• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
کل اخبار 6255اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

آداب طرح نظر جدید در حوزه های علمیه! تجاری سازی، بسته بندی و قسط بندی امر دینی! امام جمعه‌ای که با دخترش پشت تریبون نماز جمعه رفت اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم

6
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس

فرهنگ دفاع مقدس با استقلال و آزادی عجین شده است/ “ما می توانیم” در دفاع مقدس تمرین شد

  • کد خبر : 26044
  • 01 مهر 1400 - 13:58
فرهنگ دفاع مقدس با استقلال و آزادی عجین شده است/ “ما می توانیم” در دفاع مقدس تمرین شد
فرهنگ دفاع مقدس با استقلال و آزادی عجین شده است و ما با فرهنگ استقلال و آزادی از این کشور دفاع کردیم و هنوز این فرهنگ پابرجاست؛ به همین دلیل دفاع مقدس هم باقی مانده است

به گزارش صدای حوزه، سردار بهمن کارگر در گفت و گویی در مورد دستاوردهای دفاع مقدس در عرصه بین الملل و پیامد این دفاع برای کشورهای منطقه گفت: دفاع مقدس یک الگوی موفق است که اکنون از این دفاع یک مدل موفق تبیین شده است که در حوزه مقاومت حاج قاسم سلیمانی این مدل را ارایه داد و دیدیم که این فرهنگ دفاع مقدس باعث شد کشورهایی مانند سوریه، عراق و لبنان استقلال خود را با روحیه دفاع مقدس حفظ کنند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود: روحیه دفاع مقدس سرمنشاء جهاد و اخلاص است و نه شرقی و نه غربی در این دفاع تمرین و تبیین شد. “ما می توانیم” در دفاع مقدس تمرین شد و این مفاهیم برای تمام کشورهای دنیا می تواند الگوی موفقی باشد.

وی گفت: هر کشوری مقاومت کند، مسلما این مقاومت منجر به پیروزی او می شود. اینکه اکنون نام حوزه مقاومت را می بریم، این نام بسیار زیبا است اما این نام از دفاع مقدس برآمده است و حاج قاسم سلیمانی در این باره می گویند دفاع مقدس در قله قرار دارد و مقاومت در دامنه آن قرار دارد و این موضوع نشان دهنده پیام برای کشورهای مسلمان و غیر مسلمان است که الحمدالله تمام دنیا از این مفاهیم بهره برده اند.

سردار کارگر با اشاره به ماندگاری دفاع مقدس اظهار کرد: فرهنگ دفاع مقدس با استقلال و آزادی عجین شده است و ما با فرهنگ استقلال و آزادی از این کشور دفاع کردیم و هنوز این فرهنگ پابرجاست؛ به همین دلیل دفاع مقدس هم باقی مانده است.

وی اظهار کرد: برخی کشورهای دنیا در دفاع های مختلف کشته شدگان و شهدای زیادی را نیز از دست داده اند اما در دوره های بعدی به انحراف کشیده است اما در کشور ما این گونه نبوده است و دفاع مقدس با همان فرهنگ و همان ارزش ها به راه خود ادامه می دهد. امروز نیز همان ارزش ها زنده هستند و همچنان ماندگار باقی مانده اند.

وی تصریح کرد: با گذشت سی و اندی سال از دفاع مقدس حاج قاسم سلیمانی با تاسی از همان فرهنگ مقاومت را به راه انداخت و در این مفهوم الگوی های جدیدی را معرفی کردند. دفاع مقدس همچنان می ماند، دفاع مقدس را نمی توان در یک امتداد و یک زمان خاص تعریف کرد و تنها به هشت سال دفاع خلاصه کرد، این گونه نیست، دفاع مقدس تا ظهور امام زمان (عج) ادامه دارد و علت اساسی آن این است که استقلال ما بسیار مهم است و ما در دفاع مقدس به هیچ جا و هیچ بلوکی از قدرت ها وابسته نبودیم و جالب آنکه تمام آن بلوک ها از رژیم بعثی حمایت کردند و ما به تنهایی توانستیم در این راه مقاومت کنیم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=26044
  • منبع : شبستان

مطالب مرتبط

20بهمن
روایت حاج مهدی سلحشور از عملیات پرافتخار والفجر ۸+فیلم
در آستانه سالروز عملیات غرور آفرین والفجر۸؛

روایت حاج مهدی سلحشور از عملیات پرافتخار والفجر ۸+فیلم

01دی
روایت جالب حجت الاسلام آقاتهرانی از رفت و برگشت به جبهه و کلاس های درس حوزه در ایام دفاع مقدس + فیلم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.