• امروز : یکشنبه - ۱۳ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 6227اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته! درخواست ماژیک از قائم‌مقام حوزه‌های علمیه! وحدت حوزه و دانشگاه یا شبیه‌شدن حوزه به دانشگاه؟! حس جهاد در جنگ کنونی هنوز به طلبه‌ها دست نداده است‌! آقای اکبرنژاد، یک هفته فرصت می دهم پای مناظره حاضر شوید! خطر کاهش مشارکت مردمی و بی تفاوتی عجیب مسئولان اجرایی و نظارتی!

13
یادداشت؛

شور اشتراک گذاری (sharing) در عصر رسانه

  • کد خبر : 43913
  • 28 خرداد 1402 - 15:46
شور اشتراک گذاری (sharing) در عصر رسانه
یکی از ویژگی های رسانه ای بودن شور اشتراک گذاری است؛ به عبارتی مردمان عصر ما تب اشتراک زندگی شان را دارند؛ از ضروریات صفحه(پیج) باز کردن در شبکه های مختلفی همچون اینستا، توئیتر و... نیز کانال و گروه این است که محتوا و مطلبی را با دیگران به اشتراک بگذاریم.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام ابراهیم شریفی، پژوهشگر حوزه اخلاق و رسانه طی یادداشتی به بررسی پدیده اشتراک گذاری در عصر رسانه پرداخته است که در ادامه می خوانیم:

اشتراک گذاری

یکی از ویژگی های رسانه ای بودن شور اشتراک گذاری است؛ به عبارتی مردمان عصر ما تب اشتراک زندگی شان را دارند؛ از ضروریات صفحه(پیج) باز کردن در شبکه های مختلفی همچون اینستا، توئیتر و… نیز کانال و گروه این است که محتوا و مطلبی را با دیگران به اشتراک بگذاریم.

تا اینجا امر خطیری را مشاهده نمی‌کنیم، هر آنچه هست تلقی به خوبی میشود ولی چالش از جایی است که ما مردم عصر رسانه، تب اشتراک زندگی خصوصی خود با دیگران را پیدا میکنیم و این امر به نوعی اپیدمی شده که اجتناب ناپذیر شده است.

اتاق شیشه ای

چه بسیار مرد و زن، جوان و پیری که زندگی خود را تبدیل به اتاق شیشه ای کرده اند و تمام جزئیات زندگیشان را نمایان و در معرض همگان قرار داده اند.

خانم ربکا نیوبرگر ، در مقاله ای با عنوان « اگر افلاطون عضو توئیتر بود، آنجا چه می‌نوشت؟» که در سال ۲۰۱۴ در نیویورک تایمز منتشر کرده است (به خوبی میدانیم که این تب در سالهای اخیر ، کاهش نداشته بلکه رو به فزونی بوده است) چنین می نویسد: تلفن‌های همراه مردم، هر دو طرفشان، کنار ظرف‌های شامشان گذاشته شده بود تا بتوانند از غذایشان عکس بگیرند و در صفحۀ فیس‌بوک یا حسابِ اینستاگرامشان به اشتراک بگذارند. من می‌دانستم آن‌ها این کار را می‌کنند.

مردم این روز‌ها، هر جور که بشود، خودشان را اینجا‌ها در معرض نمایش می‌گذارند و با به اشتراک گذاشتن کلمه‌ها و عکس‌ها و فیلم‌هایشان، داستان‌هایی از زندگی خودشان را تعریف و منتشر می‌کنند. آن‌ها افکار و اعمالشان را، بزرگ باشد یا کوچک (گاهی هم بسیار کوچک)، بین همه پخش می‌کنند. چیزی که ممکن است یک تمایل ابدی برای «مورد توجه بودن» به نظر برسد. همه این رخداد ها ریشه در تغییرات فرهنگیِ گسترده‌ای است که در جامعۀ ما رخ داده است.

این اشتراک گذاری های زندگی خصوص وقتی مهم تر می شود که ابعاد اخلاقی پیدا میکند؛ نزاعها، چالش ها، نقض حریم خصوصی، هتاکی، قضاوتها و… از جمله این موارد هستند که در محاکم قضایی ما هم منشا برخی جرایم، همین اشتراک گذاری ها بوده است.

بیشتر بخوانید:

ضرورت حضور فعال در فضای مجازی

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=43913
  • نویسنده : ابراهیم شریفی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.