• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

11
یادداشتی از حجت الاسلام والمسلمین بنیادی استاد سطوح خارج حوزه علمیه بمناسب سالروز شهادت سردار سلیمانی؛

جهانی شدن حاج قاسم علی رغم ترور جسمی و شخصیتی

  • کد خبر : 34918
  • 12 دی 1400 - 20:32
جهانی شدن حاج قاسم علی رغم ترور جسمی و شخصیتی
شهادت سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی به دست شقی‌ترین انسانهای دوران ما، نماینگر تفاوت و تقابل دو گروه از انسانها می‌باشد که در برابر دیدة همگان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، حجت الاسلام والمسلمین بنیادی استاد درس خارج حوزه علمیه به مناسبت شهادت حاج قاسم سلیمانی یادداشتی را منتشر کرده است که در ادامه مطالعه می نمایید:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی به دست شقی‌ترین انسانهای دوران ما، نماینگر تفاوت و تقابل دو گروه از انسانها می‌باشد که در برابر دیده همگان قرار گرفته است، در یک سو کسانی که برای ظلم و جنایت در سراسر جهان، هیچ حد و مرزی برای خود قائل نیستند و گذشته‌ای همراه با جنگ و خونریزی در کارنامه‌ی سیاه خود دارند.

از سوی دیگر انسانهای معتقد و آزاده قرار دارند که با ایثار و از خودگذشتگی، در راه خدا و مبارزه با ظلم و ظالمین، از هیچ امری دریغ نمی‌ورزند؛ ریشه این تفاوت در سعادت‌ها و شقاوتها است و حقیقت این تفاوت، تقابل همیشگی حق و باطل می‌باشد که پیروان شیطان را در برابر صالحان قرار داده است و حاج قاسم نمونه‌ی برجسته‌ای از مکتب مجاهدان صالح می‌باشد.

قرآن کریم و ویژگی‌های مجاهدان فی سبیل الله؛

قرآن کریم درباره مجاهدان فی سبیل الله، ویژگی‌ها و خصلت‌های ممتازی را بیان می‌کند که می‌توان از آنها روش حیات سعادتمند تا رسیدن به لقاءالله را درک نمود؛ آیاتی مانند «الَّذِینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَهً عِنْدَ اللَّهِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْفائِزُونَ» که فوز و رستگاری را نتیجه ایمان، تلاش و هجرت و مجاهدت بیان می‌نماید. ثمره‌ی حیات طیبه و جهاد در راه خدا‌، فوز و فلاح و رسیدن به مقصد اعلی است در حالیکه جان خود را در دفاع از حق و مظلومین به خدای متعال تقدیم نموده‌اند.

جهانیان در مقابل شخصیت جذاب شهید سلیمانی، سر تعظیم فرو آوردند؛

هر چند دشمنان و مستکبرین از همان لحظه اول ترور در تلاش برای حذف یا تخریب شخصیت شهید سپهبد سلیمانی در رسانه‌ها برآمدند که ادامه همان هویت و خباثت تروریسم است اما روز به روز نام، آوازه و از همه مهم‌تر مکتب این سردار رشید اسلام در جای جای جهان منتشر می‌شود.

این واقعه به حدی امروز شهرت پیدا کرده که مردم جهان و بزرگترین مجامع نظامی و نظامیان جهان در برابر «هیبت آمیخته با عقیده و هدف» سردار دلها سر تعظیم فرو آورده‌اند و این همان اراده الهی است که مصادیق آن در مقابل چشم انسانها قرار می‌گیرد و بی‌شک جهان آینده و جوانان ایران و جهان بیش از پیش پی به شخصیت کمال یافته شهید حاج قاسم سلیمانی خواهند برد.

شهید سلیمانی الگوی جوانان غیور؛

جذابیت خاص شخصیت خودساخته شهید سلیمانی هم در حیات و هم پس از شهادت ایشان، الگویی کم‌نظیر را برای همگان بویژه جوانان در کشورمان و جوانان محور مقاومت و دیگر کشورها، به نمایش می‌گذارد که بندگی خدا، ارادت به اهلبیت و اطاعت از ولی امر، ذکاوت و تیزبینی، شجاعت، مقاومت و مهربانی را در سیره عملی خود جای داده بود، اینها ویژگی‌هایی است که انسان را در تمام میدان‌های زندگی، موفق و ‌پیروز می‌گرداند. به همین دلائل است که شهید حاج قاسم سلیمانی محبوب دلها و الگوی رفتاری جوانان در عصر ما بود.

راه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، راهی نورانی است که ادامه خواهد یافت؛

ویژگی‌های این سردار رشید اسلام که مطابق با فطرت انسانهاست این نوید را در دلها ایجاد می‌کند که شهید حاج قاسم سلیمانی پایه‌گذار مکتبی فراگیر در زمان ما است که قلب‌ها را به خود جلب نموده و همین امر است که وظیفه مسئولان و فعالان فرهنگ اسلامی و انقلابی در معرفی شایسته این شهید عزیز را بیشتر و لازم‌تر می‌کند، پر واضح است که کوتاهی در معرفی جنبه‌های الگویی شهید سلیمانی در زمانی که دنیا در حال معرفی شخصیت‌های کاذب به عنوان الگو می‌باشد، خسارتی بزرگ و محرومیت از این نعمت بزرگ را در پی دارد.

توفیقات گام دوم انقلاب اسلامی نیازمند روحیاتی مانند روحیه شهید سلیمانی می‌باشد؛

تحقق مقاصد انقلاب اسلامی در گام دوم که با مقصدی متعالی و افقی روشن از جانب رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌‌ای مدظله‌العالی تبیین و ترسیم گشته، نیاز به روحیات و خصلت‌هایی دارد که نمونه‌های بارز آن در شخصیت خودساخته شهید حاج قاسم سلیمانی پرورش یافته بود که همراهی عقیده، اطاعت از ولی امر، اندیشه انقلاب اسلامی و تلاش عملی در این مسیر مقدس از مهم‌ترین آنهاست.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=34918
  • نویسنده : حجت الاسلام والمسلمین بنیادی

مطالب مرتبط

05دی
حاج قاسم گفت دیگر وقت شهید شدنت است
به بهانه شهادت سیدرضی موسوی؛

حاج قاسم گفت دیگر وقت شهید شدنت است

14بهمن
روزی که انقلابی دو آتیشه شدم!
خاطره سردار سلیمانی از اولین دیدارش با امام خمینی (ره)؛

روزی که انقلابی دو آتیشه شدم!

23دی
حاج قاسم به روحانی گفت، فکر نکن همیشه می‌توانی تخریب کنی و ما هم سکوت کنیم!
سردار حاجی‌زاده در گفت‌وگوی تفصیلی ای مطرح کرد؛

حاج قاسم به روحانی گفت، فکر نکن همیشه می‌توانی تخریب کنی و ما هم سکوت کنیم!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.