• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
کل اخبار 6255اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

آداب طرح نظر جدید در حوزه های علمیه! تجاری سازی، بسته بندی و قسط بندی امر دینی! امام جمعه‌ای که با دخترش پشت تریبون نماز جمعه رفت اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم

5

اخبار دومین روز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری

  • کد خبر : 12744
  • 22 اردیبهشت 1400 - 12:05
اخبار دومین روز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری
ثبت نام نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره از ریاست جمهوری با حضور رجال سیاسی در وزارت کشور انجام شد.

به گزارش صدای حوزه، دومین روز از ثبت نام نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره از ریاست جمهوری با حضور رجال سیاسی در وزارت کشور انجام شد.

۱۵:۵۰ | بازدید حسین ذوالفقاری از محل ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور عصر امروز با حضور در ساختمان وزارت کشور در میدان فاطمی تهران از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند نام نویسی از داوطلبان کاندیداتوری این انتخابات قرار گرفت.

وی در جریان این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه تامین امنیت برگزاری انتخابات، برنامه هایی تنظیم شده که ان شاالله فرآیند ثبت نام در آرامش کامل برگزار شود و برای تمام مراحل برگزاری انتخابات پیش بینی تامین نظم و امنیت صورت گرفته تا با همکاری مردم و دستگاه های مسئول انجام خواهد شد.

ذوالفقاری گفت: با توجه به افزایش شعب اخذ رای در مرحله برگزاری انتخابات فقط ۲۵۰هزار نفر مستقیماً برای حراست از شعب و صندوقهای اخذ رای نیرو حضور دارند.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور خاطرنشان کرد: علاوه‌بر آن هم باید از مرزهای کشور تا نقاط مختلف شهرها تامین امنیت داشته باشیم که در این زمینه طرح های مان آماده شده و هماهنگی ها در سطوح ملی و استانی انجام شده تا انشاالله انتخابات در امنیت کامل برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره همزمانی برگزاری انتخابات با شیوع کرونا در کشور خاطر نشان کرد: دستورالعمل کاملی در این زمینه تنظیم و در حال ابلاغ است که بر اساس آن مجریان و مردم با رعایت پروتکل ها در انتخابات هیچ مشکل و نگرانی از نظر بیماری وجود نخواهد داشت.

رئیس ستاد امنیت انتخابات کشور با تاکید بر اینکه تاکنون در جریان ثبت نام از کاندیداهای انتخاباتهای شوراها و ریاست جمهوری مورد امنیتی مشاهده نشده است، اظهار کرد: اطلس امنیت کاملا آماده شده است؛ این اطلس با آنچه در گذشته وجود داشت خیلی متفاوت است و همه دستگاه‌های اطلاعاتی کشور اطلاعاتی که در حوزه‌های مختلف کشور داشتند را تجمیع کرده اند. با توجه به اینکه ممکن است در برخی مناطق تغییراتی وجود داشته باشد، این اطلس بصورت مستمر بروز رسانی و جلسات ستاد امنیت انتخابات و کمیته های زیر مجموعه نیز برگزار می شود و اوضاع کشور کاملا تحت رصد است.

۱۵:۱۰ | بازدید دادستان کل کشور از محل ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور، گفت:‌ روند ثبت نام تاکنون خوب بوده است امیدواریم تا پایان ثبت نام افرادی که شایستگی و لیاقت تصدی این سمت را دارند، حضور یابند. ان‌شاالله مردم نیز با حضور حداکثری بتوانند یک منتخب لایق را انتخاب کنند.

دادستان کل‌ کشور اظهار داشت : امیدواریم مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور خوبی پای صندوق‌های رأی داشته باشند. مسئولان نیز زمینه حضور مردم را فراهم کنند. ما نیز در خدمت مجموعه ادای وظیفه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: من مشکلی خاصی امروز مشاهده نکردم. امیدواریم یک انتخاب خوب و پرشور و سالم داشته باشیم.

دادستان کل کشور در مورد مصوبه شورای نگهبان گفت: از نظر قانون‌اساسی تعیین شرایطی که یک فرد که قصد کاندیداتوری دارد، بر عهده شورای نگهبان است اما شکل این قضیه محل بحث است. اصل قضیه از آنجایی که شورای نگهبان یک نهاد قانونی است، بر عهده این ‌نهاد گذاشته شده است.

وی اضافه کرد: این نقیصه قانونی را در دوره‌های گذشته نیز شاهد بودیم. باید بین مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت یک هماهنگی جامع و مانعی صورت بگیرد که این اختلافات را نیز شاهد نباشیم.این چنین دغدغه‌های شایسته جمهوری اسلامی نیست. 

منتظری در پایان خاطر نشان کرد:به نظر من این مساله در حوزه صلاحیت شورای نگهبان است اما شکل قضیه ممکن است دارای سلیقه‌های مختلف باشد. در نهایت شورای نگهبان است که تشخیص می‌دهد و فرد مناسب را به مردم معرفی کند‌.

۱۳:۴۴ |  ثبت‌نام قدرتعلی حشمتیان

قدرتعلی حشمتیان رئیس جبهه مستقلین و اعتدال گرایان ضمن حضور در ستاد انتخابات کشور برای رقابت‌های سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کرد.

۱۳:۲۵ |  ثبت‌نام محمد‌حسن قدیری

محمدحسن قدیری ابیانه سفیر اسبق ایران در مکزیک و ایتالیا دقایقی پیش با حضور در وزارت کشور در انتخابات ۱۴۰۰ ثبت‌نام کرد.

۱۱:۵۶ |  ثبت‌نام رستم قاسمی 

رستم قاسمی وزیر نفت دولت دهم دقایقی پیش با حضور ستاد انتخابات کشور در انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کرد.

وی بعد از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران گفت: امروز حال اقتصاد خوب نیست بخش زیادی از مردم زیر خط فقر هستند و به نظرم وقت شعارهای “می‌شود باید بشود” گذشته است.

قاسمی ادامه داد: متاسفانه سکان کشتی اقتصاد کشور در این دوره به دست کسانی داده شد که حتی پیش از این یک قایق را هم هدایت نکرده بودند.

وی افزود: من سرباز کوچک وطن، نوکر مردم و با تجربه طولانی در حوزه آبادانی کشور و بخش های صنعت معدن مسکن انرژی کشاورزی هستم.

قاسمی بیان کرد: اساس آبادانی می‌تواند اقتصاد کشور باشد و در شرایطی که تحریم‌کنندگان که تحریم‌های فلج کننده علیه ایران اعمال کرده‌اند با بی اثر کردن تحریم‌ها پس از صد سال از تولید نفت ببه عنوان وارد کننده فرآورده های نفتی بودیم به صادر کننده تبدیل شده‌ایم.

وزیر نفت دولت دهم افزود: بیشتر توسعه در صنعت نفت کشور درست در زمانی اتفاق افتاد که تحریم‌های آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا علیه کشور ایران واقع شد. معتقدم به دولتی مقتدر انقلابی با ترکیبی از جوانان و بانوان با حضور افراد با صلاحیت با تجربه به دور از سیاست زدگی نیاز داریم چون که امروز متاسفانه غده سرطانی قوه مجریه کشور شده است که به دلیل سیاست زدگی در اقتصاد کشور متاسفانه آرایش اقتصادی و انتصابات سیاسی شرایطی برای کشور ایجاد کرد که در این روزها مردم نگران و سفره مردم کوچکتر شده است.

قاسمی با اشاره به حکمرانی در حوزه اقتصادی، اولین گام را تلاش درباره حل مسائل و مشکلات معیشتی مردم و عدالت در هدفمندی یارانه‌ها عنوان و اظهار کرد: این اقدام را بعد از سال‌ها به طور ریل گذاری اقتصاد کشور انجام می دهیم.

این داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حل مشکلات ازدواج جوانان، مسکن و کار و تقویت شاخص های فرهنگی کشور به ویژه تقویت فرهنگ کار و تلاش را عمده مسائل اجتماعی و فرهنگی دانست و گفت: راجع به حکمرانی در حوزه سیاسی باید بگویم این جانب در زمان مسئولیت هم به کشورهای مختلف سفر کرده بودم و با مقامات آن کشور مذاکرات اقتصادی داشتم و گام اول من تحکیم روابط به ویژه با کشورهای همسایه است.

وی افزود: در گام دوم روابط با همه کشورهای دنیا بجز رژیم صهیونیستی، به ویژه کشورهای همسو را مدنظر دارم.

۱۱:۴۲ |  محمد عباسی نام‌نویسی کرد

محمد عباسی وزیر تعاون و ورزش و جوانان دولت دهم هم با حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کرد.

وی پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران گفت: نظام اجرایی جای تجربه و آزمون نیست و اینکه کسانی که تجربه‌ای نداشته‌اند در این زمینه وارد شوند، به سود نیست هرچند که مردم در این روند تصمیم‌گیری می‌کنند.

عباسی با بیان به اینکه من اعلام می‌کنم که می‌توانم در جبهه خدمتگزاری برای مردم آماده باشم، اظهار کرد: دستاوردهای انقلاب، ارزش های مهمی دارد که ملت به آن وفادار بوده است. مفهوم راهپیمایی های چندین سال اخیر نیز همین است.

وی افزود: اما باید پرسید آیا همه کسانی که در این کشور سر کار آمدند، توانستند رضایت مردم را جلب کنند؟ این امر کاملا وابسته به کارآمدی کارنامه آنان است که در این زمینه خود مردم بهترین قضاوت را انجام می‌دهند. 

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: برای من مهمترین مسائل جهت حضور در انتخابات این است که ضمن احترام به کسانی که در  زمینه انتخابات وارد شده‌اند و به عنوان یک برادر کوچکتر، به آنان می‌گویم نظام اجرایی جای تجربه و آزمون نیست و اینکه کسانی که تجربه‌ای نداشته‌اند در این زمینه وارد شوند، به سود نیست؛ هرچند که مردم در این روند تصمیم‌گیری می‌کنند.

عباسی در پایان تاکید کرد: من نگران معیشت مردم و اشتغال جوانان هستم و نگران از هم پاشیده شدن خانواده ها برای شرایط اقتصادی فعلی هستم و تمام تلاشم را برای بهبود این اوضاع انجام می‌دهم. 

محمد‌عباسی

۱۱:۴۰ |  ثبت‌نام محمدشریف ملک‌زاده

محمد‌شریف ملک‌زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دولت دوم احمدی‌نژاد ثبت‌نام کرد.

۱۱:۳۵ |  ثبت‌نام حسن سبحانی

حسن سبحانی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی صبح امروز در ستاد انتخابات کشور حضور یافت و برای رقابت‌های ریاست جمهوری ثبت نام انجام داد.

وی بعد از نام‌نویسی در انتخابات ریاست جمهوری طی سخنانی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: برای بهبود تدریجی مناسبات توسعه اقتصادی ایران و کمک به تحقق استقلال اقتصادی با شعار «اقتصاد بدون ربا» در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ حاضر شدم.

سبحانی با بیان اینکه گسترش استقلال سیاسی با ریشه‌کن شدن فقر و محرومیت و اقتصاد اقتصادی ایجاد می‌شود، اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور آنقدر مفسده‌آور شده است که توسعه اقتصادی که امری اجتناب‌ناپذیر است در گرداب فقر و محرومیت طبقات پایین و حتی متوسط قرار گرفته است. 

سبحانی یادآور شد: برخلاف بی‌عنایتی‌های گذشته برای سومین بار سرمایه یک عمر تلاش علمی و عملی خویش در دانشگاه و مجلس و دولت را پیشکش بهبود اقتصاد ملی و ارتقاء تکریم ملت می‌کنم.

۱۱:۱۰ |  نام‌نویسی سیدامیرحسین قاضی‌زاده

سیدامیرحسین قاضی زاده نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای رقابت‌های ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

قاضی‌زاده هاشمی بعد از نام‌نویسی در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برجام چند کلمه انگلیسی بر روی کاغذ است؛ مذاکره برای برجام باید توسط مذاکره‌کنندگان مورد اعتماد انجام می‌شد نه توسط کسانی که بی اعتقادی خود به مبانی نظام را اعلام کرده‌اند. 

نزدیک بیست سال است که به عنوان یکی از مدیران میانی و عالی در خدمت مردم بوده ام و سیزده سال سابقه نمایندگی مجلس دارم و اکنون نایب رئیس اول مجلس هستم. 

وی با اشاره به اینکه ایران کشوری با ثروت عظیم است و پول هم اندازه کافی دارد، تصریح کرد: نیروی انسانی توانا و قوانین بسیار خوب و متعالی داریم. مدیران خوبی داریم اما این مدیران یا خانه نشین شده یا در جای نامناسب به کار گرفته شده اند. 

قاضی زاده خاطر نشان کرد: رهبری آگاه و فرزانه داریم و مردمی فهیم صبور و پای کار داریم. استعدادهای ما فلج شده و معطل مانده است و نیاز است مدیرانی سرکار بیایند که  عدالت خواه و ساده زیست باشند. ما همچنین به اصلاح رویکردها نیازمندیم.

وی خاطر نشان کرد: اسم دولت خود را «سلام» گذاشته‌ام چون سلام به ایران جدید و نسل جدید است آمده ایم به سلام مردم جواب بدهیم و والسلام بگوییم به همه دعواهای سیاسی؛ دو سال است در اندیشکده ای با حضور ۱۰۰  متخصص برنامه و گفتمان تحول خود را تهیه کرده ایم. این گفتمان دنبال حاکم کردن مردم است. ۱۹ برنامه دارم که هشت برنامه اولویت دار است. ما برنامه های خود را تا سطح پروژه ها مشخص کرده ایم.

نایب رئیس مجلس در مورد مساله سربازی گفت: معتقدیم سربازی اجباری به این شکل مربوط به یک قرن گذشته است. مدل جایگزین ما سربازی حرفه ای است که این به تامین مالی نیاز دارد. رئیس جمهور باید سرمایه گذاری جدی انجام دهد. دولت سلام هزینه ای این طرح را می پذیرد. کم سن ترین داوطلب هستم و من وارد پنجاه سال شده ام و از آقای سعید محمد کوچک تر هستم.

۹:۴۵ | محمود احمدی‌نژاد ثبت‌نام کرد

محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت‌های نهم و دهم لحظاتی پیش برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد و ثبت‌نام کرد.

عده‌ای از هواداران وی در بیرون وزارت کشور به استقبال او رفتند.

احمدی‌نژاد پس از ثبت‌نام در انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خداوند بزرگ را سپاسگزارم که یکبار دیگر با ملت ایران سخن می‌گویم.

وی ادامه داد: اینجانب فرزند ملت ایران هستم و دولت ایرانی تشکیل خواهم داد.

این گزارش حاکی است هنگام ورود رئیس دولت‌های نهم و دهم به ستاد انتخابات کشور حواشی میان بعضی همراهان او و کارکنان ستاد رخ داد.

۹:۲۵ |  نام‌نویسی صادق خلیلیان

صادق خلیلیان، وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم اولین چهره شاخصی بود که با حضور در ستاد انتخابات برای نامزدی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

**روز اول ۵۷ نفر نام‌نویسی کردند**

سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور در پایان نخستین روز از ثبت‌نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفته بود: در نخستین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری ۵۷ نفر نام نویسی کردند.

بنابر این گزارش، کلیات برنامه زمان‌بندی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری به شرح زیر است:

 ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ : صدور دستور شروع انتخابات توسط وزیر کشور

 ۲۱ اردیبهشت تا ۲۳  اردیبهشت ۱۴۰۰: تشکیل هیئت اجرایی توسط فرمانداری‌ها  

۲۱  اردیبهشت تا ۲۵  اردیبهشت ۱۴۰۰: ثبت‌نام از داوطلبان به مدت ۵ روز (از زمان صدور دستور شروع انتخابات)

۲۶ اردیبهشت تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ : رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان

۳۱ اردیبهشت تا  ۴ خرداد ۱۴۰۰: تمدید مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان

۶ خرداد تا ۷ خرداد ۱۴۰۰: انتشار اسامی نامزدها توسط وزارت کشور

 ۷ خرداد تا ۲۶ خرداد ۱۴۰۰: تبلیغات انتخاباتی نامزدها

۲۷ خرداد ۱۴۰۰: ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی نامزدها

۲۸ خرداد ۱۴۰۰: اخذ رأی

۵۹ میلیون ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجدین شرایط در کشور هستند که از این تعداد ۱ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.

انتخابات شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری به همراه دومین انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه سال جاری برگزار خواهد شد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام به شرح زیر است:

۱) اصل شناسنامه عکس دار و چهار (۴) برگ تصویر کلیه صفحات آن؛

۲) اصل کارت ملی و تصویر آن؛

۳) دو (۲) قطعه عکس ۴ × ۶ جدید؛ضمناً در تعامل و همکاری فی مابین مجریان و ناظران انتخابات و در اجرای ماده ۵۹ قانون، اسناد و مدارک مثبت صلاحیت داوطلبان که در اطلاعیه شماره ۵ هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری اعلام شده است در هنگام ثبت نام داوطلبان، توسط وزارت کشور دریافت و در اختیار شورای نگهبان قرار می گیرد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=12744

مطالب مرتبط

12اسفند
پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم
به مناسبت حضور پرشور مردم در انتخابات منتشر شد؛

پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم

12اسفند
آرای فداکار؛ دستاورد انتخابات
حجت الاسلام محسن مهدیان طی یادداشتی بررسی کرد؛

آرای فداکار؛ دستاورد انتخابات

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.