به گزارش صدای حوزه، یافته های کاسپراسکای از طریق گفتگو با هزار مهندس آمریکایی و کانادایی در پایان سال ۲۰۲۱ میلادی نشان می دهد یک سوم افراد جویای شغل تصریح کرده اند که مطالب ارسالی آنها در شبکه های اجتماعی به چشم انداز استخدامی آنها آسیب زده است. این رقم در مورد افراد جوان بالاتر بوده و به ۴۷ درصد می رسد.
بر اساس همین بررسی ۳۸ درصد پاسخ دهندگان بر این باور بوده اند که اگر کارفرما به پست های یک فرد در شبکه های اجتماعی دسترسی داشته باشد، احتمال استخدام وی کاهش می یابد. ۴۰ درصد نیز گفته اند وقتی استخدام می شوند جلوی دسترسی همکاران جدید به مطالبشان در شبکه های اجتماعی را می گیرند.
۴۵ درصد پاسخ دهندگان همچنین گفته اند بابت استفاده شدید از شبکه های اجتماعی در گذشته و به خصوص در ایام جوانی تاسف خورده و ۴۲ درصد هم گفته اند نمایه های شبکه های اجتماعی آنها نشاندهنده خود واقعی آنها نیست. ولی واقعیت آن است که این نمایهها آسانترین منبع برای استخدامکنندگانی هستند که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک کارمند جدید و بالقوه هستند. علیرغم همه این مشکلات نکته جالب این است که ۷۳ درصد از جوانان تصریح کرده اند که آخرین موقعیت شغلی خود را با استفاده از پلتفرم های شبکه های اجتماعی به دست آورده اند.