• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

7
در آستانه سالروز عملیات غرور آفرین والفجر۸؛

روایت حاج مهدی سلحشور از عملیات پرافتخار والفجر ۸+فیلم

  • کد خبر : 38240
  • 20 بهمن 1400 - 12:29
روایت حاج مهدی سلحشور از عملیات پرافتخار والفجر ۸+فیلم
حاج مهدی سلحشور رزمنده دوران دفاع مقدس و مداح اهل بیت (ع) که یکی از حاضران و رزمندگان عملیات والفجر ۸ بوده است، در آستانه ۲۰ بهمن‌ماه سالروز اجرای این عملیات، خاطرات خود را روایت کرد.

به گزارش صدای حوزه، حاج مهدی سلحشور رزمنده دوران دفاع مقدس و مداح اهل بیت (ع) که یکی از حاضران و رزمندگان عملیات والفجر ۸ بوده است، در آستانه ۲۰ بهمن‌ماه سالروز اجرای این عملیات، خاطرات خود را روایت کرد.

او در این خاطرات می‌گوید: هرساله ۲۰ بهمن که می‌شود، دل رزمنده‌ها پر می‌کشد کنار اروند و فاو که عملیات والفجر ۸ انجام شد و یاد شهدای مظلوم آن عملیات در ذهنشان زنده می‌شود. والفجر ۸ عملیات حساب شده و موفق بود و تحلیلگران خارجی در چگونگی برنامه‌ریزی این عملیات و قدرت رزمندگان ایرانی متحیر شدند و موضوع تحقیق دانشگاه‌های نظامی شد.

عملیات والفجر ۸

این عملیات در نهایت اصل غافله‌گیری و فریب اتفاق افتاد و برگ زرینی در کارنامه ۸ سال دفاع مقدس شد. پروسه احداث پل بعثت بر رودخانه وحشی اروند به طول ۸۰۰ متر با جذر و مدهای عجیب آن یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این عملیات شد.

رزمنده‌ها ثابت کردند که اگر موسی جلودارت باشد و اعتقاد قلبیت باشد که ان معی ربی، خدای عزیز هر دریا و رودی را برایت می‌شکافد مخصوصاً اگر حضرت زهرا (س) واسطه باشد و رمز عملیات این نام مبارک باشد.

قوی‌ترین یگان‌های بعث عراق مانند سپاه سوم و گارد ریاست جمهوری با سنگین‌ترین پاتک‌ها، خیلی تلاش کردند تا این شهر را از تصرف رزمنده‌ها خارج کنند تا جایی که برخی از شب‌ها تا شش موج پاتک سنگین می‌کردند اما رزمنده‌ها مقاومت می‌کردند.

جا دارد از شهدای این عملیات یاد کنم که ان شاء الله دستگیر ما باشند، از شهید مجید سرچمی که چند روز قبل عملیات خبر دار شد که بچه‌اش به دنیا آمده است و از او خواستند چند روزی برود و بچه‌اش را ببیند اما این جوان نخبه و معلم و فرهنگی که معاون گروهان شهید رجایی گردان زهیر بود موضوع را با محمود درودی مطرح کرد.

او موافقت کرد مجید رفت اما چند ساعت بعد برگشت. علت را جویا شدند؟ گفت رفتم تلفن زدم و برگشتم تا همین حد کفایت می‌کند. با همان وقار همیشگی گفت ترسیدم اگر به تهران بروم و بچه‌ام را ببینم مهرش پاگیرم کند و نتوانم برگردم و شهید شوم.

از شهید محمد ابوالقاسمی بگویم که همیشه خندان، سرزنده، صبور، با ادب و دوست داشتنی بود. مادرش می‌گفت سه ماه قبل از شهادتش وقتی به جبهه می‌رفت به او گفتم پدرت که کسالت دارد و نیازمند توست ان شاء الله بروی و زود برگردی و او جواب داد من که در این دنیا حق فرزندی را به جای نیاوردم و کاری برای شما انجام ندادم، ان شاء الله آن طرف محبت شما را جبران کنم.

این دفعه می‌روم و تا سه ماه دیگر پیکرم برخواهد گشت. او کمتر از سه ماه بعد به شهادت رسید. هنوز صدای زیبای زیارت عاشورا خواندن او انیس شب‌های من است.

فیلم خاطرات حاج مهدی سلحشور رزمنده دوران دفاع مقدس و مداح اهل بیت(ع) از عملیات والفجر ۸ را اینجا مشاهده کنید:

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=38240
  • منبع : خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

01دی
روایت جالب حجت الاسلام آقاتهرانی از رفت و برگشت به جبهه و کلاس های درس حوزه در ایام دفاع مقدس + فیلم
01دی
وقتی ذکر رعب آور «الله اکبر» رزمندگان، روحیه سربازان بعثی را در هم می شکست
خاطره ای از بازپس گیری ارتفاعات قوچ سلطان کردستان؛

وقتی ذکر رعب آور «الله اکبر» رزمندگان، روحیه سربازان بعثی را در هم می شکست

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. .
    مهدی سلحشور مداح نوشت: الحمدالله این شبها در مراسم عزای حسینی به کرات شاهد این جور صحنه‌هایی هستیم تا کور شود هرآنکه نتواند دید.

    آقای سلحشور،
    کشور ما مملکتی کثیرالادیان و متنوع‌المذاهب است هرگاه همه‌ی هموطنان مجاز باشند مراسم‌شان را مانند شما آزادانه برگزار نمایند می‌توانید افتخار کنید.
    خفته بودستید تا اکنون شما، که کنون جامه دریدیت از عزا.
    پس عزا بر خود کنید ای خفتگان، زان‌که بد مرگی ست این خواب گران.

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    ۱- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
    ۲- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
    با تشکر از توجه شما.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.