• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
کل اخبار 6255اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

آداب طرح نظر جدید در حوزه های علمیه! تجاری سازی، بسته بندی و قسط بندی امر دینی! امام جمعه‌ای که با دخترش پشت تریبون نماز جمعه رفت اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم

10

مؤسسه آموزش عالی حضرت زهرا(س) میبد از آغاز تاکنون

  • کد خبر : 11861
  • 19 اردیبهشت 1400 - 23:07
مؤسسه آموزش عالی حضرت زهرا(س) میبد از آغاز تاکنون

مدیر مؤسسه آموزش عالی حضرت زهرا(سلام الله علیها) میبد، به تشریح تاریخچه تأسیس و فعالیت ها و برنامه های این مرکز پرداخت.

 خانم افسر قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، با اشاره به تاریخچه تأسیس موسسه آموزش عالی حضرت زهرا(سلام الله علیها) میبدگفت: این موسسه در مقطع سطح سه(کارشناسی ارشد) در سال ۱۳۸۶ با مدیریت حجت الاسلام والمسلمین محمدکارگرشورکی راه اندازی  و پذیرش  برای این مقطع از بین فارغ التحصیلان  مقطع سطح۲ حوزه  علمیه خواهران و جامعه الزهرا(سلام الله علیها)، کارشناسی دانشگاه امام صادق(علیه السلام) و شهید مطهری در رشته «تفسیر و علوم قرانی» آغاز و در سالهای بعد  با توجه به نیاز شهرستان و درخواست طلاب علاقه‌مند، رشته های «فقه واصول»، «کلام اسلامی»، «اخلاق و تربیت اسلامی»و«مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی»  نیز اضافه شد.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حضرت زهرا(سلام الله علیها) میبد، تصریح کرد:  از سالهای ۱۳۹۲تا ۱۳۹۵ خانم رؤیا دهقانی مدیریت این موسسه را برعهده داشت و از سال ۹۵ مسولیت  آن بر عهده حقیر گذاشته شد.

وی در بیان ثمره تلاشهای ۱۳ ساله این مؤسسه آموزش عالی، گفت: در حال حاضر ۶۰ طلبه  فارغ التحصیل، ۴۵ طلبه در حال تدوین پایان نامه و ۹۴ طلبه مشغول به تحصیل در این مرکز هستند. فارغ التحصیلان در رشته تفسیر۴۸ نفر،  رشته کلام ۴نفر و ۸ نفر رشته فقه  می باشند و در رشته اخلاق و تربیت اسلامی که از سال ۱۳۹۶ و به مدت سه سال تشکیل شده هنوز فارغ التحصیلی نداشته است و اولین گروه  از این رشته در حال  تدوین پایان نامه می باشند.

خانم قاسمی با اشاره به اینکه پنج نفر از طلاب رشته اخلاق و تربیت اسلامی به صورت پژوهش محور مشغول به تحصیل هستند، افزود:  طلاب در مقطع سطح سه(کارشناسی ارشد) به مدت  سه سال و نیم بین ۹۴ الی ۱۰۸ واحد درسی را می گذرانند و با نگارش پایان نامه، فارغ التحصیل می شوند.

* بهره مندی از اساتید مجرب و مهذب

وی بهره مندی از اساتید مجرّب و مهذب را جمله از مزایای این مؤسسه عنوان  و اضافه کرد:  تعداد۳۰  استاد تاکنون با این موسسه همکاری داشته اند که ثمره آن فارغ التحصیلان موفق در عرصه های آموزشی و فرهنگی در سطح استان بوده است.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حضرت زهرا(سلام الله علیها) میبد ادامه داد: تعداد ۲۴ نفر از دانش آموختگان این مؤسسه، در حال تحصیل در  مقطع سطح چهار(دکتری) و ۳۸ نفر از ان افراد به عنوان استاد حوزه علمیه خواهران در شهرستانهای مختلف یزد، اشکذر، اردکان، احمداباد، بهاباد، ابرکوه، مشغول به فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: همچنین ۶ نفر از فارغ التحصیلان این مرکز در دانشگاه مشغول به تدریس، ۱۱ نفر  به عنوان مدیر مدارس خواهران،  پنج نفر در امر مشاوره و دوازده نفر نیز  استخدام آموزش و پرورش شده اند.

خانم قاسمی اظهار کرد: مدیر چند مدرسه قرآنی شهرستان از جمله ریحانه النبی(س) و بهجت و حضور فعال بیش از ۱۰نفر از طلاب در مدارس نور به صورت مدیر، کادر یا معلم از دیگر برکات دانش آموختگان این مدرسه بوده است.

*راه اندازی نشریه الکترونیکی«زاهره»

وی از دیگر برکات مؤسسه آموزش عالی  حضرت زهرا(سلام الله علیها) میبد را  در زمینه پژوهش و نویسندگی  دانست و بیان کرد: تألیف هشت جلد کتاب، راه اندازی نشریه الکترونیکی«زاهره» در موضوعات مورد نیاز طلاب و خانواده از دیگر موفقیت های  این مؤسسه می باشد.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حضرت زهرا(سلام الله علیها) میبد، تصریح کرد: پاسخگویی به سؤالات شرعی بانوان به صورت  روزانه  از ساعت ۸ تا ۱۳، تشکیل گروه « میثاق با خدا » در فضای مجازی ایتا، و تشکیل کارگروه احکام به صورت ثابت و همچنین حضور مداوم طلاب در بیمارستان در بخش زنان در جهت پاسخگویی به سوالات شرعی و تقویت روحیه بیماران به کمک مشاوره و تحکیم بنیان های دینی همراه با برگزاری کلاس به صورت هفتگی با همکاری مشاور مدرسه از  دیگر طرح های موفق این مؤسسه است.

وی افزود: از زمینه های همکاری طلاب در سطح شهرستان، علاوه بر حضور همیشگی در برنامه های فرهنگی و همکاری با سازمان تبلیغات در برنامه های جلسات سخنرانی، ایام اعتکاف و ماه مبارک رمضان و دهه محرم و همکاری با  سپاه ، آموزش و پرورش و دیگر ارگانهای شهر می باشد.

خانم قاسمی اضافه کرد: تعداد ۶۰ مبلغ در  سطح مدارس شهرستان، حضور فعال و مستمر دارند و همچنین بیش از ۵۰ نفر از مبلغین، در ایام کرونا  با حضور  فعال در نقاهتگاه و بیمارستان و یا با دوخت ماسک و گان با مدافعان سلامت همکاری بسیار خوبی داشتند و لازم به ذکر است که تعداد ۵ نفر از  طلاب در بحث تغسیل و تکفین اموات نیز  با شهرداری همکاری داشته اند که هنوز هم به صورت  مستمر ادامه دارد.

*  اجرای طرح تربیت محقق در رشته اخلاق و تربیت اسلامی

وی در بیان طرح‌های اجرا شده در سالهای اخیر، گفت:  به کمک معاونت پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان، طرح تربیت محقق در رشته اخلاق و تربیت اسلامی اجرا شد که با گزینش هشت نفر از بین طلاب ورودی سال ۱۳۹۶، تعداد پنج نفر به مرحله نهایی رسیده و علاوه بر کسب رتبه اول کشوری در بین مجریان این طرح در مراکز قم و تهران تعداد ۹ مقاله را در مجله های مختلف به چاپ رسانده اند.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حضرت زهرا(سلام الله علیها) میبد  در پایان گفت: جا دارد از حمایت‌های بی دریغ آیت الله اعرافی مؤسس محترم تشکر و سپاس ویژه داشته باشم و همچنین از زحمات و حمایت‌های هیئت امنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران،  و خانم نقیب القراء قدردانی کرده و  همچنین از همه مجموعه همکاران  که جهادی و مخلصانه در  مسیر رشد علمی و فرهنگی و موفقیت طلاب گام برمی دارند، تشکر می کنم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=11861

برچسب ها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.