البته کارشناسان میگویند تا زمانی که شرکت هپکو دولتی بود، به خاطر منع ورود ماشینآلات سنگین راهسازی خارجی، بازار انحصاری داشته و سرپا بود، اما بعد از و اگذاری به بخش خصوصی، واردات ماشینآلات خارجی آزاد شده بنابراین امکان رقابت نبود. از طرفی نداشتن تکنولوژی روز برای ساخت موتور این ماشینآلات و همچنین رکود اقتصادی و رکود طرحهای عمرانی مزید بر علت شده تا تقاضا برای خرید ماشینآلات راهسازی کاهش پیدا کند و همه این عوامل باعث عدم موفقیت هپکو شده است.
در نامه سید ضیاءالدین شجاعی برهان سرپرست و نائب رئیس هیأت مدیره شرکت سرمایهگذاری تأمین اجتماعی، شستا به انصاری سرپرست مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس واوراق بهادار آمده است؛ در مورد فروش سهام هپکو توسط سازمان تأمین اجتماعی به اطلاع میرساند پیشنویس مورد اشاره توسط سازمان تأمین اجتماعی تهیه و برای اظهارنظر به شرکت سرمایهگذاری تأمین اجتماعی ارسال شده بود که با توجه به بررسیهای صورت گرفته، مورد مخالفت هیأت مدیره شستا قرار گرفت.
طبیعی است که شستا در صورتی که براساس صرفه و صلاح تصمیمی در این رابطه اتخاذ نماید، خود را ملزم به رعایت تمامی ضوابط و دستورالعملهای ابلاغی سازمان بورس و اوراق بهادار میداند و در چهارچوب آن عمل خواهد کرد.
همچنین یادآور میشود با توجه به فضای رسانهای، اطلاعات معتبر و متقن در مورد اطلاعات شستا را از مراجع ذیصلاح شرکت دریافت و مورد استناد قرار دهید. متن نامه را میتوانید از اینجا دریافت کنید.