• امروز : جمعه - ۹ آبان - ۱۴۰۴
  • برابر با : Friday - 31 October - 2025
کل اخبار 6596

صدای حوزه امروز

تبیین تفاوت‌های میان استنباط فقهی رایج و استنباط معارف تبلیغی وقتی تبلیغ دین، اولویت اول یک روحانی می شود! افتتاحیه گردهمایی آموزشی-توجیهی معاونین تبلیغ استان‌ها و رابطین خواهر مدارس امین بیانیه ی حوزه علمیه کرمان جهت برخورد قانونی با عوامل و مسببان این هنجارشکنی امتدادهای کلامی و الهیاتی غزه! آگهی انجام نماز و روزه و نوشتن وصیت نامه و خواندن زیارت عاشورا و خواندن اذکار مخصوص برای رسیدن به حاجات و انجام مشاوره توسط یک امام جماعت! بحران جذب در حوزه؛ وقتی ۱۶۰ هزار طلبه، سفیران خاموش‌اند اعتراض صریح مداح معروف به موازی کاری نهادهای تبلیغی و لزوم طرحی نو! مسجدی که با ورزش و معنویت جوانان را جذب کرد جایگاه روحانیت در حال و آینده نظام مرجعیت جامعه ایران/ روحانیت تقاص مسئولیت‌پذیری را می‌دهد! جای خالی علمای بزرگ مسجدی در شهر مقدس قم! تأملی در سیستم مدیریتی رسانه گریز، نظارت گریز و غیرشفاف حوزه! نشست خبری همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی و روز بزرگداشت علامه مصباح یزدی(ره) برگزار گردید راه بازکن های خیره‌سر و سازمان‌های فرهنگی بی‌ثمر!

7

پاسخ مرکز خدمات به برخی سوالات درباره بیمه تکمیلی بعد از پایان مهلت ثبت نام!

  • کد خبر : 47262
  • 18 شهریور 1404 - 15:12
پاسخ مرکز خدمات به برخی سوالات درباره بیمه تکمیلی بعد از پایان مهلت ثبت نام!
گویا مراکز رسمی حوزه علمیه همچنان در فضای رسانه ای دهه شصت جا مانده اند و دقت ندارند که هم اکنون در عصر شبکه های اجتماعی و قدرت گرفتن افکار عمومی زندگی می کنیم و بی خبر گذاشتن مخاطب منجر به رفع یا دفع شبهات و سوالات نخواهد شد

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، سرانجام بعد از اعتراضات گسترده به شیوه طرح بندی بیمه تکمیلی طلاب، معاونت سلامت و بیمه‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه طی متنی بسیار دیرهنگام به برخی سوالات رایج پاسخ داد و نوشت: ” فرایند تصمیم‌گیری در مرکز خدمات، بادقت، شفافیت و طی مراحل متعدد کارشناسی انجام می‌شود.” و اما توضیح نداد که این چه نوع شفافیتی هست که رسانه های شناسنامه دار و بی شناسنامه و مستقل و غیرمستقل حوزوی دو هفته تمام اعتراض کردند ( ولو بعضا با تعابیر توهین آمیز که شایسته هم نبود) و صدایی از مرکز خدمات شنیده نشد و حال با اتمام زمان ثبت نوع طرح بیمه تکمیلی، پاسخی یک طرفه صادر شده است؛ همین قدر شفاف!

برگزاری نشست های خبری آزاد در چنین مواردی می تواند بسیار راهگشا باشد اما گویا مراکز رسمی حوزه علمیه همچنان در فضای رسانه ای دهه شصت جا مانده اند و دقت ندارند که هم اکنون در عصر شبکه های اجتماعی و قدرت گرفتن افکار عمومی زندگی می کنیم و بی خبر گذاشتن مخاطب منجر به رفع یا دفع شبهات و سوالات نخواهد شد، در چنین شرایطی افزایش قدرت رسانه های غیررسمی بیش از پیش ضروری تر به نظر می رسد تا مراکز مختلف حوزوی را وادار به پاسخگویی بهنگام کنند!

پاسخگویی به روش مرکز خدمات!

در این اطلاعیه آمده است:

تعهدات و پوشش های قرارداد جدید چه تغییراتی داشته است؟

سقف تعهدات جدول طرح یک سال جاری که نیاز عموم طلاب است، نسبت به سال گذشته در تمامی بندها از ۱۰۰ درصد و بیشتر افزایش داده شده است. فرانشیز (سهمی که خود بیمه شده بایستی به مرکز درمانی پرداخت کند) هم از ۳۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش داده شد. همچنین برخی از پوشش‌ها در دندانپزشکی و دارو نیز اضافه شده است.

آیا امکان خرید بیمه از سایر شرکت ها با نرخ کمتری وجود داشت یا خیر؟

طبق مقررات (آیین‌نامه ۱/۹۴) شرکت های بیمه حق رقابت در نرخ حق بیمه های درمان ندارند و تعرفه های بیمه در جمعیت آماری بالای ۱۵ هزار نفر توسط بیمه مرکزی تعیین می شود. پس نرخ حق بیمه همه شرکت ها در این خصوص برابر است.

لازم به ذکر است وقتی رقابت در نرخ وجود ندارد، ارزیابی کیفی از شرکت‌ها صورت می‌گیرد که بر اساس این ارزیابی، شرکت بیمه ما برای سال جاری نیز به‌عنوان بیمه‌گر تعیین گردید.

چرا طرحی میانه در جداول بیمه ای موجود مد نظر قرار گرفته نشد؟

اولاً طرح یک امسال نسبت به سال قبل از حیث تعهدات به میزان جدول میانی و بلکه بیشتر، افزایش داشته است (تعهدات طرح یک از طرح دوم سال قبل هم بیشتر است) و نازل بودن حق بیمه آن به معنای کم‌بودن تعهدات آن نیست همچنان که در بالا توضیح داده شد.

ثانیاً جدول دوم برای عموم طراحی نشده؛ بلکه برای بیماران پرهزینه، بیماران صعب‌العلاج که هزینه‌های درمانی ایشان سنگین است، پیش‌بینی‌شده است و این بیماران خودآگاه‌اند که ماهانه و سالانه چقدر هزینه دارند و قطعاً با حق بیمه مقایسه می‌کنند.

آیا در موضوع حمایت بهتر از هزینه های دندان پزشکی در طرح یک برنامه ایی دارید؟

مواردی جهت ارتقای خدمات دراین‌خصوص در دست بررسی است که در صورت تصمیم‌گیری نهایی اطلاع‌رسانی می‌گردد.

در پایان اطلاعیه مرکز خدمات هم آمده است که: حمایت و پوشش‌ها در بیمه عمر و حادثه نیز دوبرابر شده است که در روزهای آتی در سامانه بارگذاری می‌شود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=47262

برچسب ها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.