• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
کل اخبار 6249اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

امام جمعه‌ای که با دخترش پشت تریبون نماز جمعه رفت اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی

4
تحلیلگر سیاسی نوشت:

لغو همه تحریم ها با راستی آزمایی یا تکرار صحنه آرایی ۹۴ و دوپینگ انتخاباتی!؟

  • کد خبر : 11080
  • 12 اردیبهشت 1400 - 14:51
لغو همه تحریم ها با راستی آزمایی یا تکرار صحنه آرایی ۹۴ و دوپینگ انتخاباتی!؟
مطابق عبرت های موجود، تنها قول و قراری  معتبر است که؛ همه تحریم های مالی و بانکی و نفتی -با هر برچسبی- را یکجا لغو کند، تضمین معتبر داشته باشد و راستی آزمایی شود. در غیر این صورت، کشور درست فردای انتخابات (۲۸ خرداد)، گرفتار عهد شکنی و تشدید فشار ها خواهند شد.

به گزارش صدای حوزه، محمد ایمانی طی یادداشتی پیرامون مذاکرات وین و ضرورت راستی آزمایی و آسیب های برخورد هیجانی و انتخاباتی با این مذاکرات، در کانال شخصی خود نوشت:

مذاکرات وین، همچنان مبهم و غبار آلود است. چند موضوع مهم در اینجا وجود دارد:۱) کدام تحریم ها باید برداشته شود؟ ۲) تحریم ها لغو می شود، یا دوباره در بازی کلمات، نام “تعلیق” را “برداشتن تحریم” می گذارند؟ ۳) “یکجا” لغو می شود، یا مشمول مرور زمان می گردد؟ ۴)  “تضمین های لازم” گرفته می شود یا به امضای طرف مقابل بسنده می کنند؟ ۵) تکلیف راستی آزمایی چه می شود؟

آقای عراقچی دیشب گفت: “براساس توافقاتی که تا الان صوت گرفته، همه تحریم‎های موضوعی و بخشی مانند بخش انرژی (نفت و گاز)، بانکی، خودرو و بنادر باید #برداشته_شود. با خارج‎ شدن اکثریت نهادها و افراد از لیست تحریم، هم موافقت شده، اما دیگرانی هنوز به دلایل مختلف در فهرست هستند و لیست بلند بالایی است”.

تیم ما برای رسیدن به برجام، دو سال مذاکره کرد؛ اما شش سال بعد را مشغول مذاکره و عرق ریختن برای گرفتن همان حقوق حداقلی ایران در توافق بوده است! این، عبرت بزرگی است.

این تیم، مشغول مذاکره برای برداشتن تحریم هایی است که بنابر اعلام چند باره آقای روحانی در فروردین و خرداد و تیر ۹۴، همه آنها باید در دی ماه همان سال، یکجا لغو می شد؛ و هرگز نشد!

فارغ از عملکرد دولت ترامپ، دولت اوباما هم به انواع ترفند ها، تعهداتش را زیر پا گذاشت؛ و تحریم های غیر هسته ای را  هم به اجرا گذاشت که عملا انتفاع ایران از توافق را به “تقریبا هیچ” رساند. تحریم های ویزا، آیسا، سیسادا و کاتسا، رگبار تحریم های دولتین آمریکا و کنگره علیه ایران است.

اکنون موضوع حیاتی این است که آیا دولت، به “لغو یکباره همه تحریم ها، به شکل قابل راستی آزمایی و پایدار” به عنوان شرط بازگشت به تعهدات پایبند است -که دست کم سه تا شش ماه زمان می برد- یا اولویتش، تکرار صحنه آرایی زمستان ۹۴ با “تاریخ مصرف” کوتاه انتخاباتی است؟

انتخابات مجلس دهم، قرار بود ۷ اسفند ۹۴ برگزار شود. تعهدات ایران، ظرف دو ماه، تا دی ماه ۹۴ اجرایی شد و تازه “روز اجرای توافق” رسید. سفر های نمایشی هیئت های تجاری خارجی آغاز شد؛ چند قرار داد و تفاهم نامه امضا، و در باغ سبز های بسیاری نشان داده شد.

طبق تصویر سازی ها، به نظر می رسید ۱۵۰ میلیارد دلار پول بلوکه شده، به همراه ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی، وارد کشور خواهد شد! قرارداد خرید ۲۰۰ هواپیما و…! اما ۹۸ درصد این تصویر ها، دروغ بود. ائتلاف مدعیان اعتدال و اصلاحات با این دوپینگ تبلیغاتی و به قیمت فروش منافع ملی، اکثریت مجلس را قبضه کرد.

مطابق عبرت های موجود، تنها قول و قراری  معتبر است که؛ همه تحریم های مالی و بانکی و نفتی -با هر برچسبی- را یکجا لغو کند، تضمین معتبر داشته باشد و راستی آزمایی شود. در غیر این صورت، کشور درست فردای انتخابات (۲۸ خرداد)، گرفتار عهد شکنی و تشدید فشار ها خواهند شد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=11080
  • نویسنده : محمد ایمانی

مطالب مرتبط

12اسفند
پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم
به مناسبت حضور پرشور مردم در انتخابات منتشر شد؛

پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم

12اسفند
آرای فداکار؛ دستاورد انتخابات
حجت الاسلام محسن مهدیان طی یادداشتی بررسی کرد؛

آرای فداکار؛ دستاورد انتخابات

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.