• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6
یادداشتی کوتاه در باب مصائب آقازادگی؛

از عدالت طلبی تا آقازاده های بی آزار!

  • کد خبر : 32379
  • 12 آذر 1400 - 16:53
از عدالت طلبی تا آقازاده های بی آزار!
اینکه فرزندان یا درجه یک های مدیران، نباید خارج از عرف و قانون، وارد نهادهای مدیریتی شوند و یا حائز امتیازات شوند، امری است طبیعی ولی برای فرزندانی از مدیران که خودشان با دست رنج خودشان، روزگار می گذرانند، سایه نسبت شان، رنج دهنده است تا افتخار آفرین.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، وحید مهاجر، طی یادداشتی به بررسی آقازادگی و مصیبت های آقازاده های اصیل پرداخته است که در ادامه مطالعه می نمایید:

در این نوشتار،برخلاف جریان های مرسوم، دنبال احیای هویت منسوبین به مدیران‌نظام هستم و معتقدم باید برای این بخش از جامعه موثر، کاری کرد.

اینکه فرزندان یا درجه یک های مدیران، نباید خارج از عرف و قانون، وارد نهادهای مدیریتی شوند و یا حائز امتیازات شوند، امری است طبیعی ولی برای فرزندانی از مدیران که خودشان با دست رنج خودشان، روزگار می گذرانند، سایه نسبت شان، رنج دهنده است تا افتخار آفرین.

آنها که به رنگ روسری دختران مدیران نظام حساسند، آیا به همان اندازه نقدهایشان، فرزندانی را می شناسند که فارغ از رده مدیریتی پدر، روزگارشان را با تکیه بر همت و غیرت شان می گذرانند؟؟

کدام جریان عدالت خواهی دوربینش را برده به سمتِ یک نیروی خدماتی هتل که پسر یکی از مدیران تاثیرگذار نظام است ولی حاضر نمی شود در همان قوه، حتی در رده های خدماتی، پسرش را جذب کند و مگر نمی شود موارد این جنسی را پیدا کرد؟!

کدام دوربین عدالت طلب، موازی با برخوردهای سلبی، به بیان ها و گزارش های ایجابیِ جاری در منسوبینِ نظام می رود.

آقازاده و توصیف های منفی

آقازادگی را مقوله ای کردیم که در ما به ازاء این واژه،توصیف های منفی،بیشتر خودنمایی می کند در حالیکه باید انصاف را در برابر دشمن هم رعایت کرد چه برسد به مدیران‌همین نظام.

قیاس مع الفارق است ولی برخی، از فرزند یک مسوول (به صرف انتساب) به اندازه فرزند مسعود رجوی متنفرند فَأَیْنَ تَذْهَبُونَ؟!

کافی است که آقازاده اصیلی در اقتصاد یا … موفق شود، و متبادرترین مقوله ذهنی، رانت خواری می شود و این، نه اسلامی است نه انسانی نه وجدانی.

حضرات عدالت طلب غیور!

عدالت طلبی، فقط برخورد سلبی نیست و دیدن ایجاب ها، جامعه را چه بسا مراقب تر و امیدوارتر و سالم تر نگه می دارد تا….و حتی در انتصاب ها، همین فرزند مدیر، اگر متخصص ترین و بهترین گزینه عالَم باشد، ذهن بیمار، بی هیچ اماره و سند و دلیلی، قضاوت ویژه خواری خواهد کرد. خداوند با رعایت عدم‌ظلم، به پیامبرش ابراهیم(ع)خبر میدهد که فرزندانت، مقام و منصبت را می توانند داشته باشند و چرا امروزِ جمهوری اسلامی، دچار بلایی شده که فرزند مدیر، بهتر از پدر هم که باشد، محروم است چون فرزند است و بس‌.

این روزها در قضاوت ها و کارنامه خوانی ها، نیاز ضروری به تقوا و‌اسلام فهمی داریم که فاصله بگیریم از هیجان،که هیجانِ خوب هم شیطان زاست‌ چرا که عدالت طلبیِ بی قواره، فقط منفی باف تربیت می کند تا مُصلِح.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=32379
  • نویسنده : وحید مهاجر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.