• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6237اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

9
امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه مطرح کرد؛

با ابتذال، ولنگاری و حرمت‌شکنی مخالفیم، نه شادی/نگذارید غیرت دینی مردم کم‌رنگ شود

  • کد خبر : 38676
  • 30 بهمن 1400 - 17:03
با ابتذال، ولنگاری و حرمت‌شکنی مخالفیم، نه شادی/نگذارید غیرت دینی مردم کم‌رنگ شود
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در واکنش به هنجارشکنی در جشنواره فیلم فجر، گفت: اگر وزارت ارشاد در صورت تخلف برخورد جدی بکند، افراد در رفتار خودشان تجدیدنظر می‌کنند. چون برخورد جدی ندیدند فضا را آماده می‌بیند که حتی فتوا هم بدهد و یک منکری را رسماً از تریبون اعلام کند و بعد هم کسی نباشد بلند شود بزند تو دهن طرف که چه میگویی! چون همه آن‌هایی که آنجا نشستند، سِر هستند.

به گزارش صدای حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی، دیروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و نهم بهمن‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج با بیان اینکه بعد از جنگ جهانی اول انگلیسی‌ها برای دست‌اندازی بیشتر به منافع ایران تصمیم به کودتا گرفتند و برای عملیات کودتا احتیاج به دو عنصر وابسته سیاسی و نظامی داشتند، بیان کرد:

سید ضیاءالدین طباطبایی چهره سیاسی و رضاخان میرپنج چهره نظامی آنان بود و توافقی هم که کردند این بود بعد از فتح تهران، سید ضیا نخست‌وزیر شود و اداره کشور را به دست گیرد.

رضاخان با سرکوب جنبش‌های آزادی‌خواه و حفاظت از منافع نامشروع انگلیس به پادشاهی ایران رسید

وی در ادامه افزود: سوم اسفند سال ۱۲۹۹ شمسی قوای قزاق به فرماندهی رضاخان از قزوین به سمت تهران حرکت و بدون مشکل تهران را تصرف کردند و احمدشاه قاجار از روی ترس و بدون واکنش، رضاخان را فرمانده کل قوا و وزیر جنگ و سید ضیا را به‌عنوان نخست‌وزیر منصوب کرد.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه رضاخان با سرکوب جنبش‌های آزادی‌خواه و حفاظت از منافع نامشروع انگلیس و حمایت آنان، به پادشاهی ایران رسید و تا سال ۱۳۲۰ ش، مستبدانه حکومت و از انگلیس حمایت کرد و حمایت دید، گفت: انگلیس در جریان جنگ جهانی دوم، چون به آلمان گرایش پیدا کرد او را از پادشاهی خلع و تبعید کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با بیان اینکه در دوران رضاخان و بعد از او فرزندش فشارهای فراوانی به حوزه دین و فرهنگ دینی و روحانیت صورت گرفت، اظهار داشت: حکومت برای این که دین و نفوذ روحانیت را از بین ببرد از فعالیت گروه‌های ضد دین و جریانات روشنفکری و مارکسیستی حمایت می‌کرد و هر گروهی مقابل دین بود، حکومت او را حمایت می‌کرد.

علت هم روشن بود چون تنها نیروی معنوی و سیاسی که می‌توانست در برابر او بایستد، روحانیت بود. مثل مرحوم شهید مدرس و حاج‌آقا نورالله.

وی در ادامه به بازخوانی بیانات بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در این رابطه پرداخت و تصریح کرد: امام فرمودند: «اجانب، … ملاحظه کردند که یکی از گروه‌هایی که می‌تواند مردم را بسیج کند در مقابل قدرت‌های خارجی، روحانیت است…

اگر شما هم مطبوعات آن وقت را و رسانه‌های گروهی آن‌وقت را در نظر بگیرید، یا آن مقداری که از آن‌ها باقی‌مانده است مطالعه کنید، می‌بینید که تمام رسانه‌های گروهی و تمام مطبوعات کشور و رادیو، سینما، تئاتر و تمام این‌هایی که در یک کشوری می‌تواند کار صحیحی بکند، همه آن‌ها در خدمت اجانب و در خدمت این رژیم فاسد، به ضدیت با روحانیت برخاستند».

طوری شد که حتی یک فتوای علیه نیروهای خارجی که در جریان جنگ دوم جهانی وارد ایران شده بودند، ندادند.

روحانیت نمی‌گذاشتند کشور مثل ترکیه لائیک شود

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه هدف دیگر سرکوب روحانیت توسط رضاخان این بود که روحانیت نمی‌گذاشتند کشور مثل ترکیه لائیک شود و دین در جامعه از بین برود، گفت: امام در تبیین مطلب فرمودند:

«وقتی‌که جای پایش محکم شد (رضاخان)، هدف اول و آن چیزی … که برای او تنظیم کرده بودند، تضعیف این قشر. برنامه این بود که این قشر در بین ملّت، حیثیت خودش را از دست بدهد تا این‌که بتواند آن کارهایی که می‌خواهند انجام بدهند. روزنامه‌نویس‌های آن‌وقت و قلم داران آن‌وقت، مجّهز شدند و همه به ضد روحانیت مشغول کار شدند.»

و همه این‌ها به دستور انگلیس بود چون به تعبیر امام، رضاخان نمی‌دانست حاء روحانیت با هاء هوز است یا حاء حطی. میدانید که سواد نداشت. مدت‌ها روی او کارکردند تا به او یاد بدهند بنویسد رضا. برای امضا فقط رضا می‌توانست بنویسد بیشتر از آن سواد نداشت.

روحانیت تا امروز جلودار همه حرکت‌های خیرخواهانه و مفید به حال ملت بوده است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه روحانیت به‌مرور فعالیت خودش را از سال ۱۳۲۲ شمسی به بعد با حمایت و هدایت‌های آیت‌الله قمی و کاشانی شروع کرد و تا امروز جلودار همه حرکت‌های خیرخواهانه و مفید به حال ملت بوده و در همه جریانات و اتفاقات مهم و فراگیر کشور حضور فعال و مسئولانه داشته و هرگز از مردم فاصله نگرفته است، گفت: حضور در دوران دفاع مقدس و تعداد شهدای تقدیمی خود گواه است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه روحانیت طبق آمار در دوران جنگ هرروز یک شهید داده است که نسبت به اقشار دیگر شهدا قابل‌مقایسه نیست، گفت: امروز هم در عرصه سازندگی و مواسات و گروه‌های جهادی و مدافع حرم و مدافع سلامت فعال است و شهید می‌دهد و البته معاندان داخلی و خارجی هم در سعایت کوتاهی نمی‌کنند. الآن می‌بینید که جریان و جوی فراهم‌شده برای سعایت کردن. این هم نکته‌ای است که حضرت آقا دیروز فرمودند که باید به آن توجه کرد.

۲۹ بهمن ۱۳۵۶ منشأ آثار و برکاتی برای انقلاب تا پیروزی بود

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه روز ۲۹ بهمن ۱۳۵۶، مصادف با چهلم فاجعه قم در ۱۹ دی بود، گفت: در بسیاری از شهرها به‌خصوص تبریز با دعوت شهید آیت‌الله قاضی و ده تن از علمای تبریز برای یاد و خاطره شهدای آن فاجعه، مجالس ختم و سوگواری برگزار شد؛ و این حرکت منشأ آثار و برکاتی برای انقلاب تا پیروزی بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی ادامه داد: حضرت امام در پیام به مردم تبریز فرمودند: «سلام بر اهالی شجاع و متدین آذربایجان عزیز من! نمی‌دانم با چه زبانی به اهالی محترم تبریز و به مادران داغ‌دیده و پدران مصیبت کشیده تسلیت بگویم، با چه بیان این قتل‌عام‌های پی‏درپی را محکوم کنم»؛ که دیروز حضرت آقا اشاراتی داشتند که حتماً ملاحظه فرمودید.

تأکید ایشان بر شکرگزاری، حضور مردم، تبعیت از اهل‌بیت، استمرار حرکت انقلابی و نیازهای بلندمدت کشور مثل تربیت دانشمند و فرزند آوری و تکثیر نسل بود.

یکی از اهداف راهبردی هر کشوری حفظ نمای جمعیتی جوان است

وی در ادامه افزود: راجع به جمعیت توجه دارید که جمعیت جوان ایرانی به سرعت در حال سالمندی است و یکی از اهداف راهبردی هر کشوری حفظ نمای جمعیتی جوان است و معمولاً تلاش می‌کنند تا میانه جمعیتی خود را روی جمعیت جوان و در سن کار تنظیم کنند.

ما در ایران طبق گفته متخصصین تقریباً ۸ سال فرصت داریم تا از پنجره جمعیتی باروری کشور که در گذار جمعیتی یک‌بار این فرصت پیش می‌آید استفاده کنیم و این فرصت مناسبی برای زوجین است در اقدام به فرزند آوری لذا این ۸ سال را نباید از دست داد.

قانون ازدواج آسان را دستگاه‌های متولی به جریان بیندازند

خطیب نماز جمعه کرج با تأکید بر اینکه لازم است در این رابطه نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها به‌خصوص رسانه ملی و نهادهای تبلیغی و ترویجی با نگاهی قرارگاهی با تقسیم کارِ مشخص، هدفمند، هوشمندانه و باورپذیر در سطح افکار عمومی فرهنگ‌سازی کنند و جلوی خسارت‌های آینده را بگیرند، خاطرنشان ساخت:

قانون ازدواج آسان را دستگاه‌های متولی به جریان بیندازند، مواد خوبی پیش‌بینی‌شده که کارساز است. من یک نوبت در استان اقدام کردم به برگزاری جلسات اما متأسفانه ادامه پیدا نکرد. باید همه همت کنند. کار یک نفر و دو نفر نیست. دستگاه‌های متولی باید باهم باشند. اگر آن قانون اجرا شود خیلی آثار و برکات خوبی خواهد داشت.

تذکرات ولیّ را جدی بگیرید

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر اینکه تذکرات ولیّ را جدی بگیرید، گفت: کوتاهی باعث خسارت خواهد شد در مورد برجام و هسته‌ای تذکرات ایشان را ببینید. راجع به اقتصاد مقاومتی کلام ایشان را از سال ۹۲ تا امروز ببینید و در بیان دیروزشان هم بود.

سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی باید کامل اجرایی شود

وی در ادامه با اشاره به ۲۹ بهمن روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی به بازخوانی بیابان رهبر معظم انقلاب در این رابطه پرداخت و گفت: رهبری فرمودند: «آنچه من از مسؤولین و از مردم عزیزمان توقع دارم، این است که این شعار را بشنوند، باور کنند و دنبال کنند.

تابلو کردن و درودیوار را پر کردن و عکس زدن و این‌ها هیچ لزومی ندارد»؛ یعنی تا آقا یک پیامی را می‌دهند کشور پر از عکس می‌شود، سمینار و همایش گرفته می‌شود و سال تمام می‌شود. باید انجام داد؛ آقا هم همین را می‌خواهند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه افزود: آقا فرمودند: «اقتصاد مقاومتی برای کشور ضروری است؛ تحریم باشد هم لازم است، تحریم نباشد هم لازم است. آن روزی که تحریمی هم در این کشور وجود نداشته باشد، اقتصاد مقاومتی برای این کشور ضروری است، لازم است.

اقتصاد مقاومتی یعنی ما بنای اقتصادی کشور را جوری تنظیم کنیم و ترتیب بدهیم که تکانه‌های جهانی در آن اثر نگذارد. تحریم را با مجاهدتِ در باب اقتصاد مقاومتی بایستی خنثی کرد. علاج مسأله تحریم، عبارت است از همین اقتصاد مقاومتی.

کشور بدون اقتصاد مقاومتی رشد نخواهد کرد، مشکلات اقتصادی‌اش برطرف نخواهد شد، بلکه گرفتاری‌هایش روزبه‌روز بیشتر خواهد شد، اگر ما اقتصاد مقاومتی را عمل نکنیم». ببینید خیلی قشنگ دائم ایشان تکرار کردند از سال ۹۲ تا امروز؛ و هنوز هم دارند میگویند. اخیراً هم گفتند ده سال است که میگویم اما انجام نمی‌دهند. این را باید مسئولینی که کار به دستشان است توجه داشته باشند.

توافق باید با تضامین لازم و راستی آزمایی باشد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی گفت: مطلب دیگر ایشان که دیروز فرمودند پافشاری بر شعار انقلاب بود که مبارزه با استکبار است که الحمدالله ملت ایران محکم روی این مسئله ایستاده‌اند و هر زمان که لازم بوده به اشکال مختلف خشم خودشان را به آمریکا نشان داده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه در جریان مذاکرات اخیر هم منافع ملت در صورتی تأمین می‌شود که ضمانت لازم داده شود و راستی آزمایی صورت پذیرد که لازمه ا ش رفع همه تحریم‌هاست که البته از آمریکا بعید است اقدام درستی داشته باشد، اذعان کرد: می‌بینید که آمریکا ۲۰ سال افغانستان را به چه روزی انداخت اخیراً هم دارایی آن‌ها را بالا کشیده است. دوستانی که در صحنه حاضرند باید خیلی مواظب جمیع جهات باشند.

جنگ روایت‌ها از مهم‌ترین ترفندهای امروز دشمن است

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز گفت: مطلب دیگر که رهبری فرمودند: «افکار عمومی را دشمن هدف قرار داده». این نکته‌ای است که نباید از آن غفلت کرد و روش‌های دشمن را باید یاد گرفت جنگ روایت‌ها از مهم‌ترین ترفندهای امروز دشمن است در یک نوبت اشاره کردم که تکمیل می‌کنم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه گفت: جنگ روایت‌ها را اخیراً در یک نوشته کوتاه چنین تفسیر کرده‌اند: نقل است که در سنتر پارک نیویورک سگی به کودکی حمله می‌کند، مردی که شاهد حادثه بود برای نجات کودک، خود را به روی سگ می‌اندازد و او را خفه می‌کند…

خبرنگار نیویورک‌تایمز که ماجرا را از نزدیک می‌بیند به مرد می‌گوید: فردا تیتر اول نیویورک‌تایمز این است: “مرد شجاع نیویورکی جان پسری را نجات داد “. مرد در جواب خبرنگار می‌گوید: ”من نیویورکی نیستم ” خبرنگار می‌گوید پس تیتر می‌زنیم: ”آمریکایی قهرمان جان پسری را نجات داد “. مرد می‌گوید: ”ولی من آمریکایی نیستم، پاکستانی‌ام “.

فردا تیتر نیویورک‌تایمز این‌چنین شد: ”یک مسلمان متعصب سگی را در سنتر پارک خفه کرد! اف بی آی احتمال می‌دهد القاعده در این جنایت دخیل باشد “. این جنگ روایت‌هاست.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه این همان کلام رهبر حکیم و فرزانه است که فرمودند: «اگر شما حقایق جامعه خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را روایت نکنید دشمن روایت می‌کند»، گفت: یک قصه را سه جور خودش اینجا گفته است. «هر جور دلش بخواهد توجیه می‌کند، دروغ می‌گوید، ۱۸۰ درجه با این خلاف واقع، جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کند».

امام‌جمعه کرج یادآور شد: دیروز هم رهبری فرمودند: «باید جواب لجن‌پراکنی‌ها، دروغ‌پردازی‌ها، تهمت زدن‌ها، که به ارکان انقلاب تهمت می‌زنند، و دستگاه‌هایی که در پیشرفت انقلاب مؤثرند تهمت می‌زنند جواب داد. گاهی در داخل هم بعضی‌ها به‌اشتباه یا از روی غرض، کار دشمن را دنبال می‌کنند. جواب آن‌هایی که مغرضانه عمل می‌کنند را باید محکم داد.»

اهمیت رعایت آداب روشنگری به‌اندازه خودِ تبیین است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی ادامه داد: تذکری هم باید اینجا داد که اهمیت رعایت آداب روشنگری به‌اندازه خودِ تبیین است، لذا عزیزان دقت لازم را در بیان مطالب خود داشته باشند. با استفاده از کلام آقا به چند مورد فقط اشاره می‌کنم. بعداً دوستان روی این موضوعات کار کنند.

وی در ادامه به بیان توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای کسانی که در عرصه روشنگری فعالیت می‌کنند پرداخت و گفت: رهبری به کسی که می‌خواهد روشنگری کند می‌فرماید که این موارد را رعایت کند: «آگاه‌سازی بدون ایجاد فتنه، فساد و دعوا»، «متقن، مستدل و بهنگام»، «دوری از جنجال، هیاهو و غرض‌ورزی»، «عمار گونه و بدون تعصب و تعلقات جناحی»، «استقامت و تکرار»، «پرهیز از تهمت زدن» و «روشنگری بدون اتّهام، بدون تهمت زدن، بدون مصداق معین کردن»

محتوای تعداد قابل‌توجهی از فیلم‌های جشنواره فجر محل تأمل است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری از بیانات خود بابیان اینکه رویکرد جشنواره فیلم فجر نسبت به سال‌های قبل بهتر بود، اما آن‌قدر خراب‌کاری شده که خوبی‌ها به این زودی‌ها خودش را نشان نمی‌دهد، گفت: محتوای بعضی فیلم‌ها عالی بود، اما تعداد قابل‌توجهی هم محل تأمل است.

محتوای آن فیلم‌ها حتی اسامی آن‌ها با چیزی که رهبر معظم انقلاب در نظرشان است و جامعه ما امروز به آن نیاز دارد که بحث امیدآفرینی است منطبق نبود. بعضی از آن فیلم‌ها اسم‌هایشان را که کنار هم بگذارید کلاً آدم ناامید می‌شود. این‌ها خوب نبود که باید به آن توجه کرد.

نباید گذاشت فرهنگ اباحه گری بخصوص در دستگاه‌های حاکمیتی رواج پیدا کند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه خاطرنشان کرد: آن چیزی که لازم به تذکر است که قبلاً هم مکرر تذکر داده شده این است که نباید گذاشت فرهنگ اباحه گری بخصوص در دستگاه‌های حاکمیتی رواج پیدا کند و به‌شدت باید جلوگیری شود و هیچ توجیهی هم قابل‌قبول نیست. دستگاه‌هایی که دارند از نظام ارتزاق می‌کنند باید رعایت کنند.

وی در ادامه افزود: مثلاً بگوییم طرف نظر شخصی داده و کذا و کذا. خب شما تریبون دادید که نظر شخصی داده. چرا ممیزی لازم صورت نگرفته؟ آن‌قدر رهاشده که شخص جرأت می‌کند این‌گونه سخن بگوید. اگر وزارت ارشاد و دستگاه متولی در صورت تخلف برخورد جدی بکند، افراد در رفتار خودشان تجدیدنظر می‌کنند.

چون برخورد جدی ندیدند فضا را برای خودش آماده می‌بیند که حتی فتوا هم بدهد؛ و یک منکری را رسماً از تریبون اعلام کند؛ و بعد هم کسی نباشد که بلند شود بزند تو دهن طرف که چه میگویی! چون همه آن‌هایی که آنجا نشستند، سِر هستند.

همه تحت تأثیر هستند و در سالیان سال همین‌جور بار آمده‌اند، لذا اگر برخورد جدی صورت بگیرد مؤثر خواهد بود. گاهی هم رفتارهای اشخاص نشان‌دهنده نظراتشان است و لازم نیست حرف بزنند و فتوا بدهند. محیط‌های فرهنگی باید عاری ازاین‌گونه مسائل باشد.

با ابتذال، ولنگاری و حرمت‌شکنی مخالفیم، نه شادی

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه گاهی در رسانه ملی به اسم شادی و خنده و اینکه جامعه احتیاج به نشاط دارد کرامت بانوان و ارزش‌های انسانی را حالا با دینی و اسلامی و شرعی‌اش هم کاری نداریم، کرامت انسان را از بین می‌برند، گفت: الآن عده‌ای می‌گویند این حاج‌آقا مخالف شادی است. به والله مخالف نیستیم با شادی. والله قسم جلاله است. ما با ابتذال و ولنگاری و حرمت‌شکنی مخالفیم.

نگذارید غیرت دینی مردم کم‌رنگ شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه دولت ما بحمدالله انقلابی و حزب‌اللهی است و پرتوان در حال کار و تلاش است، اما جایی که لازم باشد باید تذکر داد، گفت: اگر واقعاً ناصحیم باید تذکر بدهیم. الآن هم از باب تذکر عرض می‌کنیم. نگذارید غیرت دینی مردم کم‌رنگ شود. درباره این امور منفعل عمل نکنید. جلوی فساد را باید به‌سرعت گرفت.

بهانه این‌که مقدمات کار مربوط به دولت قبل بوده مثل آنچه درباره ورزشگاه‌ها گفته شد پذیرفته نیست. حالا بخشی را ناچاریم، اما بقیه‌اش دیگر قابل‌پذیرش نیست. جشنواره فیلم فجر باید در شأن فجر انقلاب باشد. به این سمت دارد می‌رود، اما باید زوائدش را باقدرت و دقت بگیرند.

بیشتر بخوانید:

غیرت ملی غیر از ملی‌گرایی است

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=38676
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

05فروردین
ستاد ائمه جمعه باید به فکر تغذیه فکری و محتوایی ائمه جمعه باشد
نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر مطرح کرد؛

ستاد ائمه جمعه باید به فکر تغذیه فکری و محتوایی ائمه جمعه باشد

07اسفند
حوادث اوکراین هشداری جدی برای غرب‌گرایان است
امام جمعه تالش در خطبه های نماز جمعه این شهر مطرح کرد؛

حوادث اوکراین هشداری جدی برای غرب‌گرایان است

30بهمن
مدیر پشت میزنشین جایی در دولت انقلابی ندارد
امام جمعه بخش گرگان رود تالش در خطبه های نماز جمعه‌ مطرح کرد؛

مدیر پشت میزنشین جایی در دولت انقلابی ندارد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.