• امروز : چهارشنبه - ۷ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 27 November - 2024
کل اخبار 6322اخبار امروز 2

صدای حوزه امروز

شکل و شمایل صحیح مواجهه مدارس علمیه با طلاب دهه هشتادی! فرصت تبلیغی سه روزه برای ایام فاطمیه (س) بیشتر به درد تبلیغ برای استان های نزدیک قم میخورد! اعضای نهمین دوره شورای عالی حوزه‌های علمیه به عنوان عالی‌ترین نهاد حوزوی انتخاب شدند روایت مدیر حوزه های علمیه از اهم و احب امور نزد رهبر معظم انقلاب! فرهنگ کلان گفتارها: نهادهای گفتار جمعی ساز! تصویرسازی منفی و مستمر اینترنشنال از حوزه و روحانیت جزئیات برنامه‌های آموزشی حوزه علمیه قم طلبه های بااستعداد نباید در قرض و بدهی بمانند / شیخ طوسی ۱۲ برابر سایر طلاب شهریه می گرفت! +خاطرات پیاده‌روی اربعین با شهید سیدمصطفی خمینی وسط این سیستم اداری فشل، چطور برترین حوزه را انتخاب می کنید؟! اندر لزوم تبیین حداکثری اقدامات شورای نگهبان گاهی هم نزد من می‌آمد و مقداری شکایت می‌کرد… آداب طرح نظر جدید در حوزه های علمیه! تجاری سازی، بسته بندی و قسط بندی امر دینی! امام جمعه‌ای که با دخترش پشت تریبون نماز جمعه رفت

12
حجت‌الاسلام محمد قمی:

استفاده از عبارت “قشر خاکستری” در ایران اشتباه است / در ارتباط دوسویه با مردم ضعف داریم

  • کد خبر : 25044
  • 22 شهریور 1400 - 16:57
استفاده از عبارت “قشر خاکستری” در ایران اشتباه است / در ارتباط دوسویه با مردم ضعف داریم
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در اولین نشست خبری‌اش استفاده از عبارت «قشر خاکستری» در جامعه را اشتباه دانست و گفت: اغلب مردم، مذهبی و متدین هستند و نگرانی‌ای از این بابت نداریم.

به گزارش صدای حوزه، نشست خبری حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سالن سوره مهر حوزه هنری با حضور جمع کثیری از اصحاب رسانه برگزار شد.

در گام دوم تبلیغات اسلامی را مردمی‌تر، سریع‌تر و جوانانه‌تر پیش می‌بریم

در این نشست، قمی با اشاره به اینکه نهضت تبلیغات اسلامی در گام دوم انقلاب علمی‌تر و عمیق‌تر دنبال می‌شود، گفت: تلاش ما در گام دوم این است که تبلیغات اسلام ناب را مردمی‌تر، اجتماعی‌تر و جوانانه‌تر حرکت دهیم و در زمانی که مظلومیت فرهنگ را می‌شود فریاد زد، اقشار مختلف مردم را برای ترویج فرهنگ اسلام ناب پای کار بیاوریم. در این راستا جلساتی هم با اقشار مختلف از جمله پزشکان و معلمان داشتیم و باید کاری بکنیم که همه حتی کاسب و کارمند هم به این مسیر بپیوندند.

مهم‌ترین کار در تبلیغات اسلامی نشر خوبی‌ها است

وی نشر خوبی‌ها را مهم‌ترین کار تبلیغات اسلامی دانست و گفت: باید در موضوع تبلیغ، در بین مردم ابتدا امید ایجاد کنیم و در این راستا باید به نشر خوبی‌ها بپردازیم، البته در این راستا پیش از ما هم کارهای زیادی صورت گرفته اما در گام دوم به سرعت بالایی نیاز داریم و البته قطعاً در این مسیر فتوحات هم بیشتر خواهد بود.

امروز زمان بازسازی و بازآرایی سیستم فرهنگی است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به تعدد دستگاه‌های فرهنگی گفت: امروز دستگاه‌های متعدد فرهنگی داریم که شاید زمانی بنا بر ضرورتی و به جا تأسیس شده‌اند اما به هر حال بعد از گذشت بیش از چهل سال از انقلاب، نیازمند بازبینی و بازسازی دستگاه‌های فرهنگی هستیم، البته در جاهایی هم کارهای غیر کارشناسانه انجام شده و حتی بودجه‌هایی هم اختصاص یافته اما اگر می‌خواهیم موضوع فرهنگ با سرعت و قوت پیش برود باید دستگاه‌های مختلف به هم پیوند بخورند و امروز زمان بازسازی و بازآرایی سیستم فرهنگی است. این موضوع دغدغه رهبر معظم انقلاب نیز هست.

باید پرچمدار گفتمان اسلام ناب در جامعه باشیم

قمی با بیان اینکه ما باید پرچمدار گفتمان اسلام ناب در جامعه باشیم گفت: فرهنگ ایران و اسلام مانند شیر و شکر با هم سازگار هستند زیرا مردم ایران به شدت فرهیخته و دین‌باور هستند. اسلام می‌گوید: که ما باید مراقب هم باشیم، اهل خانواده و اهل محله باید مراقب هم باشند، این همان موضوع تواصی است که رهبر معظم انقلاب هم به آن اشاره کردند یعنی اینکه درستی‌ها را به همه منتقل کنیم و در برابر سختی‌ها صبر و تحمل داشته باشیم. پس باید خوبی‌ها را نشر دهیم و رسانه هم کارش نشر همین خوبی‌ها است.

هجمه اصلی دشمن ناامیدکردن مردم است و ترویج خوبی‌ها جلوی آن را می‌گیرد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: هجمه اصلی دشمن ناامیدکردن مردم است و آنچه جلوی این هجمه را می‌گیرد همین موضوع ترویج خوبی‌ها است و همه مردم باید خود را مروج خوبی‌ها بدانند.

در ارتباط دوسویه با مردم ضعف داریم

وی با اشاره به ضرورت تقویت ارتباط دوسویه بین سازمان تبلیغات و مردم گفت: در این زمینه  از ضعف‌های سازمان شاید همین ارتباط دو سویه باشد، البته ما ۴۰۰ دستگاه در ذیل سازمان‌تبلیغات داریم که ارتباط این دستگاه‌ها با مردم خوب است ولی اگر همه مجموعه را به صورت واحد ببینیم ارتباط قدری ضعیف است، همچنین مناسبت محوری و فرد محوری در تبلیغات اسلامی باید همه در خدمت مسئله اصلی قرار گیرد و امروز یکی از مسائل اصلی سبک زندگی و نیاز اهتمام به خانواده است.

از ظرفیت گردشگری در تبلیغ اسلام ناب استفاده می‌کنیم

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استفاده از ظرفیت گردشگری در تبلیغ اسلام ناب را از موضوعاتی دانست که در دستور کار این سازمان است و در این خصوص گفت: یکی از راه‌های تبلیغ اسلام ناب استفاده از گردشگری است که یکی از انواع گردشگری، گردشگری مذهبی است اما به جز موضوع گردشگری مذهبی آنچه به آن گردشگری گفته می‌شود از جمله اماکن تاریخی، روایت راوی مهم است و در این روایت می‌توان بهترین استفاده را در نشر خوبیها داشت، در این راستا تاکنون دو جلسه با وزیر جدید گردشگری هم داشتیم و امیدوارم نتایج خوبی هم حاصل شود.

باید از همه ابزارها برای جذب همه اقشار مردم استفاده کنیم

قمی با بیان اینکه ابزارهای تبلیغی باید بتوانند اقشار مختلف را تحت تأثیر قرار دهند گفت: تلاش ما این است که از همه ابزارها برای جذب همه اقشار مردم استفاده کنیم و در این زمینه برنامه‌هایی در رسانه ملی تولید و پخش می‌شوند که البته در این برنامه‌ها نامی از سازمان تبلیغات اسلامی برده نمی‌شود، همچنین کتاب‌هایی داریم که می‌بینید همه اقشار می‌آیند و از آنها استفاده می‌کنند، به عنوان مثال در نمایشگاه کتاب اگر دقت کنید می‌بینید که از همه اقشار مردم در انتشارات امیرکبیر و سوره مهر حضور پیدا می‌کنند و کتاب می‌خرند.

استفاده از کلمه قشر خاکستری در جامعه اشتباه است/ اغلب مردم مذهبی و متدینند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استفاده از کلمه قشر خاکستری برای بخشی از جامعه را اشتباه دانست و گفت: به عقیده‌ من اغلب مردم ما مذهبی و متدین هستند و نباید برای آنها از کلمه قشر خاکستری استفاده کرد، من به شخصه هیچ نگرانی بابت قشر خاکستری و این‌ها ندارم و معتقدم باید فقط زیبایی‌ها را بیان کنیم.

خود را حامی و بازوی حوزه‌های علمیه می‌دانیم و با آنها همکاری می‌کنیم

وی در پاسخ به این سؤال مبنی بر برنامه‌های سازمان تبلیغات در در اصلاح نظام تبلیغی از مبدأ و حوزه‌های علمیه گفت: ما خود را حامی حوزه‌های علمیه میدانیم و در این زمینه به عنوان یک بازوی کمکی اگر ببینیم آموزش‌هایی باقیمانده و یا اینکه آن عزیزان از ما بخواهند انجام می‌دهیم و در این راستا با حوزه‌های علمیه توافق هم داریم.

تنها راه حرکت در عرصه فرهنگ مردمی شدن فعالیت‌ها است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مردمی شدن فعالیت‌ها را تنها راه حرکت در عرصه فرهنگ دانست و گفت: همه دستگاه‌ها باید مردم‌محور و مردم‌سالار در حول محور فرهنگ گام بردارند، البته در این زمینه تلاش کردیم امام‌جماعت، امام محله شود و مشکلات همه محله را حل کند، همچنین به کارنامه سازمان تبلیغات در حوزه مردمی کردن فعالیت‌ها نمره قبولی می‌دهم اما نمی‌توانم بگویم نمره عالی است، زیرا هنوز کارهای بر زمین مانده که باید انجام شود.

یکی از مظلوم‌ترین حوزه‌های فرهنگ، حوزه قرآن است

قمی حوزه قرآن راه یکی از مظلوم‌ترین حوزه‌های فرهنگ دانست و گفت: در حوزه قرآن یکی از مصادیق بلاتکلیفی و آشفتگی را شاهد هستیم، در موضوع مؤسسات موازی کاری‌هایی با ارشاد وجود دارد و دستگاه‌های مختلفی هم مشغول فعالیت هستند که لازم است بازنگری اساسی در ساختار‌ها انجام شود و در واقع یکی از مظلوم‌ترین حوزه‌های فرهنگی، حوزه قرآن است.

در کمک به مؤسسات باوجود تلاش‌ها کاری نکردیم و شرمنده‌ام

وی ادامه داد: متأسفانه کرونا مشکلات مختلفی را برای مؤسسات قرآنی و فرهنگی رقم زد که درباره مؤسسات قرآنی با وجود پیگیری‌ها نتوانستیم کمک موثری انجام دهیم و من به عنوان یک مسئول در این زمینه شرمنده هستم. از دولت جدید خواهش می‌کنم در راستای حمایت و تقویت موسسات قرآنی گام بردارد.

در حوزه هنر خانم‌ها حذف شدنی نیستند/ تعطیلی رشته تئاتر برای اصلاح اشکالات بود

وی در خصوص تعطیلی رشته تئاتر در هنرستان دخترانه سوره گفت: اول باید بگویم که در حوزه هنر خانم‌ها حذف شدنی نیستند اما موضوع آموزش نیروی انسانی مقاصدی دارد و ممکن است یک مجموعه در مدت زمان کوتاه برای اصلاح موضوعات و رفع نقاط ضعف مقطعی کار را متوقف کند تا ساختار اصلاح شود. در هنرستان سوره هم همین اتفاق رخ داده و موقتاً کار متوقف شده تا ضعف‌ها پوشش داده شود و مطمئن باشید خانم‌ها در هنر حذف نشدنی هستند. در موضوع فیلم هم همین طور است اشکالاتی را می‌بینیم و از موضوعاتی مانند سبک زندگی و خانواده غفلت شده است و شاید در این حوزه هم نیازمند اصلاحات باشیم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=25044
  • منبع : خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

12دی
اگر جایگاه مادری در جامعه ارتقاء پیدا کند مساله فرزند آوری نیز حل خواهد شد/ تولید ۱۰ محصول محتوایی در مورد ایام فاطمیه و شهید سلیمانی
مدیرکل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی از تولید ۱۰ محصول محتوایی در مورد ایام فاطمیه و شهید سلیمانی خبر داد و افزود:

اگر جایگاه مادری در جامعه ارتقاء پیدا کند مساله فرزند آوری نیز حل خواهد شد/ تولید ۱۰ محصول محتوایی در مورد ایام فاطمیه و شهید سلیمانی

18آبان
شایعه بودجه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سازمان تبلیغات!
مدیر کل امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی:

شایعه بودجه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سازمان تبلیغات!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.