• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
کل اخبار 6256اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

آداب طرح نظر جدید در حوزه های علمیه! تجاری سازی، بسته بندی و قسط بندی امر دینی! امام جمعه‌ای که با دخترش پشت تریبون نماز جمعه رفت اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم

6
آیت‌الله حسینی بوشهری مطرح کرد؛

حضرت ابوطالب؛ الگوی استکبارستیزی +فیلم و صوت

  • کد خبر : 5844
  • 19 اسفند 1399 - 11:19
حضرت ابوطالب؛ الگوی استکبارستیزی +فیلم و صوت
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین گفت: حضرت ابوطالب باید الگو جریان انقلابی در مقابله با کفر و استکبار و دفاع از اسلام باشد که عمر و آبرو خود را صرف حمایت از پیامبر اسلام کردند.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، صبح امروز در افتتاحیه همایش بین المللی حضرت ابوطالب، با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری همایش بین المللی حضرت ابوطالب، گفت: عوامل مختلفی در جان گرفتن و قدرت گرفتن اسلام و جهانی شدن آن در زمان پیامبر اکرم(ص) باید در نظر گرفته شده و مورد بررسی قرار بگیرد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به عنایات الهی و قرآن کریم به عنوان دو عامل موفقیت پیامبر اسلام(ص) در خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی داشتند که همه مردم جذب ایشان می‌شدند و اخلاق ایشان آنچنان گسترش پیدا کرد که دوست و دشمن معترف به اخلاق ایشان هستند، اینها از مهمترین عوامل گسترش اسلام در زمان پیامبر اکرم(ص) است.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در میان آن غوغای کفار قریش که قصد جان ایشان را داشتند، نیاز به حامی مهمی داشتند، تصریح کرد: حضرت ابوطالب در همه عرصه‌های زندگی پیامبر اکرم(ص) حامی ایشان بودند، از زمان کودکی تا زمان پرمخاطره و مهم بعثت پیامبر اسلام(ص) که در همه عرصه‌های حضرت ابوطالب فداکاری و جانفشانی و ایستادگی بسیار داشتند.

حضرت ابوطالب نقش پدری و فاطمه بنت اسد نقش مادری بر پیامبر اکرم(ص) ایفا کرده‌اند

وی حمایت حضرت ابوطالب از پیامبر اسلام(ص) و ترویج اسلام را نشان دهنده ایمان ایشان به اسلام دانست و اظهار کرد: مسأله حمایت‌های حضرت ابوطالب از پیامبر اکرم(ص) پس از فوت حضرت عبدالمطلب و وصیت ایشان مبنی بر مسئولیت حضرت ابوطالب برای مراقبت از حضرت محمد(ص) نقطه آغازی بود تا حمایت‌های ایشان از پیامبر اکرم(ص) به صورت جدی شکل بگیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت ابوطالب برای پیامبر اکرم(ص) نقش پدری و فاطمه بنت اسد برای ایشان نقش مادری ایفا کرد، گفت: پیامبر اسلام(ص) پس از فوت فاطمه بنت اسد می فرماید مادرم امروز فوت شده است، گاهی فرزندان او گرسنه می‌ماندند اما مرا سیر می‌کرد. حقیقت این است یک خانواده برای حمایت از پیامبر اکرم(ص) بسیج شده بودند.

آیت الله حسینی بوشهری حمایت حضرت ابوطالب از پیامبر اکرم(ص) حمایتی ۴۲ ساله عنوان کرد و افزود: خطرات بسیاری در این ۴۲ سال متوجه حضرت ابوطالب شده بود و نه تنها کسب و کار و تجارت بلکه جان ایشان همیشه در خطر بود و مانع آسیب دیدن و گزند رسیدن به پیامبر اسلام(ص) شده بود، ایمان و استقامت بسیار ایشان در این مدت بارها ثابت شده است.

همه خانواده ابوطالب برای حمایت از پیامبر اسلام بسیج شدند

وی ادامه داد: کفار به حضرت ابوطالب گفتند به پسر برادرت بگو دست از بت‌ها بردارند، ایشان به پیامبر اکرم(ص) فرمودند هرطور می‌خواهی صحبت کن و من دست از حمایت از تو برنخواهم داشت و هرگز تو را در این مسیر تنها نخواهم گذاشت، زمانی که حضرت ابوطالب رحلت کردند جبرائیل به پیامبر اسلام(ص) نازل شد و فرمود از مکه خارج بشوید که دیگر حامی خود را از دست داده‌اید. 

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه پس از رحلت حضرت ابوطالب پیامبر اسلام(ص) سختی‌های بسیاری را تحمل کردند، تصریح کرد: ابوطالب ۳ سال در شعب ابی طالب در کوه‌ها و دره‌ها در کنار پیامبر اکرم(ص) بود، هرشب یکی از فرزندان خود را بجای پیامبر اسلام می‌خواباند تا مبادا محل ایشان توسط دشمن شناسایی شده و مورد سوء قصد واقع بشوند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه ویژه پیامبر اکرم(ص) نزد حضرت ابوطالب، اظهار کرد: همه خانواده ابوطالب بسیج شدند برای حمایت از پیامبر اسلام(ص)، این یک الگو برای جامعه باید باشد. باید جامعه ما کفالت یتیمان را از حضرت ابوطالب بیاموزد، همینطور مسأله حمایت فرهنگی دیگر مسأله‌ای است که باید از ایشان آموخته شود.

خدمات و زحمات حضرت ابوطالب نشان دهنده ایمان ایشان به اسلام است

وی ادامه داد: آمریکا امروز مانند مشرکین زمان پیامبر اکرم(ص) است، ابوطالب با پیامبر در مقابل جبهه استکبار ایستاد و امروز هم امام خمینی و رهبر معظم انقلاب و مردم ما مدافع انقلاب اسلامی و اسلام ناب هستند و امروز جبهه مقاومت با الگوبرداری از حضرت ابوطالب در جهان اسلام تشکیل شده است.

آیت الله حسینی بوشهری خدمات و زحمات حضرت ابوطالب برای پیامبر اکرم(ص) و دفاع تمام قد ایشان از اسلام را نشان دهنده ایمان ایشان به اسلام عنوان کرد و گفت: خروجی ایمان عمل صالح است، اعمال صالحی که حضرت ابوطالب در دفاع از پیامبر اکرم(ص) انجام داده است نشان دهنده ایمان قوی ایشان است، حضرت ابوطالب از آبروی خود برای اسلام گذشت و امروز باید انقلابیون با الگوبرداری از ایشان به همین صورت عمل کند، برای خدا کار کردن بزرگی را به دنبال دارد و اینطور است که امروز مجمع جهانی اهل بیت(ع) به برگزاری همایش بزرگداشت حضرت ابوطالب افتخار می کند. 

 

دانلود فیلم سخنرانی آیت‌الله بوشهری 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=5844

مطالب مرتبط

18اسفند
باغبان رسالت و امامت
یادداشتی از هادی حمیدی؛

باغبان رسالت و امامت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.