• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته:

در حوزه، خطوط قرمز شخصی جایشان را به خطوط قرمز گفتمانی داده اند

  • کد خبر : 17328
  • 14 تیر 1400 - 10:57
در حوزه، خطوط قرمز شخصی جایشان را به خطوط قرمز گفتمانی داده اند
مدیر مسئول خبرگزاری حوزه: رسانه حوزه جامع الاطراف است و ما امروز در این رسانه با حمایت بزرگان حوزه، از خطوط قرمز شخصی به خطوط قرمز گفتمانی رسیده ایم و وحدت گفتمانی به ما اجازه می دهد که حرف های همه را منتشر کنیم.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام والمسلمین  محمدرضا برته در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین مفتح، رئیس مرکز اسلامی هامبورگ، با اشاره به راه اندازی یک ساله مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه، گفت: در گذشته این مرکز  به نام مرکز خبر و مدیریت رسانه و اطلاع رسانی شناخته می شد، ولی ضرورت کار امر رسانه حرفه ای، روشمند، نظام‌مند و تاثیرگذار به نام فعلی تغییر کرده است، اما هنوز در میانه راه قرار داریم و به دلیل اهمیت بحث رسانه و خبر، حوزه علمیه نیازمند به سازمان هنر، رسانه و فضای مجازی است و با وضع سابق ایده ها و انتظارات محقق نمی شود.

مدیر مسئول خبرگزاری حوزه، با  ابراز امیدواری نسبت به اینکه ان شاالله در آینده نزدیک بتوانیم با مرکز اسلامی هامبورگ وارد تعاملات جدی تر و گسترده تر شویم،‌به فعالیت های  بخش های مختلف مرکز رسانه و فضای مجازی اشاره کرد و بیان داشت: امروز در این مرکز، فعالیت ها با ساختار منطقی گردش درونی طراحی شده و براساس آن مدیریت می شوند. برای فرایند بهتر کار ابتدا مطالعات بنیادی جدی صورت گرفته و براساس آن ساختارها هم شکل گرفته است. به همین دلیل به مرکز رصد نیاز جدی شد تا بتوانیم نظام  مسائل و جریان ها و کنش گران و… درون حوزه را رصد کنیم تا در ادامه شاهد شکل گیری پروژه های اقدام  در موارد مختلف باشیم.

جریان سازی خبری-رسانه ای

حجت الاسلام والمسلمین برته گفت: بعد از آن شاهد جریان سازی خبری رسانه ای به وسیله خبرگزاری  و هفته نامه افق حوزه و سازمان انتشار و در نهایت نشر محتواها هستیم. این فرایند کار در رسانه حوزه است، اگر چه عیوبی دارد، ولی در تلاش هستیم به رشد و تکامل و تحولات رسانه ای برسیم.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه گفت:‌ بعد از تغییر مدیریت جدید حوزه های علمیه،شاهد تحولی در امر رسانه حوزه  هستیم که  وثاقت و اطمینان خبر، مرجعیت خبر، گسترش جامعه هدف به لحاظ زبانی،ایجاد ۶۰ درگاه  در فضای مجازی،۱۵۰ هزار مخاطب نخبه مباشر، توسعه فعالیت ها به سمت استانها، پرداختن به طلاب نو قلم و خوش فکر و گسترش آن از جمله  این تحولات است.

وی گسترش مخاطبین و خبرنگاران بین الملل، انتشار هفته نامه افق به زبان عربی، راه اندازی هفته نامه افق منطقه ای حوزه به زودی، مطالبه گری از مسئولان حوزه و پویش آن در خبرگزاری حوزه، شفافیت و وحدت در گفتمان و انتشار محتوای منتقدین به همراه پاسخ آن در این رسانه، ورود رسانه حوزه به عرصه گفتمان نخبگانی و بین الادیانی و مذاهبی، ورود به هوش مصنوعی را از دیگر برنامه های تحولی رسانه حوزه برشمرد.

مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه،‌ با بیان این که به لحاظ سیاسی، مطالبه گری روشمند مبتنی بر اصول یکی از سیاست های رسانه حوزه است گفت: رسانه حوزه جامع الاطراف است و ما امروز در این رسانه با حمایت بزرگان حوزه، از خطوط قرمز شخصی به خطوط قرمز گفتمانی رسیده ایم و وحدت گفتمانی به ما اجازه می دهد که نظرات همه را منتشر کنیم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=17328
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

01بهمن
لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب
اساتيد سطوح عالي حوزه قم، در نامه‌اي به رؤساي قوا خواستار شدند:

لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

05دی
سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش مطرح کرد؛

سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

13آبان
اعضای ستادهای راهبری حوزه، کار راه اندازهایی که کارمند نیستند!
پاسخ مدیر اندیشکده حوزه به انتقاد صدای حوزه؛

اعضای ستادهای راهبری حوزه، کار راه اندازهایی که کارمند نیستند!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.