• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
کل اخبار 6255اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

آداب طرح نظر جدید در حوزه های علمیه! تجاری سازی، بسته بندی و قسط بندی امر دینی! امام جمعه‌ای که با دخترش پشت تریبون نماز جمعه رفت اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم

5

خوانش کوتاهی از روزنامه های کشور روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت

  • کد خبر : 10699
  • 08 اردیبهشت 1400 - 13:23
خوانش کوتاهی از روزنامه های کشور روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت
از تاریخ شفاهی یا افتضاح تاریخی خواندن اقدام ظریف توسط روزنامه فرهیختگان تا روزنامه رسالت که روزهای پایانی دولت را طولانی و پر از ضعف و چالش خوانده است.

خوانش کوتاهی از صفحه اول برخی از روزنامه های کشور روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت را در ذیل مشاهده می فرمایید:

سقوط ۱۹ رتبه ای شاخص رفاه در دولت روحانی تیتر بالای صفحه فرهیختگان است.همچنین شاخص ترین موضوعی که در صفحه اول این روزنامه کار شده، بااشاره به موضوع فایل صوتی ظریف، با عنوان تاریخ شفاهی یا افتضاح تاریخی است.

شرق تیتر دولتی انتخاب کرده و از زبان‌سخنگو نوشته: مصاحبه ظریف را دزدیده اند. علی مطهری هم خود را رجل سیاسی خوانده و خیز انتخاباتی را با طعنه بر شورای نگهبان و سپاه با محوریت حفظ برجام در برنامه هایش برداشته است. این روزنامه لاریجانی را حاضرِ غایب انتخابات خوانده و با تعبیر کسی که سر نخواستنش دعواست از او یاد کرده است.

پیروز حناچی، گفت و گویی با آرمان ملی داشته که طعم انتخاباتی دارد. اغراقی چون توقف شهرفروشی با چاشنی تخریب مدیریت پیشین از قول شهردار تهران در روزهای آخر مسئولیت و در شرف انتخابات در تیتر نخست این روزنامه به چشم می خورد. سرقت اطلاعات‌ ظریف و نسبت دادن آن به سعید امامی ها و نهادهای امنیتی موازی از تیترهای انحرافی و فرافکنی های ضدامنیتی است که در بالای صفحه این روزنامه کار شده است.

آفتاب یزد هم که گویا تریبون رسمی شورای شهری های اصلاحطلب باشد از قول یکی از اعضای این شورا تیتر زده: در شرایط بحرانی کنار مردم ماندیم. در تیتر دیگری نیز از قضایی شدن مقصر انتشار فایل صوتی خبر داده است و در تحلیلی به سوخت شدن ظریف برای انتخابات پرداخته و به زنگنه جهت مراقبت از اتفاقات مشابه، هشدار داده است.

وطن امروز، توئیت فرزند شهید سلیمانی را تیترنخست خود قرار داده و از شهادت پدرش، نشانه بزرگی دال بر هزینه میدان برای دیپلماسی یاد کرده است. هشتگ جریان تحریف نیز در نوع خود جالب بوده و یادآور عبارت معروف رهبرانقلاب است که فرمود: اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم هم شکست می خورد.

روزنامه وطن امروز

روزنامه جمهوری سعی کرده موضوع افشای فایل صوتی را در حاشیه قرار دهد و به موضوع کم آبی در کشور و تعطیلی ترکیه بخاطر کرونا بپردازد. هرچند پایین صفحه، طی اقدامی مویرگی علیه منتقدین دولت تیتر زده: “اعتراضات در موگادیشو برای برکناری رئیس جمهور” که فرامتن این تیتر به جهان چندمی و عقب مانده بودن این مدل اعتراضات و ایده هاست.

اعتماد تیتر محوری اش را خیلی کوتاه به دزد مصاحبه کیست؟ اختصاص داده است و در حاشیه به بررسی واکنش ها پرداخته و تلویحا و تصریحا از قول دیگران، پیکان اتهام‌را به سمت تیم احمدی نژاد برده است که اخیرا انتقادهای جدی را بعد ۸سال سکوت، علیه دولت انجام می دادند. کوبیدن بر طبل شکاف میان اصولگرایان و تخریب قالیباف و برجسته کردن نقش کلاب هاوس جهت مصرف و برد انتخاباتی، از دیگر محورهایی است که اعتماد در صفحه نخست خود کار کرده است.

روزنامه ایران بعد از یک روز سکوت و بایکوت در موضوع فایل صوتی معروف ظریف، از دستورشناسایی سارقان صدای ظریف خبر داده و از قول سخنگوی دولت، آنرا توطئه علیه دولت و کارآمدی های خوانده است.اختلال در مذاکرات وین از دیگر اهدافی است که “ایران” اعتقاد دارد منتشر کنندگان این فایل صوتی در نظر داشتند که البته اینگونه تحلیل ها، بازی برد_برد برای دولت است که درصورت موفقیت و عدم موفقیت مذاکرات، عامل یا مقصر را از ابتدا در ذهنیت اجتماعی درونی سازی می کنند.

علاوه بر تیتر پس لرزه های رسوایی بزرگ فایل معروف و آشنای این روزهای ظریف، کاهش شدیدمصرف سرانه گوشت در کشور، در صفحه نخست روزنامه جوان بطور برجسته ای کار شده است. افت سرانه مصرف گوشت از ۱۱ کیلو درسال۹۲ به ۶کیلو در۱۴۰۰ ، تیتری چون :گوشت ملت آب شد!” را معنادار می کند.

کیهان، گزارشی درباره فایل صوتی افشاشده کار کرده و آن را فرار از ننگ کارنامه خالی با تهیه و انتشار فایل صوتی خوانده است. همچنین یادداشتی از مدیرمسئول در همین موضوع نوشته شده که این فایل صوتی را پوزش همراه با خداحافظی دولت از آمریکا تعبیر کرده که به نوعی گزارش و توجیه دلایل عدم موفقیت در مذاکرات به کشور متخاصم است. از قول روزنامه بریتانیایی فاینشنال تایمز که از پرنفوذترین مطبوعات در عرصه اقتصادسیاسی جهان بوده و در ۲۳ شهر مطرح جهان نیز منتشر می شود، تیتر زده: رئیسی می تواند مردم را پای صندوق های رای بیاورد.

داستان تکراری انتشار فایل های صوتی/ از منتظری تا ظریف!

رسالت به انتقاد از سامانه واکسیناسیون دولت پرداخته و روزهای پایانی دولت را طولانی و پر از ضعف و چالش خوانده است. مهره سوخته بودن ظریف، شرطی شدن اقتصاد به دست دولت و انتخاباتی بودن جریان افشای فایل صوتی توسط دولت در کنار مسأله نفوذ، موضوعات محوری و مشهود در صفحه نخست این روزنامه است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=10699

مطالب مرتبط

06شهریور
واکنش لیبرالی به آغاز انقلابی رئیس جمهور
در حاشیه اولین سفر استانی آیت الله رئیسی؛

واکنش لیبرالی به آغاز انقلابی رئیس جمهور

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.