• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
کل اخبار 6256اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

آداب طرح نظر جدید در حوزه های علمیه! تجاری سازی، بسته بندی و قسط بندی امر دینی! امام جمعه‌ای که با دخترش پشت تریبون نماز جمعه رفت اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم

3
آیت‌الله شبستری:

امیرالمومنین و سایر پیشوایان(ع) ما را به جامعیت در زندگی فردی و اجتماعی دعوت کرده اند

  • کد خبر : 25867
  • 30 شهریور 1400 - 14:58
امیرالمومنین و سایر پیشوایان(ع) ما را به جامعیت در زندگی فردی و اجتماعی دعوت کرده اند
امیرمومنان امام علی(ع) و سایر پیشوایان ما را به جامعیت توصیه کردند که انسان هم باید به فکر امور خانوادگی و تربیت اولاد خود باشد و هم به مسائل دیگر زندگی بپردازد به گونه‌ای که افراط و تفریط در کار او نباشد

به گزارش صدای حوزه، آیت‌الله محسن شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز پیش از آغاز درس خارج فقه که در حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی برگزار شد، گفت: امیرمومنان امام علی در نهج البلاغه حکمت ۳۵۲ می‌فرمایند بیشتر اشتغال و هم و غم خود را صرف اهل و اولاد نکن.

وی افزود: این فرمایش امیرمومنان امام علی(ع) یعنی از شبانه روز قسمت عمده آن را صرف اهل و اولاد نکنید که از کارهای مفید دیگر در جامعه باز بمانید.

آیت‌الله شبستری در ادامه فرمایش امیرمومنان امام علی(ع) عنوان کرد: اگر چنانچه اهل و عیال ما جزو اولیا الهی و مقربان درگاه الهی و صالحان باشند خداوند متعال اولیای خود را ضایع نمی‌کند و خود متکفل آنها خواهد بود و به آنها بهتر از شما می‌رسد اگر چنانچه آنها از اولیا الهی نباشند و از دشمنان خداوند باشند چرا باید غم دشمنان خدا را بخورید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: این توصیه‌ای است که امیرمومنان امام علی(ع) فرمودند اما در موارد دیگر می‌بینیم که امیرمومنان امام علی(ع) و سایر پیشوایان ما را به جامعیت توصیه کردند که انسان هم باید به فکر امور خانوادگی و تربیت اولاد خود باشد و هم به مسائل دیگر زندگی بپردازد به گونه‌ای که افراط و تفریط در کار او نباشد.

وی بیان کرد: این فرمایش امیرمومنان امام علی(ع) به این معنا نیست که انسان به طور کلی اهل و عیال را ترک کرده و منزوی شود. کما اینکه در داستان تاریخی علاء زیاد است که وقتی پیامبر اسلام(ص) شنیدند که همسر و فرزندان خود را رها، و غار نشینی را انتخاب کرده و مشغول رهبانیت شده است دستور داد او را احضار کردند و توبیخ کردند و فرمودند نباید این کار را کنید من که پیشوای شما و پیامبر خدا هستم در کنار خانواده و نزد مردم زندگی می‌کنم، به امور خانوادگی، اجتماعی و عبادی و سایر امور زندگی می‌پردازم و این گونه نیست که انسان صرفاً یک بعدی زندگی کند و مشغول عبادت باشد این اقدام صحیح نیست.

آیت‌الله شبستری گفت: دستورات فراوان دیگری در این زمینه داریم که پیشوایان دینی ما را توصیه کردند که تمام جهات امور زندگی را رعایت و از افراط و تفریط پرهیز کنیم. افراد نادان اهل افراط یا تفریط هستند انسان عاقل در زندگی خود حد وسط را انتخاب می‌کند و این باید شیوه مسلمان‌ها و سبک زندگی آنها باشد چراکه اسوه و الگوی مسلمانان زندگی رسول اکرم(ص) و اولیای دین است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=25867
  • منبع : شبستان

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.