• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
کل اخبار 6255اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

آداب طرح نظر جدید در حوزه های علمیه! تجاری سازی، بسته بندی و قسط بندی امر دینی! امام جمعه‌ای که با دخترش پشت تریبون نماز جمعه رفت اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم

1
حجت الاسلام پیروزمند در گفت و گو با صدای حوزه مطرح کرد؛

ضرورت وفاق ملی بر محور تحول انقلابی؛ تصحیح نگاه به ظرفیت های داخلی راه را هموار می کند

  • کد خبر : 16700
  • 06 تیر 1400 - 16:03
ضرورت وفاق ملی بر محور تحول انقلابی؛ تصحیح نگاه به ظرفیت های داخلی راه را هموار می کند
عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه وفاق ملی باید بر محور تحول انقلابی در کشور اتفاق رخ دهد، گفت: عدم باور به ظرفیت های داخلی کشور، نگاهی غلط است که موجب تحریف واقعیات شده؛ اگر این باور غلط را از پیش روی برداریم ظرفیت های بسیاری برای وفاق ملی پدید می‌آید.

حجت‌الاسلام علیرضا پیروزمند عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی در گفت و گو با خبرنگار صدای حوزه، به مباحث مطرح شده در خصوص وفاق ملی در دولت آینده اشاره کرد و گفت: هر عقل سلیمی تصدیق می‌کند که وفاق ملی می‌تواند عامل حرکت رو به جلو و توانمندسازی کشور باشد.

وفاق ملی مبتنی بر توان عظیم جوانان و اقتدار منطقه‌ای جمهوری اسلامی

حجت الاسلام پیروزمند با بیان اینکه وفاق ملی نیازمند عامل توافق است که همگان باید نسبت به آن پایبند باشند، گفت: این اتفاق مبارک می‌تواند بر محور تحول انقلابی در کشور اتفاق بیفتد؛ البته در جریانات مخالف، ظرفیت واحدی نسبت به حرکت انقلابی وجود ندارد اما می توان وفاق را بر اساس ضرورت استفاده از ظرفیت‌های خدادادی، منابع طبیعی فراوان، موقعیت جغرافیایی منحصر بفرد، توان عظیم جوانان و اقتدار منطقه‌ای جمهوری اسلامی رقم زد.

عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی ادامه داد: پیشرفت کشور در عرصه های مختلف مورد اتفاق همه گروه‌هاست و این امر می‌تواند زمینه‌ را برای بکارگیری ظرفیت گروه های مختلف در راستای ارتقا عزت ایران اسلامی را فراهم کند.

هر جریان فکری سیاسی با حداقل ظرفیت اقتصادی در خدمت وفاق ملی باشد

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: در مسیر وفاق ملی بر مبنای پیشرفت کشور، هر جریان فکری سیاسی که دارای حداقل ظرفیت اقتصادی باشد، می تواند در مسیر پیشرفت کشور مشارکت کند؛ البته در این مسیر موانعی وجود دارد که سبب آسیب به اعتماد بین گروه ها می شود که باید آنها را از میان برداشت.

حجت الاسلام پیروزمند بیان کرد: یکی از موانع مشارکت جریانات این است که گروه‌ها احساس کنند، وفاق ملی در جهت منافع سیاسی و اقتصادی افراد و گروه‌های خاص مورد استفاده قرار می گیرد که این امر سبب رقابت منفی به این گروه ها می شود و پسرفت را به همراه دارد.

عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه فرهنگ اسلامی دعوت به تعاون در بر و تقوا را در دستور کار خود دارد، گفت: اگر بخواهیم مبتنی بر فرهنگ اسلامی عمل کنیم باید موانع وفاق ملی را از میان برداریم و نباید در این مسیر یکدیگر را مانع محسوب کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: موانع اصلی پیش روی ما، برهم زنندگان عدالت در مقیاس ملی و فراملی و همچنین جهالت مدرن استکبار است که مانع دستیابی ملت‌های مستضعف به بهره‌مندی های اولیه خود شده و باید این موانع از پیش روی برداشته شود.

عدم باور به ظرفیت های داخلی کشور و تحریف واقعیت

حجت الاسلام پیروزمند عدم باور به ظرفیت های داخلی کشور را یک نگاه غلط و موجب تحریف واقعیات دانست و عنوان کرد: اگر این باور غلط را از پیش روی برداریم ظرفیت های بسیاری برای وفاق ملی پدید می‌آید و انگیزه ها برای این امر بیشتر می‌شود.

عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی گفت: در مسیر وفاق ملی نباید صرفاً بر اساس مهر روی پیشانی افراد که آنها را وابسته به جریان الف به نشان می دهد، قضاوت کنیم بلکه باید مفهوم شایسته سالاری به معنای دقیق کلمه در این خصوص مورد توجه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه اظهار داشت: هر فرد دانایی که همسو با مواضع انقلاب اسلامی است می تواند در شکل گیری جریان وفاق ملی نقش‌آفرینی کند تا از این طریق شاهد رشد و شکوفایی کشور و حل مشکلات باشیم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=16700

مطالب مرتبط

19اردیبهشت
برائت از شجره خبیثه اسرائیل
طی یادداشتی بررسی شد؛

برائت از شجره خبیثه اسرائیل

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.