• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل اخبار 6242اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

5

پاسخ اسقف اعظم آتن به نامه محبت آمیز آیت الله اعرافی

  • کد خبر : 2973
  • 29 بهمن 1399 - 9:13
پاسخ اسقف اعظم آتن به نامه محبت آمیز آیت الله اعرافی
در نامه اسقف خطاب به آیت الله اعرافی آمده است: ما تمایل شما برای فعالیت‌های مشترک برای دستیابی به راه حل‌های مذهبی برای کاهش بحران‌های جهانی را پیش‌بینی می‌کنیم، زیرا مسیحیان ارتدکس و مسلمانان شیعه از نقطه تفاهم نزدیک‌تری بهره‌مند هستند.

به گزارش صدای حوزه، اسقف اعظم آتن و یونان، پاسخ نامه آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور را به شرح زیر نوشته و نسبت به بینش مذهبی و مشترک با مسلمانان شیعه در راستای صلح جهانی ابراز امیدواری کرده است. متن نامه اسقف بدین شرح است:

دکتر اعرافی عزیز؛

از نامه متبرک شما در مورد مولود مسیح متشکریم، شما خیلی مهربانانه محبت مسیحیان به اولین جامعه مسلمانان را هنگامی که امت در معرض خطر نابودی قرار داشتند، متذکر شدید.

امیدوارم که امروز نیز تمام مسیحیان در کل جهان همچنان همان نگرش را نسبت به جامعه مسلمان داشته باشند همان‌طور که در انجیل آمده است: هر رفتاری را که دوست دارید دیگران با شما داشته باشند، با آنان داشته باشید و به همان شیوه با آن‌ها رفتار کنید، زیرا این قانون پیامبران است (متیو ۷:۱۲).

به علاوه، به نظر می رسد زندگی و نگرش علی بن ابی طالب، پسرانش حسن و حسین و به طور کلی تعالیم شیعه، بیش از سایر رویکردهای مسلمان به آن قاعده طلایی نزدیک شده است.

به همین دلیل است که ما تمایل شما برای فعالیت‌های مشترک برای دستیابی به راه حل‌های مذهبی برای کاهش بحران‌های جهانی مانند جنگ‌ها، مشکلات زیست محیطی، بی احترامی و نفرت از مقدسات ادیان دیگر را پیش‌بینی می‌کنیم، زیرا مسیحیان ارتدکس و مسلمانان شیعه از  یک نقطه تفاهم متقابل و نزدیک‌تری نسبت به ادیان دیگر بهره مند هستند.

در ادامه لطفا تسلیت من را برای ترور ژنرال قاسم سلیمانی بپذیرید و منتظر یک سال درخشان‌تر در ۲۰۲۱ باشید.

با احترام

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=2973
  • منبع : حوزه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.