• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 6277اخبار امروز 0
5
آیت الله اعرافی در آیین رونمایی از کتب اجتهادی دفتر فقه معاصر مطرح کرد:

تأکید آیت الله اعرافی بر حفظ حوزه آزاد/ تجربه موفق در دفتر فقه معاصر در جهت رسیدن به خروجی های مشترک علمی

  • کد خبر : 32418
  • 10 آذر 1400 - 10:04
تأکید آیت الله اعرافی بر حفظ حوزه آزاد/ تجربه موفق در دفتر فقه معاصر در جهت رسیدن به خروجی های مشترک علمی
تجربه ای موفق و مبارک برای حوزه در دفتر فقه معاصر شکل گرفت. تجربه ای در مباحثه علمی اساتید و رسیدن به یک خروجی مشترک داریم که می تواند در سایر موضوعات مثل فلسفه های مضاف و کلام و قلمرو علوم انسانی نیز مورد استفاده قرار گیرد و دفتر فقه معاصر می تواند الگو بشود.

به گزارش صدای حوزه، آیت الله اعرافی در آیین رونمایی از کتب اجتهادی دفتر فقه معاصر، با اشاره به اینکه دفتر فقه معاصر و شورای علمی عظیم الشان آن، سابقه ورود بزرگان حوزه‌های علمیه در موضوعات جدید را متواضعانعه می پذیرند، افزود: این تطورات فقهی ما در پرتو اندیشه‌ورزی بزرگان ما طی قرون متمادی بوده است، که همه را عزیز می داریم و داعیه ای بر شروع و آغاز نداریم و برگی بر برگ آن درختان خواهیم افزود.

مدیر حوزه های علمیه اظهار داشت: دفتر‌فقه معاصر ادعای حصری ندارد و دروس دیگری در موضوعات معاصر به جز دروس خارج مورد حمایت این دفتر نیز وجود دارد، که همه آنها مورد احترام حوزه می باشد.

آیت الله اعرافی همچنین گفت: دفتر فقه معاصر تاکید دارد بر حوزه آزاد با حفظ سنت های اصیل آن. هر چند مراکز متعدد رفیع الشانی در حوزه وجود دارد، اما قلب حوزه و منبع مولد حوزه، آزاد و درس های مبتنی بر سنت های اصیل ما است. و دفتر فقه معاصر به دنبال هیچ ساختاردهی جدیدی به دروس حوزوی نیست و فقط متواضعانه از آن منبع آزاد می‌خواهد تا ورودهای جدید داشته باشد و به هیچ وجه آن سنت ها را متزلزل ننماید.

وی افزود: با اقدام دفتر فقه معاصر تعامل حوزه و دانشگاه در شکلی نوین و علمی تر در حال تجلی است.

آیت الله اعرافی در پایان اضافه کرد: تجربه ای موفق و مبارک برای حوزه در دفتر فقه معاصر شکل گرفت. تجربه ای در مباحثه علمی اساتید و رسیدن به یک خروجی مشترک داریم که می تواند در سایر موضوعات مثل فلسفه های مضاف و کلام و قلمرو علوم انسانی نیز مورد استفاده قرار گیرد و دفتر فقه معاصر می تواند الگو بشود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=32418

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.