• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
کل اخبار 6255اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

آداب طرح نظر جدید در حوزه های علمیه! تجاری سازی، بسته بندی و قسط بندی امر دینی! امام جمعه‌ای که با دخترش پشت تریبون نماز جمعه رفت اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم

1

تجاری سازی، بسته بندی و قسط بندی امر دینی!

  • کد خبر : 44833
  • 27 اردیبهشت 1403 - 13:57
تجاری سازی، بسته بندی و قسط بندی امر دینی!
به نظر می رسد هیچ کسی به اندازه خود روحانیت نمی تواند به روحانیت صدمه بزند.

به گزارش صدای حوزه، حمید خیبری با انتشار نوسته ای به بررسی تبلیغات اعمال استیجاری با عنوان “تجاری سازی، بسته بندی و قسط بندی امر دینی!” پرداخته است که در ادامه مطالعه نمایید:

در یکی از کانالهای بالای پانصد کا در ایتا دیدم تبلیغی با این کلیپ و عنوان منتشر شده:

قــبــــــول ســـــفــــــــارشـــــــات نــــــــماز و روزه امـــــــوات

  • اقساط ۲۰ ماهه، بدون نیاز به ضمانت
  • نمــــــاز قضــاءِ ۶ سالــــه فقط در ۱۰ روز
  • روزه قضـــــاءِ سه ماهــه فقـــط در ۱ روز

به نظر می رسد هیچ کسی به اندازه خود روحانیت نمی تواند به روحانیت صدمه بزند؛ این فرد به دنبال رونق کسب و کارش است و کاری هم به نیتش نداریم و حتی می تواند به قصد روزی رساندن به آن صد طلبه ای باشد که در اجرای این عبادات استیجاری به او کمک می کنند یا به قصد راه انداختن کار مردم در حداقل زمان ممکن باشد یعنی مثلا گرفتن سه ماه روزه در یک روز اما آیا او به این هم فکر می کند که جریان سپردن عبادات استیجاری به طلاب بخاطر اعتماد به آنان بوده و هست و وقتی این جریان را تبدیل به جریانی بیزینسی و بسته بندی و تخفیف و اقساط و … کنیم دیگر ماجرا از فاز اعتماد و کار خیر خارج شده و تبدیل به یک فعل تجاری خواهد شد؟!

بگذریم که احتمال فیک بودن و بجا نیاوردن درست عبادات و … هم با دیدن چنین تبلیغاتی بالا می رود و مثل هر بیزینس دیگر، مشتری باید احتمال کلاه برداری را هم به تبع افتادن در ریل تجاری (commercialization) جدی بگیرد!

این رسمش نیست و الا سالهاست چنین گروه هایی از طلاب که به شکل جمعی و از ناچاری عبادات استیجاری انجام می دهند وجود داشته اند اما از سر آگاهی و نجابت، به سمت دنیای رسانه و بیزینس نرفته اند!

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=44833
  • نویسنده : حمید خیبری

مطالب مرتبط

27اردیبهشت
تبیین، نظارت، شفافیت و خروجی های محسوس، لازمه دفاع از بودجه نهادهای مذهبی!
تأملی کوتاه در بودجه و عدم شفافیت مالی غالب نهادهای مذهبی و حوزوی؛

تبیین، نظارت، شفافیت و خروجی های محسوس، لازمه دفاع از بودجه نهادهای مذهبی!

27اردیبهشت
آداب طرح نظر جدید در حوزه های علمیه!
در دیداری کاملا رسمی و جدی در فضایی بسیار ساده و صمیمی مطرح شد؛

آداب طرح نظر جدید در حوزه های علمیه!

27اردیبهشت
تفقه در دین صرفا فقه مصطلح در حوزه نیست/ طلاب نباید به دروس معمول حوزه بسنده کنند/طلاب با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند!
توصیه های پیشروی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در عین حرکت کند حوزه به سمت تحول؛

تفقه در دین صرفا فقه مصطلح در حوزه نیست/ طلاب نباید به دروس معمول حوزه بسنده کنند/طلاب با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.