• امروز : دوشنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۴
  • برابر با : Monday - 12 May - 2025
کل اخبار 6484

صدای حوزه امروز

روایت شیخ اسماعیل رمضانی از عصر هوش مصنوعی و لزوم تغییر سبک آخوندی! نقش علما در دفاع از امت اسلامی بی‌همتاست/ غزه هرگز شکست نخواهد خورد انتقاد معاون تهذیب حوزه های علمیه از کیفیت برگزاری کمیسیون اخلاق و تربیت در همایش صدسالگی بازتأسیس حوزه حوزه پیشرو و سرآمد| تکنولوژی‌شناسی یا تکنوکراسی، کدام؟ فقط رهبری می‌توانست چنین پیام تمدن‌سازی بنویسد! «حوزه» نهاد فرا ساحتی با درون‌مایه و رویکرد تمدنی و وظیفه‌مند در برابر جامعه، جهان معاصر و انقلاب/ حوزه پیشرو و سرآمد در کنار ملت است حوزه پیشرو و سرآمد حوزه های علمیه؛ حافظان دین‌داری مردم در طوفان مدرنیته مشکلات حوزه و روحانیت در نگاه استاد علی صفایی حوزه علمیه قم از تأسیس تا صدسالگی؛ فرازها، فرودها، چالش‌ها و راهکارها رمزگشایی از اهداف آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری در تأسیس حوزه قم حوزه، قدیمی‌ترین، ماناترین و مردمی‌ترین نهاد اجتماعی/ نمونه‌ای برای پیاده‌سازی موفق مردمی‌سازی در جامعه اسلامی امام خمینی ره پرچمدار تعالی حوزه قم در نیم قرن اخیر/ بعد مردمی و اجتماعی از مهمترین ابعاد حوزه علمیه است/ مردم پشتوانه اصلی حوزه و نهاد علم دین هستند چالش ها و فرصت های حوزه علمیه در صدسال دوم حیانش!

14
امیدآفرینی به سبک شهردار تهران؛

اقدام خوب اتوبوسی زاکانی

  • کد خبر : 31063
  • 20 آبان 1400 - 16:02
اقدام خوب اتوبوسی زاکانی
هنوز سه ماه از انتخاب زاکانی به‌عنوان شهردار تهران نگذشته است اما وی با عقد قرارداد خرید ۱۷۵ دستگاه اتوبوس و رونمایی از ۱۱۰ اتوبوس، تهرانی‌ها را غافلگیر و به حل مشکلات شهر در این دوره امیدوارتر کرد.

به گزارش صدای حوزه، گزافه نیست اگر بگوییم زمان فعالیت قالیباف به‌عنوان شهردار تهران، نقطه عطف تغییر و تحولات پایتخت بود و پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه‌های مختلف شهری صورت گرفت.

مدیریت شهری با اقداماتی که طی آن ۱۲ سال انجام داد، کارنامه قابل‌دفاعی از خود به‌جا گذاشت و به یک معیار برای مقایسه با عملکرد شهردار و مدیران شهری بعدی تبدیل شد اما در سال ۹۶، با تبلیغات گسترده و موجی که تحت تأثیر انتخابات ریاست‌جمهوری به‌راه افتاد، ورق برای تهرانیها برگشت و اصلاح‌‌طلبان اداره شهر را به‌عهده گرفتند.

آن زمان مردم فکر نمی‌کردند با رأی به اصلاح‌طلبان شاهد رکود و توقف امور در حوزه‌های مختلف شهری باشند، شاید بر این باور بودند که هر گروهی زمام امور را به‌دست بگیرد، مانند دوره قبل، با همان سرعت و پرتلاش باعث رونق هرچه بیشتر شهر خواهد شد! غافل از اینکه خواب زمستانی ۴ساله  در انتظار شهر است و بسیاری از حوزه‌ها مانند حمل‌ونقل عمومی قرار است شاهد تنزل باشد.

چمران

در دوره تصدی قالیباف به‌عنوان شهردار تهران به‌طور متوسط ۱۸٫۳کیلومتر و به‌عبارت دیگر  حدود ۲۲۰کیلومتر مترو طی ۱۲سال ساخته شد؛ اگر قرار بود در طول ۴سال مدیریت اصلاح‌طلبان که با حضور حناچی به‌عنوان شهردار سپری شد، همین میزان مترو احداث می‌شد باید ۷۲کیلومتر دیگر به میزان خطوط مترو افزوده می‌شد اما عملاً این اتفاق رخ نداد و به‌اذعان عضو سابق شورای شهر تا اردیبهشت سال جاری صرفاً ۴٫۵کیلومتر مترو در ۴سال گذشته احداث و حدود ۳۵کیلومتر تکمیل شد.

در دوره طلایی تغییر و تحولات پایتخت در دوره قالیباف همچنین ۱۰ خط بی‌آرتی احداث و اتوبوس‌های کولردار و اتوبوس‌های دوکابین وارد پایتخت شد تا مردم از دست مینی‌بوس‌های فرسوده و اتوبوس‌های قدیمی و نامناسب راحت شوند.

خرید و به‌کارگیری ۲۵۴۴ دستگاه اتوبوس توسط شهرداری تهران از سال ۱۳۸۴ تا پایان ۱۳۹۴، بازسازی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در سال ۱۳۹۳ و ۲۸۶ دستگاه در سال ۱۳۹۴ بدون دریافت اعتبار و بازسازی تعداد ۶۳ دستگاه اتوبوس برقی طی آن سال‌ها صورت گرفت امادر دوره پنجم مدیریت شهری، مجموعاً حدود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس به بهره‌برداری رسید که تعدادی از آن توسط بخش خصوصی تأمین و متأسفانه روز به روز به تعداد اتوبوس‌های فرسوده شهر افزوده شد.

به‌هرترتیب دوره ۴ساله‌ای که برای بسیاری از شهروندان به کابوس شباهت داشت با انتخابات خرداد ماه سال جاری به پایان رسید و فصل جدیدی از تغییر و شکوفایی برای تهران و تهرانی‌ها آغاز شد چراکه مردم با تغییر در انتخابشان در حقیقت رأی به تغییر دادند و حالا می‌توانند این تغییر را با رویکرد جهادی مدیریت شهری مشاهده کنند.

خرید اتوبوس

روز گذشته نمونه‌ای از این رویکرد جهادی و امیدبخش به نمایش گذاشته شد و ۱۱۰ دستگاه اتوبوس شهری به بهره‌برداری رسید؛ اگرچه اوضاع اتوبوسرانی تهران به شرایط بحرانی رسیده و علی‌رغم نیاز تهران به ۹هزار اتوبوس، حدود ۲هزار دستگاه فعال است اما مسئله قابل‌توجه ماجرا این است که این اتوبوس‌ها با قراردادی که اخیراً علیرضا زاکانی شهردار تهران منعقد کرد تأمین شده است.

به‌گفته محمود ترفع؛ مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران، زاکانی بعد از انتصاب به‌عنوان شهردار اصرار زیادی بر نوسازی ناوگان اتوبوسرانی داشت و در این راستا موفق به عقد قرارداد تأمین ۱۷۵ دستگاه اتوبوس شهری شد که در گام نخست ۱۱۰ دستگاه روز گذشته رونمایی و وارد چرخه خدمات‌رسانی به مردم شد.

ترفع همچنین درباره محل تأمین منابع مورد نیاز این قرارداد به خبرنگار تسنیم گفت: خوشبختانه در این مدت کوتاه از محل منابع مالی شهرداری و اوراق مشارکت اسلامی، هزینه مورد نیاز خریداری ۱۷۵ دستگاه اتوبوس تأمین شد و امیدواریم ۶۵ دستگاه باقی‌مانده نیز تا یک ماه آینده به ناوگان اضافه شود.

از آنجایی که زاکانی ۱۱ شهریور به‌طور رسمی سکان اداره شهر را به‌عهده گرفت هیچ‌کس انتظار نداشت با این سرعت گشایشی در حوزه حمل‌ونقل عمومی صورت گیرد و از طریق آن ظرفیت ۵۰ خط اتوبوسرانی تکمیل شود.

اقدام جهادی زاکانی تهرانی‌ها را غافلگیر و به آینده امیدوارتر کرد؛ امید است با خبرهای خوشی که زاکانی درباره همکاری دولت با شهرداری برای کمک به حمل‌ونقل عمومی مطرح کرده و با روحیه و جسارتی که در آغاز راه به‌خرج داده است، شاهد اتفاقات بهتر و بزرگتری در کلان‌شهر تهران باشیم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=31063
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.