• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
کل اخبار 6256اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

آداب طرح نظر جدید در حوزه های علمیه! تجاری سازی، بسته بندی و قسط بندی امر دینی! امام جمعه‌ای که با دخترش پشت تریبون نماز جمعه رفت اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم

5

شئون استادی از نگاه آیت الله مکارم شیرازی

  • کد خبر : 6540
  • 24 اسفند 1399 - 11:10
شئون استادی از نگاه آیت الله مکارم شیرازی
حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به اساتید حوزه علمیه گفت: کار شما عبادت است و باید شرایط این عبادت که خلوص نیت، پاکی دل و رعایت شئون اخلاقی است را رعایت کنید.

به گزارش صدای حوزه، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پیام تصویری به مناسبت گردهمایی اساتید مرکز مدرسه علمیه امام کاظم(ع) با اشاره به فرصت پیش آمده به واسطه این گردهمائی گفت: روزی که مدرسه علمیه امام کاظم(ع) ساخته شد هدف این بود تا اساتید برای رفت و آمد و استفاده از وسایل نقلیه شرایط راحت و مساعدی داشته باشند و الحمدالله این هدف حاصل شد.

این مرجع تقلید اظهار داشت: اکنون به شکرانه احداث چنین مکانی اساتید باید نکاتی را رعایت کنند و به موقع بر سر درس حاضر شوند، نسبت به شاگردان دلسوز باشند و شئون استادی و مسائل اخلاقی را رعایت کنند و در جلسات درس خود به بیان نکات اخلاقی بپردازند و کاری کنند تا طلاب به وسیله احادیث پربار اهل بیت(ع) از این مباحث اخلاقی سیراب شوند.

وی افزود: اساتید باید مطالب درسی را قبلاً مطالعه کنند تا شاگردان بتوانند از آن بهره‌مند شوند و در عین حال پاسخگوی سئوالات و اشکال شاگردان باشند و مطالعه به موقع پاسخگویی به موقع و رعایت مسائل اخلاقی از وظایف اساتید است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: کار شما اساتید عبادت است و من امید دارم تا بتوانم در این کار سهیم باشم و باید شرایط این عبادت که خلوص نیت، پاکی دل و رعایت شئون اخلاقی است را رعایت کنید.

وی با ابراز ارادت نسبت به اساتید ابراز داشت: این ابراز ارادت ناشی از این است که می دانم شما سربازان امام زمان(عج) هستید و باید کاری کنید که این لیاقت سربازی از شما سلب نشود و برای شما دعا می کنم و امیدوارم که من را در دعای خیر خود شریک کنید.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=6540
  • منبع : رسا

برچسب ها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.