• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

3
رئیس جمهور در پایان سفر به استان گلستان مطرح کرد؛

مهمتر از رفع تحریم، به دنبال خنثی کردن تحریم ها هستیم

  • کد خبر : 39085
  • 15 اسفند 1400 - 13:20
مهمتر از رفع تحریم، به دنبال خنثی کردن تحریم ها هستیم
کشور را نمی‌توان محدود به روابط با کشورهایی خاص کرد. کشور باید پیش برود. به عنوان مثال در مذاکرات هسته‌ای امید ما اول به خدا و بعد مردم ایران است. امید ما به معجزه در وین نیست. دنبال رفع تحریم‌ها هستیم و خواهیم بود، اما مهم‌تر از آن دنبال خنثی کردن تحریم‌ها هستیم.

به گزارش صدای حوزه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در پایان سفر به استان گلستان در جمع خبرنگاران و در تشریح دستاوردهای این سفر گفت: در استان گلستان برخلاف اکثر مناطق کشور جمعیت روستاها کاهش نیافته و لذا در این سفر بیشترین اعتبارات تخصیص یافته به گلستان، به حوزه کشاورزی تخصیص یافت تا دغدغه‌های مردم استان در زمینه کشاورزی را کاهش دهد.

رئیسی همچنین درباره وضعیت صنعت استان گلستان اظهار داشت: در استان گلستان شهرک‌های صنعتی هم داریم، اما صنعت در استان آنچنانکه باید رونق ندارد و لذا مصوب شد کارگروهی تشکیل شود تا زیر نظر استاندار و با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط ازجمله وزارت صمت، مشکلات صنایع نیمه تعطیل و دچار مشکل را هر چه سریع‌تر برطرف کند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه بروز تنش‌های آبی در گلستان یکی دیگر از مسائل مطرح شده در جریان این سفر بود، تصریح کرد: مقرر شد تکمیل سدهای استان با اولویت در دستور کار قرار گیرد و برای رفع مشکل کم آبی تعدادی از روستاها نیز که دچار تنش آبی شدید هستند طرحی فوری برای حل این مشکل به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه برخی اقدامات دولت در گسترش روابط همسایگی و تقویت روابط با کشورهای منطقه را تفسیر به نگاه به شرق می‌کنند، تصریح کرد: حرف ما این است که در روابط خارجی باید توازن برقرار شود. در گذشته نگاه به غرب در عرصه سیاست خارجی سنگین شد و کشور معطل امید به دستان غربی‌ها شده بود.

دنبال خنثی کردن تحریم‌ها هستیم

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: کشور را نمی‌توان محدود به روابط با کشورهایی خاص کرد. کشور باید پیش برود. به عنوان مثال در مذاکرات هسته‌ای امید ما اول به خدا و بعد مردم ایران است. امید ما به معجزه در وین نیست. دنبال رفع تحریم‌ها هستیم و خواهیم بود، اما مهم‌تر از آن دنبال خنثی کردن تحریم‌ها هستیم.

شرکت در جشن‌ها، مسافرت و اردوهای راهیان نور با رعایت اصول بهداشتی بلااشکال است

آیت‌الله رئیسی همچنین دیروز شنبه در یکصد و نهمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: به روال هر سال در ایام و اعیاد پیش‌رو اجتماعات و گردهمایی‌هایی داریم که با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا، ستاد ملی کرونا با برگزاری این مراسم‌ها با رعایت اصول و فاصله بهداشتی و زدن ماسک مخالفتی ندارد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اولویت برای مسافرت و نیز حضور افراد در کاروان‌های راهیان‌نور نیز تزریق ۳ دز واکسن است، افزود: البته برابر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، اگر کسی دز سوم واکسن را تزریق نکرد نیز می‌تواند با ارائه نتیجه منفی آزمایش کرونا از خدمات اجتماعی استفاده کرده و یا در گردهمایی‌ها حضور یابد و به سفر برود.

رئیسی با تاکید بر اینکه سیاست اعلامی ستاد ملی مقابله با کرونا اقناع عمومی برای تزریق ۳ دز واکسن کرونا است، اظهار داشت: با روش‌های مختلف تبلیغی به مردم توضیح دهید که تزریق ۳ دز واکسن تا چه‌اندازه برای سلامتی خودشان و صیانت از سلامتی دیگران موثر است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه از هر امکان و ابزار تبلیغی استفاده کنید تا مردم ترغیب به تزریق واکسن کرونا شوند، تصریح کرد: فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند نیز می‌تواند در ایجاد انگیزه و ترغیب مردم به واکسیناسیون بسیار موثر باشد.

رئیسی در ادامه با تاکید بر لزوم ایجاد هماهنگی و انسجام در بخش اجرایی موضوع مقابله با شیوع کرونا خاطرنشان کرد: اینکه در عرصه علمی نظرات متفاوتی درخصوص شیوه‌های مقابله با کرونا وجود داشته باشد، نه تنها اشکالی ندارد، بلکه می‌تواند منشا نتایج مفیدی هم باشد، اما در عرصه عمل و اجرای دستورالعمل‌های مصوب بهداشتی باید یکپارچگی و هماهنگی کامل وجود داشته باشد.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش به موضوع یکسا‌ن‌‌سازی تعرفه‌های‌پرستاری اشاره و تاکید کرد: این موضوع مطالبه جدی جامعه‌پرستاری کشور است که رهبری معظم انقلاب اسلامی نیز دو بار اجرای آن را مورد تاکید قرار داده‌اند، لذا باید هر چه سریع‌تر اجرایی شده و دستور ایشان با تاخیر و کندی مواجه نشود.

رئیسی همچنین درباره نیازمندی‌های انبارهای سازمان هلال احمر کشور گفت: سازمان هلال احمر یکی از مهم‌ترین نهادهای امدادی کشور است که انبارهای آن هیچ‌گاه نباید با کاستی و نقص اموال مواجه باشند. این نهاد امدادی باید هر لحظه برای ارائه خدمات آمادگی کامل داشته باشد.

رئیس‌جمهور به موضوع صادرات واکسن کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: وزارت بهداشت با لحاظ و تامین نیازمندی‌های داخلی نسبت به شناسایی بازارهای هدف برای صادرات واکسن و نیز اهدای واکسن به کشورهایی که توانایی خرید واکسن ندارند،‌ اقدام کند.

افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) با حضور رئیس‌جمهور

آیت‌الله رئیسی همچنین دیروز با حضور در ساختمان مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی علاوه‌بر رونمایی از سامانه امداد هوشمند (سها)، پروژه خودکفایی و توانمند‌سازی ۵۴ هزار خانوار کمیته امداد و همچنین ۸ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی احداث شده برای مددجویان سراسر کشور را افتتاح کرد.

رئیس‌جمهور همچنین در این ارتباط تصویری پنل‌های خورشیدی روستای ملا علی در شهرستان هیرمند استان سیستان و بلوچستان را افتتاح کرد.

سامانه امداد هوشمند (سها) با هدف چابک‌‌سازی فرآیند ارایه خدمات مطلوب به نیازمندان با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و بسترهای الکترونیکی و فضای مجازی عملیاتی و پیاده‌‌سازی شده است.

دکتر رئیسی پیش از حضور در این مراسم از نمایشگاهی که به منظور ارائه توانمندی‌های مددجویان کمیته امداد برپا شده بود، بازدید کرد.

در این بازدید که رئیس‌کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز حضور داشت، گزارشی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سامانه هوشمند امداد (سها) ارایه گردید و رئیس‌جمهور در جریان فعالیت‌ها و عملکرد کمیته امداد در بخش‌های مختلف قرار گرفت.

در این بازدید همچنین جمعی از نخبگان خانواده مددجویان کمیته امداد، در گفت‌وگویی حضوری و صمیمی، دغدغه‌های خود را بخصوص در زمینه توزیع عادلانه امکانات آموزشی با رئیس‌جمهور در میان گذاشتند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=39085
  • منبع : کیهان

مطالب مرتبط

15آذر
دستیابی به سبک زندگی اسلامی با ۷ اقدام
نامه دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی به آیت الله رئیسی؛

دستیابی به سبک زندگی اسلامی با ۷ اقدام

17اردیبهشت
دولت آقای رئیسی را منصفانه قضاوت کنیم!
درپی حواشی اخیر پیرامون دولت سیزدهم؛

دولت آقای رئیسی را منصفانه قضاوت کنیم!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.