• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
کل اخبار 6298اخبار امروز 0
11

برنامه‌های آیت‌الله رئیسی در سفر به آذربایجان غربی +فیلم و صوت

  • کد خبر : 5039
  • 14 اسفند 1399 - 11:53
برنامه‌های آیت‌الله رئیسی در سفر به آذربایجان غربی +فیلم و صوت
آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه، در بدو ورود به استان آذربایجان غربی گفت: بررسی مشکلات مردمی و وضعیت قضایی از اولویت‌های سفرهای استانی است.
به گزارش صدای حوزه، آیت‌الله رئیسی به همراه معاون اول قوه قضائیه، رئیس دیوان عالی کشور، دادستان کل کشور و رئیس بازرسی کل کشور وارد استان آذربایجان غربی شد و در بدو ورود گفت: بررسی مشکلات مردمی و وضعیت قضایی از اولویت‌های سفرهای استانی است.

بررسی وضعیت دستگاه قضایی استان آذربایجان غربی و پیگیری مهمترین مشکلات مردم استان از اهداف این سفر یک روزه رئیس قوه‌قضائیه

ضرب الاجل دوماهه رئیس دستگاه قضا برای راه اندازی  مجتمع فولاد ارومیه ۱۰:۰۰ 

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ابتدای سفر خود به استان آذربایجان غربی، از مجتمع فولاد ارومیه بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت.

آیت‌الله رئیسی

در جریان این بازدید که مسئولان استانی، سرمایه‌گذار مجتمع فولاد ارومیه و نماینده بانک عامل نیز حضور داشتند، رئیس قوه‌قضائیه با اشاره به ضرورت تعجیل در راه‌اندازی این مجتمع تولیدی گفت: با عنایت به اینکه در این مجتمع تولیدی ماشین آلات و تجهیزات کامل مستقر شده و تجهیز ۸۵ درصدی امکانات صورت گرفته، تاخیر در راه اندازی آن هیچ گونه توجیهی ندارد و همه مسئولان و دست‌اندرکاران باید برای در مدار تولید قرار گرفتن این مجتمع، همه ظرفیت‌ها را به کار بگیرند.

وی با اشاره به ظرفیت اشتغالزایی مجتمع فولاد ارومیه عنوان کرد: طبق گفته سرمایه‌گذار، این واحد تولیدی ظرفیت اشتغالزایی برای ۳ هزار نفر را دارد؛ بر همین مبنا با توجه به نیاز مبرم کشور به تمهید امکانات برای جهش تولید، ضروری است هرچه سریع‌تر با بهره‌گیری از نیرو‌های انسانی موجود در استان، نسبت به راه‌اندازی این مجتمع اقدامات مقتضی صورت گیرد.

آیت الله رئیسی در ادامه ضمن استماع سخنان سرمایه‌گذار مجتمع فولاد ارومیه، نماینده بانک و استاندار آذربایجان غربی، برای راه‌اندازی این واحد تولیدی، ضرب‌الاجل دو ماهه تعیین کرد و گفت: بر مبنای قوانین موجود و دستورالعمل صادره، باید هر چه سریع‌تر مسائل مابین سرمایه‌گذار مجتمع فولاد ارومیه و بانک تسهیلات‌دهنده مرتفع شده و این واحد صنعتی ظرف دو ماه در مدار تولید و اشتغال قرار گیرد.

رئیس دستگاه قضا در ادامه تصریح کرد: در مسیر رفع مشکلات مجتمع فولاد ارومیه، دستگاه قضایی و دادگستری آذربایجان غربی نهایت مساعدت را به عمل خواهند آورد و رئیس دادگستری استان نیز در جلسات شورای اقتصاد مقاومتی، موضوع راه اندازی این مجتمع تولیدی را با جدیت دنبال خواهد کرد.

آیت‌الله رئیسی در پایان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تمرکز همه دستگاه‌ها برای تحقق جهش تولید گفت: امکانات فراهم آمده در مجتمع فولاد ارومیه یک سرمایه ملی محسوب می‌شود و هیچگونه تاخیری در راه‌اندازی این واحد تولیدی جایز نیست.

حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای

دیدار مردمی معاون اول قوه قضائیه در آذربایجان غربی ۸:۲۱

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای صبح امروز که به همراه رییس قوه قضائیه وارد استان شد با حضور در ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه با مردم دیدار کرد.

بررسی پرونده هایی  کیفری و حقوقی توسط معاون اول رئیس قوه قضائیه هدف برگزاری این جلسه مردمی است .

رعایت جدی دستورالعمل های بهداشتی در این دیدار از نکات حائز اهمیت این جلسه بود .

هم اکنون حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای وارد ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه برای بررسی مسائل و مشکلات مردمی شد.

آیت‌الله رئیسی

بررسی مشکلات مردمی و وضعیت قضایی آذربایجان غربی

آیت الله رئیسی در این سفر گفت: به دنبال سفر مقدماتی همکاران، مسائل و مشکلات همکاران قضایی ، اداری و مردمی ،  در جلساتی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و همکاران قضایی، بررسی می شود.

وی افزود: در این جلسات، هر چه بتوانیم این مشکلات را بررسی و تصمیم گیری و مسائل را رفع می‌کنیم و آنچه نشد در اولین جلسات مرکز مورد بررسی قرار می‌گیرد تا سفر‌های استانی همراه با ضمانت اجرایی باشد و مسائل پیگیری ‌شود.

رئیس قوه قضاییه با ادای احترام به مردم استان آذربایجان غربی و ۱۲ هزار شهید این استان گفت: به دلیل شرایط کرونایی امکان حضور در مجامع مردمی و جمع همکاران قضایی فراهم نیست و از این بابت از همه مردم و همکاران قضایی عذرخواهی می کنیم.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: سفر به استان آذربایجان غربی و دیدار با مردم و مسئولان این استان، در این ماه پربرکت توفیقی است که نصیب ما شده است؛ البته بدواً باید از مردم و مسئولان استان آذربایجان غربی که به دلیل شرایط کرونایی امکان دیدار با همه آن‌ها فراهم نیست عذرخواهی کنم.

آیت‌الله رئیسی
تصمیم‌های لازم به نفع مردم و برای گره‌گشایی اتخاذ شود

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: بر مبنای اصول بهداشتی، برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری نشست با مسئولان استانی و با مسئولان دادگستری‌و سازمان‌های تابعه آن در استان، صورت گرفته است؛ همچنین یک تیم ۲۷ نفره از همکاران ما، به جای جای این استان برای بررسی مسائل سرکشی کرده و ضمن احصاء مسائل و مشکلات مربوطه، گزارش‌های لازم را ارائه کردند.

رئیس قوه قضاییه افزود: بر همین اساس، در جلسه نهایی که در استان با حضور نماینده مقام معظم رهبری و استاندار و سایر مسئولان استانی برگزار خواهد شد، مشکلات احصا شده طرح و نسبت به رفع آن دسته از مشکلات که در استان قابل حل است تصمیمات مقتضی اتخاذ و پیگیری سایر مسائل در مرکز دنبال خواهد شد.

آیت‌الله رئیسی به رشادت‌ها و سلحشوری سربازان و افسران و سرداران استان آذربایجان غربی در حراست از قریب به هزار کیلومتر مرز گفت: یکی از افتخارات مردم و افسران و سرداران استان آذربایجان غربی، حراست از مرز‌های کشور و مقابله با عناصر و گروهک‌های ضدانقلاب در راستای تامین امنیت کشور است.

 

وی با تاکید بر اینکه در سفرهای استانی باید به اصول بهداشتی پایبند باشیم گفت : دیدار با مدیران عالی استان در شورای اداری ، همکاران قضایی و اداری در استان و شرکت در شورای قضایی به عنوان آخرین جلسه برای بررسی مسائل استان است تا تصمیم های لازم به نفع مردم و برای گره گشایی اتخاذ شود.

 

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=5039

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.