• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 6239اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

4
موضوع شفافیت مالی در بخش فروش نمایش آنلاین؛

چرا آمار فروش نمایش آنلاین توسط «فیلیمو» و «نماوا» منتشر نشده است؟

  • کد خبر : 41115
  • 28 فروردین 1401 - 16:33
چرا آمار فروش نمایش آنلاین توسط «فیلیمو» و «نماوا» منتشر نشده است؟
شاید «فیلیمو» و «نماوا» برای اعلام میزان فروش فیلم‌های اکران آنلاین در یک دوگانه گیر کرده‌ باشند؛ اگر میزان فروش فیلم‌ها را به صورت واقعی منتشر کنند، باید مالیات بیشتری پرداخت کنند و اگر هم میزان فروش فیلم‌ها را پایین‌تر از میزان واقعی اعلام کنند، برچسب «شکست در اکران آنلاین» را می‌خورند.

به گزارش صدای حوزه، طی سال‌های اخیر شیوع ویروس کرونا به شکل چشمگیری سبک زندگی بشر را تغییر داده است، تغییری که تنها شامل بخش کوچکی از جهان نمی‌شد و به نحوی همه دنیا را دچار دگرگونی کرده است.

در این میان یکی از بخش‌هایی که در بازه زمانی شیوع ویروس کرونا دستخوش تغییر شد، سبک تماشای فیلم در مخاطبان سینما است. گسترش و رشد چشمگیر بسترهای نمایش آنلاین فیلم محصول این دوران است.

با نگاهی به وضع موجود میدان سینمای کشور می‌توان نوشت: از مقوله‌های مهمی که طی سال‌های شیوع ویروس کرونا در بسترهای نمایش آنلاین فیلم آغاز شده و همچنان هم با استقبال چشمگیری ادامه دارد، اکران آنلاین فیلم‌هایی سینمایی است.

این ایده که برای اولین‌بار با فیلم سینمایی «خروج» ابراهیم حاتمی‌کیا اجرایی شد، این روزها بازار پر رونقی دارد و پول‌های کلانی را برای برخی از فیلمسازان و بسترهای نمایش آنلاین فیلم به همراه داشته است.

حالا که این پلتفرم‌ها به مراکز پر درآمد کشور در حوزه فیلم و سینما تبدیل شده اند، لازم است نگاه همدلانه‌تری به موضوع شفافیت مالی در بخش فروش داشته باشند.

آمار فروش فیلم‌های سینمایی نمایش آنلاین

اقتصاد و گردش مالی یکی از مهمترین وجوه صنعت سینما است، در همین راستا «آمار فروش فیلم‌های سینمایی» معمولاً از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اعلام رسمی و شفاف این آمار همیشه در سینمای ایران چالش‌هایی را به همراه داشته است، بر همین اساس طی روزهای گذشته برخی از خبرگزاری‌‍ها بر این نکته تاکید داشته‌اند که چرا مدت‌هاست خبری درباره فروش فیلم‌ها در بسترهای نمایش آنلاین فیلم توسط «فیلیمو» و «نماوا» منتشر نشده است؟

در ماه‌های اخیر فیلم‌هایی چون «جنایت بی‌دقت» اثر شهرام مکری، «حکم تجدید نظر» ساخته محمدامین کریم‌پور، «هفته‌ای یک بار آدم باش» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی، «بندر بند» ساخته منیژه حکمت، «سیاه باز»، «دینامیت» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی، «صحنه‌زنی» اثر علیرضا صمدی، «دینامیت» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی و… در پلتفرم‌های «فیلیمو» و «نماوا» اکران آنلاین شده‌اند، اما از میزان بلیت‌فروشی آن‌ها اطلاعاتی رسمی منتشر نشده است.

اینکه آمار فروش فیلم را به امری محرمانه تبدیل کنیم و آن را با رسانه‌ها، مخاطبان و علاقمندان سینما در میان نگذاریم رویکرد جدیدی است که این پلتفرم‌ها در پیش گرفته‌اند.

به نظر می‌رسد گردانندگان بسترهای نمایش آنلاین فیلم، بنایی هم بر انتشار آمار فروش فیلم‌هایی اکران آنلاین ندارند. چرا که تاکنون چند رسانه فعال در عرصه هنر کشور پیگیر میزان فروش فیلم‌ها شده‌اند و هیچکس درباره رقم فروش فیلم‌های سینمایی صحبت نکرده است.

شاید «فیلیمو» و «نماوا» برای اعلام میزان فروش فیلم‌های اکران آنلاین در یک دوگانه گیر کرده‌ باشند؛ اگر میزان فروش فیلم‌ها را به صورت واقعی منتشر کنند، باید مالیات بیشتری پرداخت کنند و اگر هم میزان فروش فیلم‌ها را پایین‌تر از میزان واقعی اعلام کنند، برچسب «شکست در اکران آنلاین» را می‌خورند.

نیت هرچه باشد نکته کلیدی و مهم این است که ارائه اطلاعات فروش با جزئیات کامل می‌تواند تصویری دقیق‌تر از آنچه در تمام این سال‌ها به عنوان «سلیقه مخاطب» مورد ارجاع قرار می‌گرفت، پیش روی مخاطب و رسانه بگذارد.

حال باید منتظر ماند و دید که گردانندگان سایت‌های نمایش آنلاین فیلم چه توجیهی برای اعلام نکردن آمار فروش فیلم‌های حاضر در اکران آنلاین دارند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=41115
  • منبع : فارس

مطالب مرتبط

17اردیبهشت
از پروژه‌هایی نیمه کاره و شکست خورده تا داستانهای پر زرق و برق و کم مایه
28فروردین
آیا «برادران لیلا» نماینده رسمی ایران در کن هفتادوپنجم است؟
گزارشی از یک اتفاق غیر منتظره در سینمای ایران؛

آیا «برادران لیلا» نماینده رسمی ایران در کن هفتادوپنجم است؟

23فروردین
 بالاخره فیلم «از کرخه تا راین» را چه کسی سانسور کرده؟!
اعتراض به سانسور صحنه‌ تشییع جنازه امام قدس سره؛

 بالاخره فیلم «از کرخه تا راین» را چه کسی سانسور کرده؟!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.