• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
کل اخبار 6256اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

آداب طرح نظر جدید در حوزه های علمیه! تجاری سازی، بسته بندی و قسط بندی امر دینی! امام جمعه‌ای که با دخترش پشت تریبون نماز جمعه رفت اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم

2
به بهانه بازگشت سلبریتی‌ها به تلویزیون؛

گفته بودم که دگر می نخورم بار دگر به جز …

  • کد خبر : 4778
  • 12 اسفند 1399 - 15:56
گفته بودم که دگر می نخورم بار دگر به جز …
با ظهور شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص اینستاگرام هنرمندان سینما و تلویزیون به واسطه پیج‌های تیک آبیِ یکی-دو میلیونی توهم بی‌نیازی از حضور در صدا و سیما پیدا کرده‌اند و حتی در برهه‌ای آنقدر گستاخ شدند که صحبت از تحریم رسانه ملی می‌کردند اما گذشت زمان نشان داد که آن‌ها سخت در اشتباه هستند.

به گزارش صدای حوزه، روزگاری نه‌چندان دور سلبریتی‌های سینما و تلویزیون می‌گفتند «دیگر با صدا و سیما کار نمی‌کنیم» اما این موضع چند ماه هم دوام نیاورد و بعد با بازگشت محسن تنابنده با سریال پایتخت به رسانه ملی، آن‌ها یکی پس از دیگری برای امضای قرارداد با صدا و سیما به صف شدند! در تازه‌ترین مورد امیرمهدی ژوله با بیان اینکه «تلویزیون خانه منه» از آغاز پخش سریال «چوب خط» از روزهای آینده و ایفای نقش خود در آن خبر داده است. 

 
 نُه اسفند امیرمهدی ژوله نویسنده و بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «تلویزیون خونه من بوده. خونه بهترین خاطرات من. چه اون روزی که برره و مرد هزارچهره و در حاشیه و… براش می‌نوشتیم، چه اون روزایی که دورهمی و دیوار به دیوار بازی می‌کردم و چه خندوانه و استنداپ و اون مهر تکرار نشدنی که از شما گرفتم.
 
رابطه ما و تلویزیون در دوره‌ای پُر از دلخوری و گلایه و ناراحتی شد که قطعا بخشی از اون به خاطر بعضی بی‌توجهی‌ها یا قصور من بوده. حالا قراره به جای تکرار اون روزها و اتفاقات تلخ باز هم با هم کار کنیم. برای شاید لبخندی که گوشه صورتی خسته از این دوران بنشونیم.»
 
هرچند که این صحبت‌های ژوله را باید به فال نیک گرفت و نشان از شروع یک رابطه جدید میان صدا و سیما و سلبریتی‌ها دانست اما در بطن آن واقعیت‌های دیگری نیز وجود دارد.
 
اول اینکه سلبریتی‌های سینما و تلویزیون، شهرت و اعتبار امروز خود را مدیون کارکردن با رسانه ملی هستند؛ اگر بستر کار کردن در تلویزیون وجود نداشت بسیاری از سلبریتی‌های عرصه فیلم‌سازی تجربه‌ ارزشمندی در این مدیوم کسب نمی‌کردند و به سطح قابل قبولی از تکنیک و شهرت در این حوزه  نمی‌رسیدند. در واقع تجربه کار در تلویزیون و نقش آن در رشد سلبریتی‌ها موضوعی نیست که بتوان نادیده‌اش گرفت.

توهم بی‌نیازی از تلویزیون

دوم اینکه با ظهور شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص اینستاگرام هنرمندان سینما و تلویزیون به واسطه پیج‌های تیک آبیِ یکی-دو میلیونی توهم بی‌نیازی از حضور در صدا و سیما پیدا کرده‌اند و حتی در برهه‌ای آنقدر گستاخ شدند که صحبت از تحریم رسانه ملی می‌کردند اما گذشت زمان نشان داد که آن‌ها سخت در اشتباه هستند. در واقع هیچکدام از شبکه‌های مجازی، حداقل تا امروز، قدرت نفوذ تلویزیون در میان مردم را ندارد و همچنان صدا و سیما، با همه کم و کاست‌هایش، مرجع اصلی بخش‌های مختلف جامعه برای پیگیری اخبار و گذراندن اوقات فراغت در خانه است.
 
در طول چند سال اخیر سلبریتی‌ها به‌خوبی به این موضوع پی برده‌اند که خارج از قاب تلویزیون دیده نمی‌شوند و این بازگشت ژوله به رسانه ملی نیز حکایت از همین موضوع دارد. برای این مدعا مثال‌های فراوانی وجود دارد؛ از سلبریتی‌هایی که بخاطر حضور در قاب تلویزیون وارد عرصه مجری‌گری شدند تا بازیگران دوزیستی که یک روز سخن از تحریم صدا و سیما می‌زنند و روز دیگر برای امضا قرارداد با تلویزیون، با یکدیگر رقابت می‌کنند. عمق تاثیر حضور در قاب تلویزیون در شهرت سلبریتی‌ها زمانی مشخص می‌شود که بدانیم بهرام افشاری، بازیگر نقش «بهتاش فریبا»، در طول چهارده روز پخش سریال «پایتخت ۶» در نوروز امسال نزدیک به یک میلیون نفر به فالورهای صفحه اینستاگرام او اضافه شدند. همچنین صفحه افشاری از ۲۹ اسفند تا ۶ فروردین ۹۹ نزدیک به ۵۰ میلیون بازدید منحصر به فرد داشته که نسبت به جمعیت کشور آماری خیره کننده است. 
 
با همه این اوصاف، مسئله مهمی که باید در دور جدید بازگشت سلبریتی‌ها به تلویزیون مورد توجه قرار گیرد، قاعده‌مند شدن همکاری آنها با رسانه ملی است. طبیعی‌ست که فعالیت در هر نهاد و ارگانی نیازمند رعایت اصول و قواعد آن است. این امر مختص کشور ما نبوده  و یک موضوع جهان‌شمول است. در همه کشورها هنرمندان و سلبریتی‌ها ملزم به رعایت چارچوب‌های سازمانی هستند. امید است که همکاری هنرمندان با صدا و سیما قاعده‌مند شده، چارچوب‌های سازمانی رسانه ملی را رعایت کنند و جایگاه واقعی خود را بشناسند.
لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=4778
  • منبع : رجانیوز

مطالب مرتبط

02خرداد
به جوان یا پیر بودن مدیر فرهنگی اعتقاد ندارم؛ کاربلد بودن مهم است
واکنش مهدی فخیم زاده به تغییر مدیران صداوسیما؛

به جوان یا پیر بودن مدیر فرهنگی اعتقاد ندارم؛ کاربلد بودن مهم است

15اردیبهشت
حذف و ترور مجازی اینبار نوبت نادر طالب زاده
در ادامه استعمار پلتفرمی اینستاگرام؛

حذف و ترور مجازی اینبار نوبت نادر طالب زاده

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.