• امروز : یکشنبه - ۱۳ مهر - ۱۴۰۴
  • برابر با : Sunday - 5 October - 2025
کل اخبار 6581

صدای حوزه امروز

بحران جذب در حوزه؛ وقتی ۱۶۰ هزار طلبه، سفیران خاموش‌اند اعتراض صریح مداح معروف به موازی کاری نهادهای تبلیغی و لزوم طرحی نو! مسجدی که با ورزش و معنویت جوانان را جذب کرد جایگاه روحانیت در حال و آینده نظام مرجعیت جامعه ایران/ روحانیت تقاص مسئولیت‌پذیری را می‌دهد! جای خالی علمای بزرگ مسجدی در شهر مقدس قم! تأملی در سیستم مدیریتی رسانه گریز، نظارت گریز و غیرشفاف حوزه! نشست خبری همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی و روز بزرگداشت علامه مصباح یزدی(ره) برگزار گردید راه بازکن های خیره‌سر و سازمان‌های فرهنگی بی‌ثمر! پاسخ مرکز خدمات به برخی سوالات درباره بیمه تکمیلی بعد از پایان مهلت ثبت نام! دو ویژگی اساسی روحانیت موفق / تمجید از برپایی درس‌های اخلاق در مساجد قم آیا روحانیت توانسته با تحولات جامعه همگام شود؟ آیا سرمایه اجتماعی روحانیت رو به افول است؟ لزوم اتخاذ رویکرد کیفی در گزارش های تبلیغی / کار خودجوش شما در صدای حوزه بسیار باارزش است! پاسخگویی به روش مرکز خدمات!

12
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

هنر و رسانه در دفتر تبلیغات اسلامی قدمت دارد اما راه سختی در پیش داریم

  • کد خبر : 3178
  • 30 بهمن 1399 - 21:04
هنر و رسانه در دفتر تبلیغات اسلامی قدمت دارد اما راه سختی در پیش داریم
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: دفتر تبلیغات اسلامی در زمینه هنر و رسانه قدمت دارد و در عرصه فضای مجازی نیز اداره کل تبلیغ نوین را داشتیم و چندین سال کار شده و میراث معاونت فرهنگی و تبلیغی در معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه آمده است ولی راه سختی در پیش داریم.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در آیین تکریم و معارفه معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین علیزاده دارای قدرت بیان قوی، تفکر و نعمات دیگری هستند که هبه الهی به ایشان است و همیشه شکر نعمت کرده و این ظرفیت را مخلصانه برای دین گذاشته و یکی از صفات بارز ایشان، ادب فی کل حال است، انسان ها در آرامش ادب دارند ولی ایشان در ناملایمات هم باادب هستند و گاهی مباحثه های تخصصی و کارشناسی دو به دو با ایشان داشتم و شهادت می دهم که ایشان از این نعمت برخوردار هستند.

وی گفت: ویژگی دیگری که ایشان دارند، اخلاق سازمانی است؛ اخلاق ابعاد مختلفی دارد، ولی وقتی در یک سازمانی زیست می کنیم و این سازمان یک اهداف و سلسله مراتبی دارد و اینکه تصمیمی در سازمان گرفته می شود، ولو مدیری نسبت به بخشی یا همه ابعاد آن تصمیم مناقشه ای داشته باشد ولی با بخش های دیگر برای تحقق هدف سازمانی همکاری و تلاش می کند این امر خیلی ارزشمند محسوب می شود و جزو اخلاق سازمانی است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: ۱۲ سال پیش ایده مسئله محوری مطرح شد ولی میان ایده و اجرا فاصله زیادی است؛ یک ایده احتیاج به مدل سازی و تحقق آن مدل دارد که ۱۰ سال پیش در مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی ۱۲۰ مسئله را در کشور شناسایی کردیم و از میان این موضوعات، ۱۵ مسئله را انتخاب کردیم و زحمات زیادی کشیدیم و ذهن سوزاندیم تا به مدل و الگوی بومی برسیم.

وی گفت: در خصوص تأسیس قطب های فکری و فرهنگی جلسات متعددی برگزار کردیم تا این مدل استخراج شد اما این که ایده به ضمیمه الگو می شود، ۱۰ درصد کار است و ۹۰ درصد دیگر، اجرای آن است که مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی به کمک دوستان و همکاران این مدل سازی را اجرا کردند و یکی از افرادی که این مدل سازی مسئله محوری را کمک کردند تا به نتیجه برسد، حجت الاسلام والمسلمین علیزاده بودند که بنده اجر و ثواب اخروی برای ایشان و همه کسانیکه تلاش می کنند را خواستارم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: در آینده سیاست دفتر تبلیغات اسلامی، انجام پرحجم و مؤثر اقداماتی است که در میزها و کارگروه ها و قطب ها شکل گرفته است؛ ما تاکنون به قدر توانمندی هایمان برنامه ها را اجرا کردیم؛ برنامه آینده ما این است که حجم و اثربخشی را با جذب نیرو، امکانات و مشارکت دستگاه های دیگر بر این حجم و گستره فعالیت ها بیافزاییم.

وی افزود: اگر نمایشگاه آینده دفتر برگزار شد، باید میزمحور و مسئله محور باشد و دفتر به شکل مسئله محور بر حجم و گستره خودش بیافزاید. سیاست کلان دفتر تبلیغات اسلامی تأکید بر مسئله محوری و حجم و گستره و تأثیر فعالیت های مسئله محوری است؛ معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه نیز باید به عنوان یک ابزار تأثیرگذار و همچون خونی در رگ های بخش های مختلف دفتر باشد و می بایست با رویکرد مسئله محوری پیش برود.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی اظهار داشت: فعالیت های معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه نباید فقط به مباشرت بیانجامد، بلکه باید ریل گذاری کنیم تا به اثربخشی فعالان حوزوی در عرصه هنر و رسانه و فضای مجازی کمک شود و فقط نباید متکی به نیروهای خودمان باشیم، البته خود دفتر کنشگر است ولی یکی از انتظارات تسهیل کنشگری، بیرون از دفتر تبلیغات اسلامی و حوزه و جامعه است.

وی گفت: حجت الاسلام والمسلمین علیزاده اهل کار بافکر و تدبیر است و خداوند هم مزد اخلاص ایشان را داد و نیروهای توانمندی در کنار ایشان قرار گرفتند و بنده با فراغ بال این جابجایی را قبول کردم و ان شاءالله به فضل الهی و با دعای خیر مقام معظم رهبری، دفتر تبلیغات اسلامی از این وظایف سربلند بیرون می آید.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: جا دارد از حجت الاسلام والمسلمین محمد شیخ الاسلامی تشکر کنم و ایشان نیز انسان شریف و محترمی هستند و در مدتی که با ایشان حشر و نشر داشتیم، جز صفا، صمیمیت و تهعد سازمانی چیز دیگری در ایشان ندیدیم و با توجه به اینکه تیم جوانی دارند و ایشان هم جوان هستند، خداوند کمک می کند که ان شاءالله موفق باشند.

وی خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی در زمینه هنر و رسانه قدمت دارد و در عرصه فضای مجازی نیز اداره کل تبلیغ نوین را داشتیم و چندین سال کار شده و میراث معاونت فرهنگی و تبلیغی در معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه آمده است و راه سختی داریم ولی با توجه به نیروهای خدوم و خوبی که داریم، از خداوند متعال می خواهیم که آنچه که دوستان انجام دادند و انجام خواهد شد، مورد قبول درگاه احدیت واقع شود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=3178

مطالب مرتبط

31فروردین
مالک رسانه پیام رسانه را انتخاب می‌کند نه بازیگران و عوامل
نقد همکاری یکی از روحانیون با شبکه آرته فرانسه؛

مالک رسانه پیام رسانه را انتخاب می‌کند نه بازیگران و عوامل

26اسفند
نقش آفرینی رسانه‌های حوزوی در عرصه راهبری و سیاستگذاری
در اولین نشست صمیمی مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه با رسانه‌های حوزوی مطرح شد؛

نقش آفرینی رسانه‌های حوزوی در عرصه راهبری و سیاستگذاری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.