به گزارش خبرنگار صدای حوزه، مدیر روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، با حضور در این پایگاه خبری، با مدیر مسئول و سردبیر مجموعه دیدار و گفتوگو کرد.
حجت الاسلام برزگار با تشریح چشم انداز و افق صدای حوزه در میان رسانه های حوزوی از ماموریت های این پایگاه خبری به روایت درست و واکنش سریع نسبت به اتفاقات روز حوزه و جامعه اشاره کرد و به ضرورت چابک سازی در رسانه ها تاکید نمود. مدیر مسئول صدای حوزه در نسبت با برخی مراکز و مجموعه های حوزوی نیز با تقدیر از فعالیت ها و تلاش های علمی و آموزشی صورت گرفته، از مسیرهای موجود ارتباط گیری انتقاد نمود و به جدی گرفتن انعکاس بیرونی مجموعه ها و ضرورت تصویرسازی صحیح از حوزه و روحانیت اشاره داشت.
حجت الاسلام محمدلو سردبیر پایگاه خبری صدای حوزه نیز ضمن تحسین از اتفاقات علمی و جریان دانشی حوزه و مراکز حوزوی خصوصا دفتر تبلیغات حوزه، با اشاره به ضرورت بازنگری در شیوه بازنمایی فعالیتها و عملکرد مراکز حوزوی از جمله دفتر تبلیغات اسلامی گفت: با توجه به نقش پررنگ رسانهها در مهندسی و مدیریت افکار عمومی در عصر جدید، ضروریست که مدل کنشگری محموعه های حوزوی در نسبت با رسانه ها به تعریف دقیق تر و اثرگذارتری منتج شود تا اتاق های فکر و اندیشه در سیستم حوزه و روحانیت و مجموعه های منتسب، از واقعیت های میدانی و ذهنیت ها و ارتکازات عمومی فاصله نگیرد.
حجت الاسلام دکتر احمداولیایی نیز در این گفت و گو ضمن تقدیر از فعالیتهای پایگاه خبری صدای حوزه به تبیین ظرفیت های دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در عرصه های مختلف تبلیغ، آموزش، پژوهش، پاسخگویی و فضای مجازی پرداخت و تأکید کرد که رسانه ها به ویژه رسانه حوزوی موفق و کارآمد صدای حوزه می توانند در بازنمایی این ظرفیت ها دفتر تبلیغات را همراهی کنند.
اولیایی با اشاره به ضرورت نقد سازنده ی نهاد های حوزوی گفت: قطعا نقد نهادهای حوزوی به بالندگی آن ها کمک می کند اما روش شناسی نقد نهادهای حوزوی باید تدوین شود. حوزه به مثابه یک خانواده است و رسانه های حوزوی که خود قطعا عضوی از این خانواده هستند شاید لزوما نیاز نباشد که مشکلات خانوادگی حوزه را به بیرون از این نهاد مقدس منتقل کنند.
اولیایی از طرف دیگر، لازمه جهاد تبیین در نسبت با وظیفه رسانه های حوزوی با حوزه را بیان دستاوردها و رسالت ها بجای بیان دائمی نقاط ضعف دانست و رسانه های حوزوی را بهترین یار و یاور نهاد های حوزوی تلقی کرد. در ادامه نیز چگونگی همکاری بیشتر صدای حوزه با دفتر تبلیغات مورد بررسی قرار گرفت و برخی سوالات و شبهات درباره دفتر تبلیغات نیز مورد تضارب و گفتگو واقع شد.