت به وضعیت افسردگی در کشور هشدار داده است و عکس نخست این روزنامه به صحبت های لیلاز که منتشرکننده را مقصراصلی دانسته اختصاص یافته است. گوشه سمت چپ روزنامه نیز به اعتبارزدایی از صداوسیما و ادعای کاهش مخاطبانش اشاره شده است.

اعتماد به مساله ارتباط با عربستان پرداخته و آن را عقلانیت و دیپلماسی روبه جلو خوانده است. از قول مشاور رییس و دبیر کارگروه مشورتی تحول مجلس نیز نوشته: ماموریت منتشرکنندگان و بزرگنمایی جداول بودجه، پوشاندن ماجرای فایل صوتی ظریف بود. همانطور که روزنامه شرق از تاجزاده و کلاب هاوس به عنوان پدیده هایی برای احیای دمکراسی نوشته بود، اعتماد هم با تیتر دیپلماتیک۵+۱ نکته، به برجسته کردن موضوع کاندیداتوری تاجزاده!، همت گماشته است.

روزنامه ایران نیز، توجیه فایل صوتی منتشرشده از زبان روحانی و ظریف را دستور کار قرار داده است. از قول واعظی هم به بهانه ۶سندهمکاری میان ایران و ترکیه، جهش روابط دو کشور را منوط به رفع تحریم ها دانسته است.

روزنامه جوان با تیتر و عکس نخست خود که به فرمانده کل سپاه اختصاص داده، نوشته: دیپلماسی بدون قدرت، صوت و کلمه ای بیش نخواهد بود و همچنین تیتر زده که “میدان” باعث تواضع و سرخم کردن بن سلمان و کشاندنش پای میز مذاکره شد. توجیه ظریف و تقبیح روحانی نسبت به صوت منتشرشده، دیگر تیترهای کارهای شده در صفحه نخست این روزنامه است.

وطن امروز با تیتربرجسته ای نوشته: روی حاج قاسم‌مان حساسیم. پایین این کلان تیتر، رسوایی منافقین از شهادت آیت الله بهشتی، با رسوایی غربگرایان از شهادت حاج قاسم، در یک وزن دیده شده است که موازنه جالبی به نظر می رسد. اعلام برائت رئیس جمهور از صحبت های ظریف در فایل صوتی و مقابل هم دانستن میدان و دیپلماسی، عکس اصلی و تیتر دیگری است که صفحه اول را پوشش داده است. از قول آیت الله رئیسی هم در شان حاج قاسم نوشته: هم فرمانده بود و هم دیپلمات.

روزنامه فرهیختگان با اشاره و کنایه به داستان میدان_دیپلماسی در فضای خبری کشور، بن سلمان را بخاطر عملکرد قدرتمندانه یمنی ها در میدان مبارزه، “بازنده میدان” لقب داده است. در گفت و گویی با علی علیزاده، ژورنالیست سیاسی نویس هم نوشته: ظریف نشان داد که یک دیپلمات مبتدی است.

کیهان در نقد برجام، آن‌را چیز جز خسارت ندانسته است و از عوامل این خسارت به مساله نفوذ و سهل اندیشی دیپلمات های کشور در رابطه با طرف مقابل اشاره کرده است. ضدوحدت دانستن انتشار فایل صوتی توسط رئیس جمهور را نیز اینگونه حاشیه زده که عامل اصلی شکستن وحدت، محتوای صحبت های وزیرخارجه ایشان است که در ابتدا باید توجیه و مورد سوال واقع شود. توافق آمریکا و اسرائیل برای تشکیل کارگروه ضدایرانی، موضوع دیگری است که این روزنامه درصفحه نخست خود کار کرده است.

پوزش همراه با خدا‌حافظی دولت از آمریکا !

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=10762

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.