• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

1
حجت الاسلام رمضانعلی زاده طی گفت‌وگویی مطرح کرد؛

هدف از تخریب قبور ائمه بقیع(ع)، مبارزه با اسلام ناب است

  • کد خبر : 42483
  • 20 اردیبهشت 1401 - 13:41
هدف از تخریب قبور ائمه بقیع(ع)، مبارزه با اسلام ناب است
زیارت ائمه(ع) ریشه در قرآن و عترت دارد، اما استکبار جهانی به دنبال از بین بردن اسلام است و به همین جهت برای از بین بردن اسلام فرقه های بهاییت، فرقه های ضاله را درست کرده است.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام «عباس رمضانعلی زاده»، در گفت و گویی با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) اظهار کرد: توجه اسلام به زیارت اهل قبور پیامبران، امامان، شهیدان و علما یک مسئله فطری است، دین اسلام دین فطرت است و خواسته های درونی انسان در قالب قرآن و روایات مطرح شده است و زیارت قبور بزرگان دین براساس فطرت است و نمی توان کسی را از این خواسته فطری ممانعت کرد.

این کارشناس حوزه دین با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) به زیارت اهل قبور تاکید داشته است، گفت: پیامبر(ص) در این زمینه فرمودند که «زوروا القبور فان لکم فیها عبره، قبور مسلمانان را زیارت کنید زیرا در چنین زیارتى درس عبرت است»، زیارت اهل قبور موجب می شود که تعلقات دنیوی انسان کم شود و یادآور آخرت و مرگ است. در همین زمینه امام زین العابدین(ع) در دعای ۲۷ ماه رمضان فرمودند:«اللّهُمَّ ارزُقنی التَجافِی عَن دار الغُرور وَ الاِنابَۀِ اِلی دارِ الخُلود وَ الاِستِعداد لِلموت قَبل حُلول الفَوت، خدایا دورى از خانه فریب، و بازگشت به خانه جاویدان، و آمادگى براى مرگ پیش از رسیدن آن را روزی ام گردان». »

حجت الاسلام رمضانعلی زاده با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) نیز تاکید بر زیارت اهل قبور داشتند، افزود:حضرت فاطمه(س) به زیارت شهدای احد و حضرت حمزه(ع) می رفتند و حتی تاکید به مرمت قبر حضرت حمزه(ع) داشتند. ما وقتی به حجرالاسود دست می زنیم به معنای تجدید بیعت با خدا است و با دست زدن به حجرالاسود قصد تبرک جستن داریم.

اهداف وهابیت از تخریب قبور ائمه بقیع(ع)

وی با اشاره به اینکه اهداف وهابیت از تخریب قبور ائمه بقیع(ع) مبارزه با اسلام ناب است، گفت: زیارت ائمه(ع) ریشه در قرآن و عترت دارد، اما استکبار جهانی به دنبال از بین بردن اسلام است و به همین جهت برای از بین بردن اسلام فرقه های بهاییت، فرقه های ضاله را درست کرده است.

این کارشناس در حوزه دین تاکید کرد: از آنجایی که اسلام آیین عقل و عاطفه است و پیروان آن دارای عقل و عاطفه هستند، به همین جهت نسبت به رهبران دینی خود عشق می ورزند، اما وهابیت خشونت ورز و خرافه گرا هدف اصلیش از تخریب قبور امامان ضربه زدن به اسلام است، یکی تلاش داشت خانه توحید را تخریب کند و دیگری به دنبال تخریب خانه امامت و رهبری بوده است. لشکر ابرهه به دنبال تخریب خانه کعبه بود و دیدیم که نتوانستند خانه خدا را تخریب کند و با ابابیل مواجه شدند. امروز لشکر وهابیون با سپاه ابرهه هیچ فرقی ندارد و به دنبال از بین بردن مقدسات اسلام و شیعیان است اما اقدامات آنها با واکنش و اعتراضات شیعیان و اهل سنت مواجه بوده است.

حجت الاسلام رمضانعلی زاده با اشاره به اینکه وهابیت با توهمی که داشت با تخریب بقیع و دیگر آثار اسلامی و ولایی بنا دارد که فاتحه اسلام را بخواند،تصریح کرد: همین کار زشت و غیرمنطقی می تواند سندی مستندی برای مظلومیت امامان شیعه در طول تاریخ باشد و مردم پی به مظلومیت امامان ببرند. استکبار جهانی وقتی که می بیند که اسلام در دل آزادگان جهان ریشه دوانده و زمینه تمدن اسلامی به بار آمده است، مصمم است که آثار و نمادهای اسلامی را از بین ببرد تا مسلمانان با عشق ورزی و تبرک و توسل و شفاعت به ائمه اطهار(ع) ترقی و رشد نکنند.

وی با اشاره به آیه ۲۴۸ سوره بقره گفت: در این آیه خداوند می فرماید:« وَقَالَ لَهُمْ نَبِیُّهُمْ إِنَّ آیَهَ مُلْکِهِ أَنْ یَأْتِیَکُمُ التَّابُوتُ فِیهِ سَکِینَهٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَبَقِیَّهٌ مِمَّا تَرَکَ آلُ مُوسَىٰ وَآلُ هَارُونَ تَحْمِلُهُ الْمَلَائِکَهُ ۚ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَهً لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ، پیغمبرشان به آنها گفت که نشانه پادشاهی او این است که تابوتی که در آن سکینه خدا و الواح بازمانده از خانواده موسی و هارون است و فرشتگانش به دوش برند برای شما می‌آید، که در آن برای شما حجتی است روشن اگر اهل ایمان باشید». یهودیان با تبرک صندوق حضرت موسی(ع) و هارون در جنگ ها پیروز می شدند و تبرک جستن به این صندوق برای آنها آرامش به همراه داشته است به گونه ای که وقتی برای مدتی این صندوق و تابوت مفقود شد، در جنگها با شکست مواجه می شدند.

این کارشناس حوزه دین ابراز کرد: وظیفه مسلمانان در برابر توطئه های دشمنان حفظ آثار اسلامی است و امروز باید حفظ و پاسداری از کعبه،قبور پیامبران و امامان(ع) خط قرمز ما باشد، توجه به ائمه معصومین(ع) ضرورت دارد زیرا که ترویج قرآن منهای عترت برنامه دشمن است، وهابیت،خوارج و داعش برنامه شان این است که تنها به ظاهر قرآن کریم توجه کنند و به تدبر قرآن کریم نیز اهتمامی ندارند در حالی که قرآن کریم به بصیرت سفارش کرده است.

وی با تاکید براینکه وهابیت و داعش زیارت امامان و انبیا و توسل به آنها را شرک می دانند،گفت: وهابیتی که بدون توجه به عترت ظاهرگرا است امروز به جایی رسیده است که اصل توحید را شرک می داند و ما را قبر پرست و مشرک می نامندند. اگر شیعیان به زیارت امامان مشرف می شوند به این دلیل است که بارگاه امامان را حرم الله می دانیم و آنها امام را به عنوان خلیفه الله می دانیم به همین جهت به آنها سلام می دهیم، در حالی که وهابیت به توسل و شفاعت اعتقادی ندارد و معتقد است که ما برای امام نماز می خوانیم و یا به زیارت آنها می رویم. در آیه ۳۵ سوره مائده آمده است:« یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَهَ وَجَاهِدُوا فِی سَبِیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ، ای اهل ایمان، از خدا بترسید و به سوی او وسیله جویید و در راه او جهاد کنید، باشد که رستگار شوید»، در این آیه تاکید شده است که درگاه خداوند باری تعالی درگاه امید و بیت الرشید و خانه امامان است و بیوتی که در قرآن کریم بر آن تاکید شده است شامل حال حرم و بارگاه امامان نیز می شود.

این کارشناس حوزه مهدویت خاطر نشان کرد: پیامبراکرم(ص)، امام هادی(ع) و امام عسکری(ع) در منازلشان تدفین شده اند و به همین جهت خانه های آنها که حرمشان شده است مکان های مقدسی هستند که باید ذکر خدا در آنجا گفته شود و «اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ» که در سوره نور به آن تاکید شده است می توان این برداشت را داشت که نورالهی از حرم های امامان به مردم منتشر می شود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=42483
  • منبع : خبرگزاری شبستان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.