• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

5
گزارشی از فعالیت های کانون فرهنگی مسجد حضرت قائم(عج) شهرستان پاکدشت؛

معرفی هویت دختر اسلامی ایرانی در قالب فیلم کوتاه

  • کد خبر : 32604
  • 13 آذر 1400 - 13:07
معرفی هویت دختر اسلامی ایرانی در قالب فیلم کوتاه
معرفی هویت دختر اسلامی ایرانی در قالب فیلم کوتاه در محورهایی همچون هنر دختر بودن، ویژگی های برتر دختران، ویژگی های دختر مسلمان، حضرت معصومه(س)، الگوی دختران امروز از جمله طرح ها و برنامه های کانون عصر انتظار مسجد حضرت قائم(عج) پاکدشت در معرفی الگوی دختر مسلمان است.

به گزارش صدای حوزه، کانون فرهنگی هنری «عصر انتظار» مسجد حضرت قائم(عج) واقع در بلوار امام رضا(ع) میدان پارچین شهرستان پاکدشت استان تهران است. این کانون فرهنگی هنری از سال ۹۴ با مجوز ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران فعالیت خود را آغاز کرد و امروز به عنوان یکی از کانون های فرهنگی هنری فعال در این استان شناخته شده است.

«زهرا باجلان»، در گفت و گویی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته از سوی کانون عصر انتظار مسجد حضرت قائم(عج) میدان پارچین شهرستان پاکدشت، اظهار کرد: یکی از برنامه های کانون در این راستا اجرای ویژه برنامه «سه شنبه های مهدوی» برای کودکان و نوجوانان است که در این برنامه ضمن کمک رسانی به کودکان نیازمند، انیمیشن ها و پادکست هایی برای آنها با موضوع مهدویت تهیه و با حضور کارشناسان دینی مباحث دینی برای آنها بیان و جوایزی نیز به شرکت کنندگان اهدا می شود. 

مدیر کانون فرهنگی هنری «عصر انتظار» مسجد حضرت قائم(عج) افزود: با توجه به اینکه به دلیل شرایط بحران کرونا آموزش های مدارس سال گذشته به صورت مجازی برگزار می شد و برخی از دانش آموزان به دلیل نداشتن امکانات بهره گیری از آموزشی از برنامه های آموزش محروم شده اند، به همین جهت با همکاری تعدادی از معلمان برای این دانش آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی جلسات آموزشی و رفع اشکال درسی را برگزار و برای تعدادی از دانش آموزان امکاناتی همچون تلفن همراه و تبلت تهیه کردیم.

وی گفت: به منظور جذب نوجوانان و جوانان یکی از رویکردهای کانون «عصر انتظار» توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است و در همین راستا در طول سال در چند نوبت کتابخانه کانون را به کتب کمک‌درسی مجهز می کنیم تا دانش آموزان بتوانند از این کتب تقویتی درسی بهره مند شوند.

مدیرکانون فرهنگی هنری «عصرانتظار» مسجد حضرت قائم(عج) با اشاره به موفقیت های اعضای این کانون گفت: قبولی در رشته های پزشکی دانشگاه های دولتی و مدارس استعدادهای درخشان اعضاء ما را مصصم کرده است که اهتمام ویژه ای در ایجاد سیر مطالعاتی برای اعضای کانون داشته باشیم.

وی با اشاره به راه اندازی گروه نمایش با حضور نوجوانان کانون گفت: این گروه نمایش در مناسبت های مختلف مذهبی در سطح شهر به اجرای نمایش می پردازد، ضمن اینکه برگزاری دوره های آموزش سرود و تشکیل گروه سرود دختران، تئاتر برای نوجوانان دختر، نقاشی، صنایع دستی، گرافیک، خوشنویسی، دوره های مهارت آفرینی، آموزش سواد رسانه ای، آموزش های فنی و حرفه ای بخش دیگری از فعالیت های این کانون است و در رشته های ورزشی همچون کوهپیمایی، فوتبال و شنا هم در این کانون کلاس هایی برگزار می شود.

باجلان ادامه داد: برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم، تواشیح، روخوانی و روانخوانی، ابتهال، نهج البلاغه شناسی، تفسیر قرآن، حفظ قرآن کریم، صحیفه سجادیه، جلسات هفتگی دعای کمیل و توسل از دیگر برنامه هایی است که در محور قرآن و عترت به همت کانون عصر انتظار در مسجد حضرت قائم(عج) برگزار می شود. 

وی همچنین از اجرای طرح «معراج السعاده» به عنوان یکی دیگر از برنامه های این کانون خبر داد و گفت: در این طرح مباحث دینی همچون اخلاق پسندیده مورد تایید اسلام با شیوه عملی بیان می شود. ضمن اینکه مشاوره های خانواده و سبک زندگی از دیگر برنامه های این کانون است.

مدیر کانون عصر انتظار مسجد حضرت قائم(عج) شهرستان پاکدشت استان تهران با اشاره به برنامه های بلند مدت کانون پیرامون ترویج سبک و زندگی حضرت معصومه(س) گفت: معرفی هویت دختر اسلامی ایرانی در قالب فیلم کوتاه در محورهایی همچون هنر دختر بودن، ویژگی های برتر دختران، ویژگی های دختر مسلمان، حضرت معصومه(س)، الگوی دختران امروز از جمله طرح ها و برنامه های این کانون در معرفی الگوی دختر مسلمان است.

باجلان اضافه کرد: به مناسبت دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) هم در سال های گذشته مسابقاتی نیز با محوریت تکریم دختران جهت تاثیرگذاری در فضای بین المللی از سوی این کانون فرهنگی هنری برگزار شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری عصر انتظار مسجد حضرت قائم(عج) در ادامه با اشاره به کمک رسانی فعالان این کانون به نیازمندان، خاطر نشان کرد: کمک های مومنانه با محور توزیع بسته های معیشتی در طول ماه در چند نوبت به نیازمندان انجام می شود، ضمن اینکه به برخی از خانواده های نیازمند نیز کمک های نقدی صورت گرفته و چندین مورد نیز کمک برای تهیه جهیزیه جوانان در آستانه ازدواج انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه به همت هیئت اندیشه ورز از مدت ها قبل با همکاری سازمان فنی و حرفه ای منطقه پاکدشت، دوره های مهارت افزایی، هنری و فرهنگی برای اعضا و فعالان این کانون مسجدی برگزار کرده ایم، گفت: از این طریق بسیاری از خانواده های بی بضاعت که توان پرداخت هزینه بالای کلاس های دیگر مراکز فرهنگی را ندارند، از بهترین آموزش ها به صورت رایگان بهره مند می شوند. 

باجلان به برنامه های کانون «عصر انتظار» در بحث اشتغال زایی هم اشاره کرد و افزود: فراهم کردن وام اشتغال آفرینی برای کسانی که در دوره های فنی و مهارتی شرکت کردند، یکی از برنامه های این کانون است و در همین زمینه توانستیم برای تعدادی از بانوان سرپرست خانوار در رشته های صنایع دستی و سبدبافی اشتغال ایجاد کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری «عصر انتظار» مسجد حضرت قائم(عج) در پایان خاطرنشان کرد: امسال رویکردی که در عزاداری ماه محرم در پیش گرفتیم برپایی مشاوره های خانواده با حضور کارشناسان مرکز پاسخگویی به شبهات است تا از این طریق به شبهات دینی جوانان، نوجوانان و خانواده ها پاسخ بگوییم و پیرامون سبک زندگی اسلامی مباحثی را مطرح کنیم. ضمن اینکه گروه سرود کانون نیز به اجرای سرود در حرم امام خمینی(ره) پرداخت.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=32604
  • منبع : شبستان

مطالب مرتبط

07آذر
مسجد گره‌گشای روستای زندآباد
اشتغال، ازدواج و حل مشکلات جوانان دغدغه این امام محله است؛

مسجد گره‌گشای روستای زندآباد

04خرداد
هیأت های خانگی و مسجدی، راهبردی اصلی برای تحقق تمدن اسلامی است
نشست بررسی نسبت هیأت و مسجد و طراحی سیاستگذاری مطلوب؛

هیأت های خانگی و مسجدی، راهبردی اصلی برای تحقق تمدن اسلامی است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.