• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل اخبار 6243اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

7
معاون وزیر ورزش و جوانان مطرح کرد؛

فروپاشی خانواده‌ها ضرورتا ناشی از مسائل معیشتی نیست/جامعه ما سواد سبک زندگی ندارد و نیاز به یک نهضت سوادآموزی دارد

  • کد خبر : 37845
  • 14 بهمن 1400 - 13:55
فروپاشی خانواده‌ها ضرورتا ناشی از مسائل معیشتی نیست/جامعه ما سواد سبک زندگی ندارد و نیاز به یک نهضت سوادآموزی دارد
وحید یامین پور: جامعه ما سواد سبک زندگی و... ندارد و باید یک نهضت سوادآموزی برای آموزش دیپلمه‌ها و لیسانسه‌هایمان در حوزه سبک زندگی راه بیاندازیم و نگذاریم که گفتگو و مفاهمه در آن منسوخ شود.

به گزارش صدای حوزه، وحید یامین پور معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان در اختتامیه دوره ملی دانش افزایی مدیران، روانشناسان و مشاورین مراکزمشاوره ازدواج و خانواده با گرامیداشت آغاز ایام ماه مبارک رجب، از اهمیت ذکر و توجه دادن ذهن به حقایق عالم و فضیلت‌های انسانی، اظهار کرد:

گاه یاد کردن از یک حماسه و یا خواندن شاهنامه فردوسی یا خواندن داستان‌های تاریخی، چون انسان را یاد فضیلت‌ها می‌اندازد، به مثابه ذکر است.

مشاوره و کمک به مردم از مصادیق ذکر است

وی توجه دادن انسان‌ها به ابعاد متعالی وجود خودشان را شکل دیگر ذکر برشمرد و بیان داشت: از بهترین مصادیق ذکر همین کاری است که شما روان شناسان و مشاوران انجام می‌دهید و باید این کار‌ها را به قصد قربت انجام داد و این اتفاق را شما به خوبی متوجه آن هستید.

گسست نسلی و مساله انتقال مهارت های سبک زندگی

معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های جامعه سنتی، انتقال مهارت‌ها و آموخته‌ها به فرزندان بدلیل الفت با پدر و مادر و آمیختگی در یک بستر گسترده بود، اما اکنون با جوانانی که در بستر گسست نسلی تربیت شده‌اند و عملا چیزی از خلقیات و خانواده خودشان به ارث نبرده‌اند.

وی گفت: نظام آموزشی ما نیز این نیاز‌ها را به جوانان ما نیاموخته است و مهارت تست‌زنی را آموزش داده، اما مهارت‌های واقعی زندگی عملا منتقل نشده و رسانه‌های ما نیز این تکلیف را درست انجام نمی‌دهند و لذا جامعه ما سواد سبک زندگی و … ندارد و باید یک نهضت سوادآموزی برای آموزش دیپلمه‌ها و لیسانسه‌هایمان در حوزه سبک زندگی راه بیاندازیم و نگذاریم که گفتگو و مفاهمه در آن منسوخ شود.

یامین پور ادامه داد: فروپاشی خانواده‌ها ضرورتا ناشی از مسائل معیشتی نیست بلکه ناشی از بیسوادی در روابط میان فردی است که شاید برخی را برافروخته کند، اما این امر علمی است و متخصصان امر نیز به آن تأکید دارند.

وی توجه به امر مشاوره، توسعه مراکز مشاوره، ارتقای خدمات مشاوره‌ای و … را از اولویت‌های حوزه کاری خود در وزارت ورزش و جوانان برشمرد.

بیشتر بخوانید:

حضور طلاب کاربلد برای شکست حصر تربیتی کودکان و رفع ابهام از سبک زندگی ایرانی-اسلامی

طنزی قوی برای نمایش فساد ساختاری، ازدواج حرام و سبک زندگی مدرن!

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=37845
  • منبع : خبرگزاری دانشجو

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.